Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Beleidszaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=64)
-   -   Mogelijk nieuw subforum N&A, geef je mening, maak je keus! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=951178)

Rollo Tomasi 10-09-2004 13:12

Mogelijk nieuw subforum N&A, geef je mening, maak je keus!

Joostje, waaromniet? en ik hebben overlegd over een mogelijk nieuw subforum voor Nieuws & Achtergronden. De meningen over Isreal/Palestina waren verdeeld, maar volgens ons zijn er twee onderwerpen die potentie hebben.

Ten eerste terrorisme. Een van de meest besproken onderwerpen van de laatste drie jaar. Wat zijn de oorzaken van terrorisme? Vormt het werkelijk zo'n grote bedreiging? Valt het effectief te bestrijden?

Ten tweede de komende Amerikaanse verkiezingen. Over twee maanden kunnen Amerikaanse burgers hun president voor de komende vier jaar kiezen. Wat zijn de belangrijke issues? Hoe goed doen de kandidaten het tot nu toe? Zijn er nog goede alternatieven naast Kerry en Bush? Ook kunnen hier de debatten besproken worden.

Ook is er een derde optie, als je het nut van zo'n subforum niet ziet.

EDIT: En een vierde: Als je zelf suggesties voor bepaalde onderwerpen hebt.

Motiveer je keuze! Dit kan doorslaggevend zijn als er geen duidelijke meerderheid voor een van de opties kiest.

de ballonnenman 10-09-2004 13:20

Ik heb op de tweede gestemd. Dat onderwerp is maar eens in de 4 jaar en juist op dit moment actueel. Daar valt wel een hoop over te zeggen.

Mark Almighty 10-09-2004 13:27

Nieuw subforum lijkt me weinig toevoegen, want...

...beide onderwerpen zijn al tot in den treure uitgemolken in diverse topics op het 'reguliere' N&A-forum. Op een nieuw subforum zullen voor -en tegenstanders van Bush/Kerry (Amerikaanse verkiezingen) en voor -en tegenstanders van de Islam (Terrorisme) met steeds weer dezelfde eeuwig terugkerende argumenten komen en niemand laat zich door de ander overtuigen of geeft een duimbreed toe. Zo gaat het er nu al aan toe, dus ik zie niet hoe dat op een subforum anders zou gaan.

Rollo Tomasi 10-09-2004 13:45

Je kunt nu ook zelf suggesties doen, door op de vierde optie te stemmen, was ik even vergeten.

Joostje 10-09-2004 13:46

Zelf lijkt me dat een wat minder besproken onderwerpen als de mensenrechtensituatie in China of WitRusland of Afghanistan: 3 jaar na 9/11 veel interessanter. De Amerikaanse verkiezingen kunnen nog altijd na een maandjeb ofzo een subforum krijgen

dutch gamer 10-09-2004 14:23

Ik denk niet dat een nieuw sucforum echt iets toevoegt momenteel. Het is niet zo dat andere topics op N&A verdrongen worden door de verkiezingen ofzo, dus het subforum lijkt me overbodig.

Anneka 10-09-2004 14:53

lijkt me weinig toevoegen, over bepaalde onderwerpen zoals de verkiezingen in amerika zijn al grote topics. een subforum lijkt me gewoon overbodig.

Dannemann 10-09-2004 19:39

Alles kan toch gewoon op N&A, er is helemaal geen extra subforum nodig, of zie ik het nu verkeerd :o

onderkoffer 10-09-2004 19:58

Citaat:

Dannemann schreef op 10-09-2004 @ 20:39 :
Alles kan toch gewoon op N&A, er is helemaal geen extra subforum nodig, of zie ik het nu verkeerd :o
een terrorisme sub forum zou n&a wat ontlasten maar t kan ook op een mislukking uitdraaien zoals met i/p :)

Anneka 10-09-2004 20:30

Citaat:

onderkoffer schreef op 10-09-2004 @ 20:58 :
een terrorisme sub forum zou n&a wat ontlasten maar t kan ook op een mislukking uitdraaien zoals met i/p :)
ja wat is eigenlijk met dat deelforum gebeurt? lees er helemaal niets meer over..

AngelLena 10-09-2004 20:34

Heb er eigenlijk niets mee te maken, maar: ik denk niet dat een nieuw subforum veel toevoegt aangezien ik momenteel geen onderwerp kan bedenken wat een heel forum zou kunnen vullen met gevarieerde topics. Terrorisme komt altijd neer op: 11 september (happy birthday to me), al qauida, taliban
amerikaanse verkiezingen: komt neer op bush sucks, ieder ander is iig al beter dan dat

twain4me 10-09-2004 20:39

en dat is een waarheid als een koe :D

McCaine 11-09-2004 00:31

Skinhead Hot or Not

Chimera 11-09-2004 03:45

Het aantal posts op N&A is gewoon erg laag, een extra subforum lijkt me dus niet bijster nuttig.

