![]() |
Provocatie
Ik heb niet zo veel zin om een lange post te tikken maar misschien wel iets om over na te denken.
Aangezien de Islam als een bron van terrorisme wordt gezien en een Moslim als potentiele terrorist zijn de mensen logischerwijs bang. Ook zullen ze dergelijke mensen en geloofaanhangers sneller "negatief" geloven dan "positief" met dat gezegd, als ze negatief in het nieuws komen geloven ze het sneller dan wanneer positief. Het zou ook zo kunnen zijn dat mensen een belang erbij hebben als dergelijke groeperingen gehaat worden door de bevolking. In kort, denken jullie er wel eens bij na, wanneer je leest dat graven van Joden ontheiligt zijn met swastika's het best wel eens het werk van niet-moslims kunnen zijn? Natuurlijk hou ik niet een hand boven iemands hoofd of veroordeel ik iemand maar ik vroeg me af of mensen kwakkeloos nieuws overnemen zoals het gebracht wordt of er over na gaan denken hoe het nou precies zit en hoe het anders had kunnen gegaan. Want meestal naast een nieuwsbericht (die altijd subjectief is) missen er altijd feiten en moet de lezer conclusie's trekken. Een beetje journalist kan daar dus mooi op inspelen en dat kan leiden tot provocatie. "Zie je? Weer die kutbuitenlanders!" Terwijl de dader in zijn vuistje lacht. |
Meestal hoor je dat pas al er daadwerkelijk bijstaat dat er sprake is van een groep allochtone jongeren. Bij het spuiten van swastika's denk ik bijvoorbeeld eerder aan extreem-rechtse autochtone jongeren. Ik vind jouw redenering, dat men bijvoorbeeld swastika's tekent om moslims zwart te maken, wat vergezocht. Behalve dat ene verhaaltje van die vrouw in de Parijse metro kan ik me geen ander voorbeeld voor de geest halen.
Veel mensen hebben gewoon bezwaar tegen bekendmaking van afkomst van daders van roofovervallen en andere geintjes, omdat dat niet ter zake zou doen. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
De poster na jouw slaat de spijker op zijn kop. |
je zou moeten horen wat mij op een moslimforum om de oren vloog toen bleek dat de brand in een joods centrum in parijs door een van hun eigen mensen was aangestoken, opeens was het een zionistische samenzwering om de moslims te vernietigen, de aanname dat er een moslim achter zat was opeens racistisch en (werkelijk hun favo woord) zionistisch.
terwijl luttele regels daarvoor nog moslims bezig waren te betreuren dat iemand zoiets deed. (anderen waren er blij over, maar dat zal ik maar niet verder propageren) ik kreeg daar de schuld van, een aardige prestatie aangezien ik nooit iets had gezegd over de achtergrond van een (toen nog onbekende) verdachte. als het idee dat dat soort dingen per definitie door moslims worden gedaan zelfs onder moslims leeft, dan geld dat idee dus praktisch overal. dat mensen onterechte of overhaaste conclusies trekken is van alle tijden, ik denk ook niet dat we daar zomaar vanaf komen. |
Misschien is het ook een soort van gemakzucht en hebben de meesten geen zin erin om erover na te denken. Iemand beschuldigen is makkelijk, het bewijzen iets minder.
|
Citaat:
|
Citaat:
Tuurlijk, het is niet de gehele bevolking. Maar wel een groot deel. |
Citaat:
www.waarnet.nl |
Citaat:
Heb je dit "geweldige plan" zelf ook al uitgevoerd of stond deze uitkomst ook in een boek? |
Citaat:
En nee, ik ga niet naar de moskee. Maar ik weet echt wel hoe de jongens over hollandse meisjes praten, of over de cultuur. |
Citaat:
En "de jongens" ? :rolleyes: |
Citaat:
En even ontopic: ik ben niet degene met eenzijdige informatie hier, ik praat echt niet uit mijn nek. Maar wij praten nog wel verder over dertig jaar ofzo. in-sh'allah ;) |
Interessant!
Het ziet er naar uit dat wat ik heb getracht te omschrijven in mijn mainpost nu in werkelijkheid dient toegepast te worden. We hebben 2 tegenpolen, Dawn15 en LaResistance. Beide partijen beweren een compleet andere stelling. De een noemt ze terrorist de ander lieferds om het zwart-wit onder te verdelen. Als iemand 1 van beide gelooft vraag ik me af welke denkwijze hij heeft. Ik denk dat er eigelijk maar 2 mogelijk zijn. 1: "Dawn15/LaResistance heeft gelijk want moslims/nederlanders zijn toch maar stom" of 2: "Hmm de waarheid ligt wellicht in het midden. Wellicht moet ik mijzelf er beter in verdiepen dan alleen maar meningen en argumenten aannemen die niet onderbouwt zijn" :) |
Dit is natuurlijk geen wetenschap. Nu is alleen de tweede keuze 'goed'. In de praktijk werkt het nooit zo. Of je moet echt een ongeletterde aap zijn. Dit klopt natuurlijk niet.
