![]() |
Dronken mensen....
Zijn die altijd zichzelf?!
Zoals men altijd beweerd?! |
:o Sinds vorige week zaterdag ben ik het daar niet meer geheel mee eens.
:p niet dus |
Citaat:
|
;) als ik nuchter ben spreek ik mijn vriendin doorgaans niet aan met een naam die niet haar eigen is
|
ghehehe...
ja oke, maar ik doelde meer op de persoonlijkheid van diegen dan.. of die totaal verandert en dat dus eigenlijk de échte persoonlijkheid is, of gelijk blijft ofsu.. |
Voor zover ik het over mezelf kan beoordelen is dat ik wel mezelf ben, alleen dan heb ik geen tot amper grenzen en doe ik dingen waarvan ik achteraf weet dat ik dat nooit zo had moeten doen.
|
'dronken mensen spreken de waarheid'
klopt op zich wel, want je blijft natuurlijk altijd in je eigen psyche, alleen het referentiekader wordt wat verbreed door de invloed van alcohol. Je denkt dingen te weten, zeggen en doen die helemaal niet in de echte wereld zo zijn. Dus dronken mensen spreken wel de waarheid, maar ze ijlen er ook flink tussendoor... ;) |
en kunnen, wanneer ze de wetenschap nog beschikken dat iedereen ervanuitgaat dat je de waarheid spreekt, een aardig pikant verhaal bij elkaar liegen.... :)
|
Mensen die zeggen dat ze zichzelf zijn onder invloed van alcohol is dikke onzin. Tuurlijk je hebt meestal niet een hele persoonlijkheidsverandering (al ken ik zulke gevallen ook), maar je gedrag en stemmingen veranderen behoorlijk. Zelfkritiek verdwijnt, je reageert overdreven emotioneel etc. De volgende dag denk je dat je redelijk normaal was, ook als je denkt dat je je nog alles kan herinneren, je hebt geen id hoe je over komt op anderen.
En dat dronken mensen de waarheid lullen, dat fabeltje komt gewoon door van die alcoholisten die in de kroeg hele verhalen over hun jeugd gaan oprakelen en hun lieve oma en bla, over het algemeen lallen ze maar wat. De waarheid is bij mij meestal ver te zoeken als ik echt goed dronken ben (ook weer niet zo dat ik alles bij elkaar lieg hehe). Euh en de meest verlegen muurbloempjes die nog nooit een druppel hebben aangeraakt gaan zwaar uit hun dak en hangen aan elke gozer die in de buurt is na een paar wijntjes. Neuh als je dronken bent, ben je niet jezelf. |
mjah dat ligt aan de persoon..
overigens irriteer ik me voornamelijk aan dronken mensen |
Citaat:
|
tuurlijk blijf iemand zichzelf als ie dronken is. het enigste wat er dan anders is dat ie losser is. daardoor komen bepaalde eigenschappen naar voren die je normaal niet ziet.
|
Als je iemand die onder (veel) invloed is definieert als een ander persoon, dan is die persoon een ander persoon wanneer de persoon in kwestie dronken is. Doe je dat niet, dan is dat niet zo.
|
Citaat:
|
Nee volgens mij niet. Je veranderd erdoor, doet dingen die je normaal mischien niet zou doen en je word een stuk losser in je doen en laten en in je gedachten. Ik ga er ook sneller dingen uitgooien die ik normaal mischien niet zou hebben gezegd. Bovenstaande slaat trouwens op mezelf. Ik denk ook dat het voor iedereen anders is en het afhangt van de situatie waarin je verkeerd.
|
Citaat:
Ontopic: Ik denk dat je grenzen weg zijn, en dat je sneller dingen opbicht. Maar ik denk niet dat ze zichzelf zijn. |
je bent dan echt jezelf niet. Of misschien als je openhartiger word dat je dan meer jezelf wordt. Maar je doet dingen die je normaal gesproken niet zou doen en dus ben je in dat opzicht een ander
|
Ik denk dat dat compleet van de persoon in kwestie afhangt, en minder van het alcoholpercentage in zijn/haar bloed.
|
Citaat:
|
True.
Persoonlijk zal ik nooit opeens heel eerlijk zijn als ik dronken ben, juist eerder oneerlijk. |
bijvoegsel:
Ik ben vervelend als ik dronken ben. |
Ik doe anders als ik aangeschoten ben, dus ik kan nou niet echt zeggen dat ik mezelf ben. Wel zeg ik vaak dingen die ik in nuchtere staat dus echt niet gezegd zou hebben, hoewel ik ze wel voel/vind/meen.
|
Ja, er zijn minder remmingen, dus je zou eerder iets vertellen wat je normaal niet zou vertellen, dat zou je eerlijker kunnen noemen, maar niet iedereen laat zn remmen even makkelijk gaan, en het heeft denk ik ook wel een bepaalde invloed op je gedrag (ook niet bij iedereen). Dus het is zeker geen absolute waarheid, net als alle dingen eigenlijk maarja...
|
Citaat:
|
Ach, zichzelf...
Mensen vertellen vaak wel de waarheid. :D |
Als ik dronken ben zeg ik juist nooit de waarheid, integendeel, alcohol werkt bullshit-stimulerend. "Je bent veel liever als je dronken bent", niet dus, ik lieg opdat vrouwen me lief vinden als ik dronken ben.
Kut ik snap zelf geen geen zak van deze post. |
Citaat:
|
ik pass meestal out,
maar dat is wel na veel drank. ik kan zeker wel irritant zijn, ook agressief, emotioneel, maar vast ook heel lief haha. agja ligt aan me stemming.. en aan de hoeveelheid drank. |
Citaat:
Hele nacht nog zitten niezen daardoor. |
Dat schuim is echt zó slecht voor je huid.
Voor mijn huid was ie slecht iig vorig jaar, dit jaar gelukkig niet in het schuim gevallen ofzo. |
alcohol zorgt er wel voor dat je minder remmingen hebt en meer de waarheid durft te vertellen, dus ik denk dat het waar is
|
Nooit geweten dat mensen die "zichzelf" zijn procentueel zoveel overgaven :).
|
overgeven is dan ook zeer cool :cool:
|
ik drink over het algemeen niet zoveel dat ik er dronken van wordt en denk dat het wel waar is dat mensen die nog net niet dronken zijn de waarheid vertellen omdat ze simpelweg wat losser worden.
ken een geweldig voorbeeld bij mij in de buurt, die gast is altijd heel gesloten en ontkent alles... totdat hij drank opheeft! dan komen de meest interessante verhalen naar boven en kom je ineens precies te weten wat er in hem omgaat! tot de details aan toe! verder verander ik zelf nooit zoveel als ik drank op heb. ik ben al heel los van nature en de drank geeft mij verder alleen een relaxed gevoel, als ik bij wat vrienden zit wordt ik over het algemeen wat luier! en ik krijg ook altijd gigantisch honger, dus moet echt veel eten tijdens het uitgaan... zucht..... |
ik word altijd heel eerlijk ja....... en ik zeg te snel wat er ook maar in me opkomt wat me niet altijd in goeie situaties terecht laat komen...
|
ik raak veel remmingen kwijt, en praat makkelijker..
maar ik kan nog steeds glashard liegen, anders had ik al wel wat meer boetes gehad. (haha dat was een nacht... :eek: ) |
Nee, die zijn beinvloed door alcohol.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ze weten veel dingen niet.. of je krijgen hele fage antwoorden.. |
Citaat:
|