![]() |
Basgitaar.
Ik wil graag basgitaar gaan spelen. Wat is een goed merk/type om mee te beginnen? Liefst niet te duur, want ik ben tenslotte nog maar een beginneling.
Ik weet niet of dit hier hoort, anders moet het maar ergens heen. |
ohw dit is een mooie vraag voor onze nieuwe FB :)
maarum, hoeveel is 'niet te duur'?? |
Een tientje(y)
|
Citaat:
|
als je wilt leren spelen, boeit het volgens mij niet zo heel veel....kijk eerst maar es of je het leuk vind en koop dan na een tijdje gewoon iets beters...ik heb ook leren spelen op een samick, goedkoop dingetje (250 euro toen geloof ik), die dingen zijn voor 100 euro van marktplaats te plukken.
en toeval wil dat ik m te koop heb staan ;) |
Citaat:
Hoeveel W versterker dacht je aan? |
Yamaha, daar ga ik mee beginnen.
Goed merk, gemiddelde prijs. Je kunt beter in het begin een betere kopen, denk ik./ |
Citaat:
Er zijn ook van die starterspakketten te koop, is dat niet wat? |
Citaat:
|
Citaat:
oh ja...en wil je in een band gaan, of gewoon op je kamer oefenen? |
Citaat:
|
Citaat:
Ik wil uiteindelijk wel in een band, zijn al wel plannen voor met vrienden van me, maar die beginnen ook allemaal net een instrument te spelen, dus het duurt nog wel even. :p |
Citaat:
|
Citaat:
Als je dan verder wilt, kun je altijd nog een grotere kopen en @ Iter: als je nog niet eens weet of je ermee verder wilt, is het niet aan te raden om een enorme lading geld eraan te spenderen... |
Citaat:
|
Citaat:
Ja, ligt eraan hoe leuk ik het vind en zo. :) En hoe duur is een goede beginnersgitaar ongeveer? |
Citaat:
|
Citaat:
(y) |
Citaat:
|
Citaat:
Maakt het merk nog iets uit? |
Citaat:
|
Citaat:
Alleen helemaal in Apeldoorn. :p Is deze goed genoeg? 189 euro. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nu nog een versterker en de rest van de apparatuur. :o |
Citaat:
Peavey Microbass : 15 watt...perfect voor thuis gebruik :) €125 oh ja...die staan op marktplaats ook goedkoper trouwens |
Citaat:
|
Citaat:
Wat heb ik verder nog allemaal nodig? :o |
Citaat:
Toch bedankt. |
Citaat:
en een stemapparaatje...eentje van Korg ofzo, eurootje of 25/20 |
Citaat:
Even zoeken. :) |
Je kunt natuurlijk ook de Hartke beginnersset kopen waar een heleboel leuke dingen bij zit, zoals een bas en kleine oefenversterker. Maar ook een boekje, snaren, gitaarband, snoer en waarschijnlijk ook stemapparaat, maar die weet ik niet zeker. Een stemapparaat is voor als je begint NOODZAKELIJK.
|
dat is niet noodzakelijk
het is juist goed om te beginnen met stemmen op je gehoor. heb ik ook gedaan en daar ben ik nu erg blij mee! |
Ik zou met Cort beginnen. Dat is tegenwoordig de perfecte beginners bas en relatief goedkoop. Samick en Squier enzo zijn iets goedkoper, maar meteen ook bagger...
|
Citaat:
|
ik wil ook graag gitaar gaan spelen, maar dan elektrisch en ik had me deze laten aanraden op feedback
http://www.feedback.nl/pix/ibanez-gsa60_jumpstart.jpg De zeer fraai gevormde Ibanez GSA 60 is de basis voor dit starterpack. De gitaar heeft een tremolo en een humbucker bij de brug. Verder bestaat het pack uit een versterker, een gigbag, een tuner en meer. Voor: € 319,- maar deze kan ik 2dehands aan komen "Ik heb nog een Epiphone Les Paul custom die ik wil verkopen, en een fender versterker erbij, laat maar wat horen als je echt geinteresseerd bent." "Nou ja kijk eerst maar even rond, denk wat na, ik vraag er 500 euro voor inclusief versterker (Fender Champion 110 uit mn hoofd, weet ook niet hoeveel watt, maar niet al te klein) en draagkoffer (daar moet je de prijs ook niet van onderschatten), heb m ongeveer een jaar geleden gekocht en er is niet veel mee gespeeld, heeft alleen wel nieuwe snaren nodig. Stuur maar pm ofzo." zit er veel verschil tussen deze gitaren? |
Citaat:
Is die gitaar wel goed dan? |
Citaat:
Ik vind dat starterspakket ook zo standaard. (n) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Cort is ook goed idd....zijn alleen te weinig zaken die dat doorhebben |
Citaat:
Die van Squier zit ook wel goed in de prijscategorie. :) |
Citaat:
Cort vind je o.a. bij Musik Produktiv (www.musik-produktiv.de) en Paul Sips zal ze ook wel hebben (www.bassmatters.nl) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
stuur nog maar een pm of zet in dit topic hoe ie bevalt....en welke versterker ga je doen? |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Cort Action 199 euro.... of Cort GB 199 euro... Tegen een Squier van 189... Ik had et wel geweten hoor :D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:25. |