![]() |
Van toen ze sprak
en toen ze sprak
van liefde op een barkruk de puurste romantiek en toen ik dacht aan alle mooiste vrouwen de zachtste erotiek en toen ze zei dat leven eigenlijk alleen maar dromen was en dat ik dacht aan alle warme nachten toen ze bij me was |
Kan het zijn dat ik deze al eens gelezen heb :o?
|
Dan ben je al lang lid. ;)
Ja. :o |
Citaat:
Ik ben ook al heel lang lid, maar vroeger onder een andere nick :o. |
Ik wil graag nog wat reacties: of deze goed is enzo. Ik ben bezig met gedichten verzamelen (op kwaliteit) en twijfel af en toe. Dus het zou kunnen dat ik soms gedichten post die ik al eerder gepost heb.
|
Oh vandaar, ik snap het. Sorry, dat had ik al wel gelezen maar dat was me even ontgaan. Ik zie net dat ik toen ook al deze nick had, ik heb je gedicht toen wel gelezen maar nog niet gereageerd. Dat zal ik dus eerst eens doen.
'warmste' vind ik niet zo goed klinken, dit zou ik veranderen; bij dit gedicht is de klank van elk woord nl. erg belangrijk omdat het zo punctueel kort/middel/kort is qua regels met een heel verzorgd ritme, en dit 'warmste' past er niet zo tussen imo. Dat rimte vind ik trouwens wel erg goed, het maakt ook de vorm erg mooi, deze regellengten zijn fijn om te lezen in cominatie met terzetten en de vier strofen. De inhoud is goed, erg geschikt voor in een bundel (y). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind het een leuk gedicht. Het enige puntje waar ik eigenlijk moeite mee heb is 'toen' in de allerlaatste zin. Gevoelsmatig zou ik daar liever 'dat' zien staan, maar dat heb je in dezelfde strofe al eerder gebruikt. Lijkt me een lastige kwestie, maar misschien vind jij het wel mooi zo.
|
Citaat:
Nog te volgen? ;) Toevoeging: ik heb in de laatste strofe 'toen' en 'dat' omgedraaid, vergelijk het maar met de voorgaande strofes. Juist om die ommekeer aan te geven. |
Ja :)
|
Mooi :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:17. |