![]() |
Wat is voor jou de manier om op tijd te komen op school?
Ik heb hier best moeite mee. Ik kom vaak te laat of ga helemaal niet meer.
|
Zorgen dat ik mn trein haal is vaak goed genoeg
|
Op tijd opstaan en vertrekken.
|
lekker dan met jou, ik mag maar 2x iets missen anders is mn opleiding verkut
dus ik moet gewoon geen treinen missen |
Ik sta een uur voor ik weg moet op. Ik douche me, kan vervolgens rustig ontbijten en het journaal kijken en dan ga ik.
De avond ervoor ga ik op tijd slapen, zodat ik 's ochtends op kan staan. Verder moet je gewoon op willen staan, dwing jezelf zonodig. |
Gewoon op tijd opstaan, snap niet dat mensen dat gewoon niet kunnen.
|
wekker zetten ofzo :rolleyes:
|
klok vooruit zetten (y)
|
Citaat:
Sindsdien gebruik ik een gewone wekker en mijn mobiele telefoon, dat werkt altijd :) |
Wekkerradio die vrij hard kan. Dan zoek je een slechte duitse klassieke zender op ( ik heb er een die ´s ochtends marsmuziek heeft). Wedden dat je wakker word en niet snel genoeg in de trein wilt zitten
|
wat de wekker betreft, wekker buiten handbereik zetten, dan moet je er wel uit, ben je dus opgestaan voordat de wekker uit is.
g'day |
De wekker inderdaad buiten handbereik zetten zodat ik hem niet per ongeluk (juist) uit kan zetten, en dan lukt het ondanks dat ik zó geen ochtendmens ben meestal wel.
(ik moet natuurlijk vroeger naar bed, maar daar heb ik geen tijd voor ;)) |
Op tijd opstaan en op tijd vertrekken.
|
Citaat:
|
wekker en telefoon, maar meestal kom ik toch te laat omdat ikgeen zin heb om snel te doen smorgens:P
|
Op tijd weggaan.
|
wekker vroeg genoeg zetten en jezelf dwingen daar ook naar te luisteren. en idd vroeg genoeg naar bed. en bv. tas inpakken de avond ervoor.
|
Citaat:
Tip 1: zet je telefoon in als wekker, liefst 5 minuten voor je op wilt staan, zodat je langzaam wakker kunt worden. Tip 2: ga bij tijds naar bed. Tip 3: pak de avond te voren je tas in. Tip 4: maak een grove planning (uit bed 7:00, meteen na opstaan douchen, aankleden, haardoen e.d. tot 7:25 ongeveer, dan eten, tv kijken eten maken voor school krantje lezen en dan weg, bijvoorbeeld zodat je weet waar je aan toe bent. :) ) Try it, it works. (y) |
die manier heb ik nog niet gevonden,
kom maximaal 2 dagen in de week op tijd |
UHmzz kost heel veel moeite..
Ik heb nu wel een nieuwe manier omdat ik echt optijd moet komen bij me stage. Ik eet in de bus. En vooral rennen voor de bus om hem net te halen :) |
gewoon vroeg opstaan:o ik ben ongelooflijk langzaam 's ochtends maar ga gewoon vroeg weg :o
|
Citaat:
|
Citaat:
Wel grote kans op ochtendhumeur... :p |
ik zet altijd mn tv op de timer :P
afstandsbediening aan de andere kant van de kamer dus dan moet ik wel mn nest uit om em uit te zette hij slaat trouwens aan op tmf rond 7uur met muziek dus :) |
Citaat:
|
Citaat:
vaak gebeurt dat niet. ;) |
Zorgen dat m'n moeder zich niet met mij gaat bemoeien:p
Op een of andere manier weet ze me altijd wel te irriteren en dan vergeet ik dat ik op tijd moet komen. |
Citaat:
|
Ik heb het wat dit betreft makkelijk : Ik spreek met een vriendin af aan de bloemenwinkel (100 meter van school af ofzo, dus das nie ver ;)), en ik ben redelijk kritisch wat betreft op tijd op afspraken te komen, dus ben ik bijna altijd op tijd ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik kom altijd wel op tijd uit bed, ik ga alleen altijd te laat weg van huis (n)
|
Citaat:
|
Ik ben bijna nog nooit te laat gekomen, stel een wekkerradio in plus mijn mobiele telefoon. Werkt goed hoor :o
|
uhh optijd op school komen? wat is dat :p
nee, ik ben dit jaar nog niet te laat gekomen (wat opzich al een hele prestatie is voor mij) gelukkig heb ik een vader die mij wakker komt maken en een telefoon waarop om 7 uur een heel orkest begint te spelen.... maar geod dan loop 'k vervolgens wel als een zombie door de school tas vast die avond inpakken (en kleren klaar elggen) helpt niet want dan denk ik 's ochtends oww... ik kan nog wel ff blijven liggen 'k heb me tas toch al ingepakt |
Optijd opstaan en optijd vertrekken.
|
4 wekkers zetten
|
nou ten eerste moet ik de trein halen en vervolgens moet ik ook nog eens 15 minuten op een tempo lopen wat geen ochtendtemppo is om op tijd te zijn. maar gelukkig wordt er niet moeilijk gedaan over te laat komen.
|
Ik moet elke dag om half negen op school zijn, dat betekent om kwart over 8 aanfietsen.
Dan zet ik dus mn wekker (telefoon) op 07.40 en op 07.45, dan heb ik de tijd tussen de twee wekmomenten in om mezelf ertoe te zetten op te staan (y) Om kwart voor acht ff de douche in, dan ben ik om 5 voor 8 aangekleed en alles. Even m'n tas inpakken, 2 minuten. Dan m'n computer aanzetten, roosterwijzigingen checken, mail kijken enzo en even msnen tot 10 over 8 ofzo. Tussen 10 over 8 en kwart over 8 brood en drinken regelen voor de pauze, ontbijten doe ik op de fiets (y) |
Op tijd van huis gaan. Het begint om 8.25 uur en om plusminus 8.15 vertrek ik en dan ben ik altijd ruim op tijd. (y)
|
wekker ver weg zetten > koude douche > koffie > iemand waarmee je samen naar school gaat waardoor je wel weg moet anders komt die ander oko te laat > optijd gaan > het echt graag willen
|
Koffie is inderdaad ook wel essentieel.
|
ik zet altijd 3 wekkers met 2 minuten tussenpauze, na de 3e ben je wel wakker...
|
Beetje op tijd opstaan
|
ik moet elke dag om 8.10 beginnen, echt asociaal vroeg :o
|
Ik slaap sinds tijden door mn wekker heen. Dus zet ik ook mn gsm. Ook op mn stereo zit een wekkerfunctie.
En sinds kort heb ik weer een andere methode: Voor t slapen gaan een groot glas water, zodat je 's ochtends wel eruit moet om naar de wc te gaan! |
Citaat:
|
Ik ga elke dag op exact hetzelfde moment weg, en dan ben ik er altijd op de bel (y)
|
Citaat:
|
ik moet vaak in de middag naar school
kan me dan moeilijk verslapen ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:35. |