![]() |
pcklok
normaal weet ik de meeste problemen met mn computer wel op te lossen maar nu...
De klok van mijn pc werkt niet goed. zo af en toe wordt de tijd gewoon een half uur terug gezet, en als de pc uitstaat dan lijkt het wel alsof de klok ook blijft stilstaan. Heeft iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen? een virus kan ik me nauwelijks voorstellen, want dat heb ik wel beveiligd. |
de klok gaat idd verkeerd lopen als je de stroom er vanaf haalt, normaal wordt een heel klein beetje stroom gebruikt om de klok bvij te houden.
halve uren voor en achteruit springen heb ik nog nooit meegemaakt. |
kijk 'ns naar de optie 'automatisch klok aanpassen', da's zo'n 'handige' feature die je klok gelijk via internet (als je deze uitzet, is 't probleem dan opgelost?)
|
kan het misschien zijn dat de cmos batterij bijna leeg is?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Daarnaast kan de klok problemen krijgen als 'ie te weinig stroom krijgt, levert 'ie misschien waarden af die echt nergens op slaan. |
Nu bijna twee weken later heb ik de batterij vervangen, maar nog steeds werkt de klok niet naar behoren. iedere keer als ik de pc aanzet moet ik 'm weer bijstellen.
|
ntp-proggie bij het opstarten laten draaien?
vroeger had ik 'n servertje die iets van 3 uur per dag achter liep. Had destijds Tardis2000, als je dan verbinding maakte met internet zette 'ie gelijk de tijd goed. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:20. |