Lucky Luciano 11-09-2004 09:47

Een heel subforum over de Amerikaanse verkiezingen lijkt me zwaar overbodig, aangezien je het makkelijk kan beperken tot 3 topics. Bijvoorbeeld 1 van wie de meeste kans heeft te winnen, wat je van de verschillende kandidaten vind en nog iets anders. Om hier een heel subforum voor te maken lijkt me geen goed idee.
Het subforum over terrorisme lijkt me ook geen goed idee, omdat daarover de afgelopen jaren wel genoeg topics zijn geweest.

Om een subforum te maken over een onderwerp wat nog niet zo vaak geweest is lijkt me ook niet handig, omdat mensen daarvan waarschijnlijk te weinig afweten of niet intressant genoeg vinden. Zou dit namelijk wel zo zijn, dan hadden ze vast wel eerder een topic daarover geopend.

Het beste lijkt me dus om geen nieuw subforum te openen.

meisje 11-09-2004 11:00

Eigenlijk is het niet nodig, want de meeste forummers zijn links/extreem-links. Ik denk niet dat het wat gaat bijdragen in een discussie.

Machiavelli 11-09-2004 11:30

Ik sluit me aan bij lucky luciano en meisje. :)

nare man 11-09-2004 18:50

Het zal weinig toevoegen.

McCaine 11-09-2004 20:58

Citaat:

nare man schreef op 11-09-2004 @ 19:50 :
Het zal weinig toevoegen.
Mijn suggestie wel :(

nare man 11-09-2004 22:31

Citaat:

McCaine schreef op 11-09-2004 @ 21:58 :
Mijn suggestie wel :(
www.chavscum.co.uk

McCaine 11-09-2004 23:20

Citaat:

nare man schreef op 11-09-2004 @ 23:31 :
www.chavscum.co.uk
Meh, niet skin genoeg.

Archont_temp 12-09-2004 14:19

ik heb 2 gekozen :o

~Hadiya~ 15-09-2004 18:23

_~|-=Ter*ro*ris*me=-|~_

TheRedArrow 15-09-2004 18:52

Ik denk dat een subforum niet veel zal toevoegen, aangezien het steeds weer op hetzelfde uitkomt (verkiezingen, iedereen is beter dan Bush e.d.). Volgens mij worden andere topics ook niet verdrongen door bepaalde topics met een bepaald onderwerp.

Gimme more beer 15-09-2004 21:36

Terrorisme vind ik al teveel suggereren. Oorlog of "de nieuwe oorlog" is misschien een optie? Terrorisme is tegenwoordig meer de amerikaanse term voor alles dat anti-westers of anti-amerikaans is. Dan moet je dat aan de orde stellen en niet "terrorisme", want dat is zo'n leeg begrip tegenwoordig.

Verkiezingen, ik weet niet hoeveel mensen actually up-to-date zijn m.b.t. dit onderwerp, ik denk dat de kennis die er wel is tot 1 topic valt samen te brengen.

RanC 16-09-2004 10:42

Het zal weinig toevoegen vanwege argumenten die al eerder zijn aangehaald.

Rollo Tomasi 16-09-2004 22:20

Citaat:

Gimme more beer schreef op 15-09-2004 @ 22:36 :
Terrorisme vind ik al teveel suggereren. Oorlog of "de nieuwe oorlog" is misschien een optie? Terrorisme is tegenwoordig meer de amerikaanse term voor alles dat anti-westers of anti-amerikaans is. Dan moet je dat aan de orde stellen en niet "terrorisme", want dat is zo'n leeg begrip tegenwoordig.
Als er iets een Amerikaanse term is, is het wel de War on Terrorism. :p

Citaat:

Gimme more beer schreef op 15-09-2004 @ 22:36 :
Verkiezingen, ik weet niet hoeveel mensen actually up-to-date zijn m.b.t. dit onderwerp, ik denk dat de kennis die er wel is tot 1 topic valt samen te brengen.
Oh, er komt heel wat bij kijken, veel groter circus dan bij de Nederlandse verkiezingen. Het is maar waar je smaak ligt. Hoeveel de geïnteresseerden er zijkn, dat peilen we met dit topic. :)

Gimme more beer 21-09-2004 16:56

Citaat:

Rollo Tomasi schreef op 16-09-2004 @ 23:20 :
Oh, er komt heel wat bij kijken, veel groter circus dan bij de Nederlandse verkiezingen. Het is maar waar je smaak ligt. Hoeveel de geïnteresseerden er zijkn, dat peilen we met dit topic. :)
Kan ik me voorstellen, maar ik betwijfel of er weldegelijk mensen zijn die daar een subforum voor nodig hebben. Zoveel verschillende topics zijn er niet over te verzinnen. Misschien wat individuele punten, maar daar ben je ook snel over uitgepraat.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:14.