![]() |
Wat doe jij tegen zinloos geweld?
Ik erger me kapot aan die reclames met het lieveheersbeestje, en die kleutertjes die het lopen te verkopen.. reden daarvoor is dat ik niet begrijp hoe het voeren van een campagne tegen zinloos geweld effect kan heben. Zinloos geweld onstaat namelijk -zover ik weet- wanneer iemand besluit zinloos agressief te doen en het houden van een spreekbeurt in je klas houdt dat waarschijnlijk niet tegen.
Dus waarom steken mensen dan zoveel moeite in die campagne? tenzij ik iets over het hoofd zie wat heel goed zou kunnen.. |
Ik kijk naar draadpoppetjes die advies geven.
|
Citaat:
Ontopic: ik snap die reclame van hun niet met die maanlanding. Zinloos geweld in relatie tot maanlanding is gelijk aan tiet in relatie tot drumstel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Da's discriminatie tegen mensen met lange haren (of vrouwen met een zware stem). :nono: |
ach ik denk dat als er echt iets op straat gebeurd en je bent er bij, je toch alleen op intuitie reageert...
|
Ik sla de mensen die mensen in elkaar slaan in mekaar :rolleyes:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind de term zinloos geweld onzin.
Ik denk dat de reclames niets aan de maatschappij veranderen. En het antwoord op de topictitel: Niets. |
niks
|
liefde prediken :p
|
ik ga voor de donner manier: schrik de dader af door "Boe" te roepen
|
Citaat:
|
Mijn moeder zij altijd als je geen zin hebt moet je zin maken.
|
Citaat:
|
Mijn moeder zei alijd: Kut heb ik de Bold nu alweer gemist
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De Blijde Boodschap verkondigen...
|
Citaat:
|
Citaat:
Overigens, niks mis met Tsjechen, maar wel met Tsechische voetballers, muha! |
Citaat:
|
Niks. Laat ze maar slaan.
|
Citaat:
Zij is dan ook druk bezig met het roepen van: hee, hou daar eens mee op' tegen willekeurige voorbijgangers. /ONTOPIC |
Gewoon in elkaar slaan, die klootzakken. :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Lol.
|
Ik moet soms kinderen hier uit de buurt zeggen het vechten te staken. :nono:
|
Citaat:
|
Zorgen dat je altijd een videocamera bij je hebt, natuurlijk.
|
Overigens denk ik dat het wél heel belangrijk is de maatschappij te laten weten dat 'zinloos geweld' echt een probleem is. Dat draagt waarschijnlijk ook bij aan de emotionele verwerking van de slachtoffers.
|
Citaat:
|
Ik doe zoals in de reclame natuurlijk.
"He jullie, kom eens helpen." :rolleyes: |
inderdaad intuitief reageren.
als de pleger van zinloosgeweld erg veel groter is als ik, maak ik een strategie, omdat ik niet als 2e slachtoffer afgevoerd wil worden. |
Citaat:
|
Totdat er weer ergens iemand, doorgetrapt, geslagen, gestoken of wat dan ook wordt. Dan steekt zeker niemand z'n poot meer uit. En soms is het inderdaad beter om niet in te grijpen, omdat je zelf gewoon ook slachtoffer wordt, en iedereen weet dat.
Ik vind die spotjes nogal zinloos :s edit: in het tv spotje, stopt de dader ook meteen, met het mishandelen van het slachtoffer wanneer er mensen/poppetjes omheen komen staan. Wie zegt dat dat in het echt zo is? Als iemand kwaad is op iemand, om wat voor reden dan ook, en diegene wat aan wil doen op straat denk ik toch dat je hem van het slachtoffer zou moeten lostrekken. En dan heb je zelf ook grote kans dat je een klap of iets dergelijks krijgt. Ik vind het spotje ver afwijken van de realiteit, de daders zien het vaak ook als bemoeien, lijkt me. En hebben het dan helemaal op jou voorzien. |
zinvol geweld gebruiken
|
Citaat:
|
Gaaf draadje dit.
|
Flames everywhere :eek:
|
het helpt natuurlijk niets.. maar ze moeten toch ergens geld aan uitgeven waardoor het lijkt dat ze er iets tegen doen.
Ik doe niets aan zinloos geweld, aangezien ik het nog niet ben tegen gekomen. ik weet niet wat ik er tegen zou doen.. En daarbij is geweld altijd zinloos, dus die hele term klopt voor geen meter. |
Citaat:
De droogheid, de absolute droogheid... [Edit]On-topic: M'n leraar Levensbeschouwing zei altijd: "Geweld is nooit zinloos". Dus. (y) |
Flamewars, wat voor geweld is dat?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:28. |