![]() |
afspraak bij de psycholoog eerst naar de huisarts ?
Hoi,
Ik zou graag naar de psycholoog willen, maar ik las in de polis van m'n verzekering dat het op voorschrift van m'n huisarst moet, dat is toch alleen maar tijdverspilling, hij kan er toch alleen maar mee instemmen of niet ? |
Dan zou ik dat toch maar doen, als dat moet.
Je kunt langsgaan in een spreekuur, of je maakt telefonisch een afspraak. Dat is toch geen moeite? :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
ja, je moet namelijk een verwijzing krijgen. (ik in ieder geval wel toen)
|
Citaat:
pin me er niet op vast), maar ik weet niet hoe het dan zit met vergoeding ed... |
Citaat:
|
Als je het vergoed wilt hebben moet je, voor zo ver ik weet, een verwijzing hebben van je huisarts. En zelfs dan wordt vaak nog niet altijd niet alles vergoed...
|
Mijn hulpverleenster van jeugdzorg beweerde dat ik zo een afspraak bij een psych kon maken. Maar ik denk dat het dan niet vergoed wordt ofzo...
|
Citaat:
|
Mijn gesprekken werden allemaal vergoed, terwijl ik nooit doorverwezen ben:|
|
een verwijzing vragen bij de dokter, is een kwestie van max 5 min ofzo.. ik heb t ook moeten doen.. ik was zo aan de beurt, en ook weer heel gauw stond ik buiten. je hoeft nix te zeggen.. alleen als huisarts nog van nix weet natuurlijk wel.. bij mij was dat niet t geval, omdat ik via via naar de huisarts ben gestuurd, en zo een verwijzing kreeg..
|
Bij mij hoefde mijn vader alleen maar te bellen; en nu is het al gezeik met de verzekering. Echt, die rekeningen zijn een ramp, je kan het beste gewoon even de huisarts bellen.
|
Citaat:
|
En hoe kom ik nu te weten, wie een goede psycholoog is ?
|
Citaat:
|
Kun je trouwens ook als 17-jarige (via de huisarts) doorverwezen worden naar een psycholoog/jeugdzorg zonder dat je ouders ook maar van iets weten?
|
Citaat:
|
ik ben eerst wel naar de huisarts geweest en door hem doorverwezen...
|
Citaat:
|
Hij heeft me een lijstje gegeven met allemaal psychologen, maandag even 1 bellen.
|
Citaat:
|
zelfs voor bjz moest ik eerst langs de huisarts (dat ik niet ben gegaan omdat ik niet durfde en dat het later via een andere weg is gegaan is wat anders, en die weg duurde langer dan wanneer ik zelf was gegaan). Je kan idd ook zonder verwijzing naar bepaalde psychologen maar deze zul je zelf moeten betalen vrees ik... Maar idd, je arts zal er denk ik mee instemmen en je zonder problemen een verwijzing geven.
-xxx- |
Ik denk dat het wel slim is, ook omdat de huisarts weet wie 'goed' is ed.
Trouwens bij jeugd zorg kon ik zelf een afspraak maken, hoefde ik niet eerst voor naar de huisarts. Maar dat verschilt dan misschien per regio ofzo? (Omdat ~~Fantome~~ dus wel eerst langs de huisarts moest) Als je daar naar toe zou willen zou je ze es moeten bellen. xxx- |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:22. |