|
Hé laat mij er buiten wil je... :nono:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mmm nee, maar ik zou het wel interessant vinden om te zien hoe de gemiddelde forum gebruiker nieuws dus interpreteerd en of ze echt "a flock of sheep" zijn. Vannuh.. "Oh Sjaak zei het.. dan zal het wel zo zijn" |
Citaat:
Het is ook geen kwestie van "wie geloof je" want we hebben beide andere ervaringen (hoewel het op mij overkomt dat Dawn meer van horen zeggen heeft) en hebben dus beide "gelijk". Maar dat was een onderonsje. Ps. Ik wil niks met stelling 1 te maken hebben. |
Het gebeurt, grappig genoeg, ook nogal eens dat antisemitische aanslagen noch door neonazi's noch door islamistische activisten worden gepleegd, maar simpelweg door geestelijk labiele mensen. Soms zijn de daders zelfs zelf joods.
Voorbeelden hiervan zijn bijvoorbeeld een swastika-actie in de Alsace en de "aanslag" op een joodse vrouw in de Parijse metro. |
Maar mensen zouden het ook kunnen doen om JUIST haat te creeren tegen een partij. Als extreem-rechts lid zou het mij bijvoorbeeld erg goed uitkomen als een stel marrokanen de plaatstelijke buurtsuper vernielen ofzo..
Zouden mensen zich realiseren dat dat ook een mogelijkheid is? :) |
9-11 = Jews
uche In deze zieke wereld is alles mogelijk, kijk maar naar die Franse slet die in de trein claimde lastig gevallen te zijn door moslims terwijl dat helemaal gelogen was. Puur om de Islam zwart te maken. Wat zijn nou eigenlijk de ECHTE bewijzen van 11 september? Er zijn 7.000 Joodse werknemers niet op komen dagen op 11 september op hun werk, de kapers blijken niet allemaal te kloppen qua id, de Mossad waarschuwde de Amerikaanse intelligence-services al voor 11 september dat ze vreemde berichten hadden opgevangen (van Zionistische extremisten). De hitte"bom" onder het World Trade Center kan nooit zijn gekomen van de inslag... wat is er nog meer gebeurt op dat moment? De waarheid, zullen we nooit achterkomen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En ik ben het er overigens niet mee eens dat nieuwsberichten subjectief zijn. Ligt eraan welke krant je leest. |
Citaat:
|
Ik geloof niet wat ik lees. En dat is niet omdat ik het idee van een zionistisch complot zo onwaarschijnlijk vind, maar vanwege de manier van schrijven en de algemene toonaard.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik bedoel, waar haal je dan je informatie vandaan? Wat is wél betrouwbaar? |
Citaat:
|
Citaat:
"Eerst zien dan geloven?" En met 'zien' bedoel ik er pal naast staan, en niet op televisie. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is de schuld van de moslims zelf. Kijk eens naar het nieuws, elke aanslag wordt trots opgeëist door een willekeurige islamitische terroristen organisatie.
Als alle moslimlanden er tegen gaan demonstreren, houdt het wel op lijkt me. Maar dat doen ze niet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
*waar blijven de onderbouwingen en de feiten?? |
Citaat:
Dat 'moslim A' een aanslag opeist betekent niet dat 'moslim B' achter hem staat. |
Als moslim b er niet achter staat, waarom gaat hij dan niet demonstreren?
Ze gaan wel massaal de straat op zodra er een hoofddoek verbod komt. Maar als er weer een zoveelste aanslag gepleegd wordt hoor je niets van ze. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Dat je niets hoort betekent niet automatisch dat ze het ermee ééns zijn. Of ga jij bij alles wat je niet aanstaat met een spandoek de straat op? |
Citaat:
Maar het is wel zo dat het weinig aandacht van de media krijgt. zodat personen als bluesman niet bereikt. |
Citaat:
maar alsof jij na elke aanslag die je geloofsgenoten gepleegd hebben je ff persoonlijk gaat demonstreren |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ten tweede (als ik toch in een godsdienst zou geloven die dit soort achterlijke dingen voortbrengt) zou ik wel gaan demonstreren omdat iedereen met een gezond verstand terroristische aanslagen afkeurt. |
Citaat:
2. ga jij demonstreren voor alles wat niet-moslims misdoen? |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
kan je me trouwens wat sturen van wat het ook mag zijn dat je rookt voordat je dit postte? :D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:45. |