![]() |
Mogelijke genocide in Irak
Amerikaanse aanvallen eisen veel levens in Irak
FALLUJAH/TAL AFAR - Amerikaanse luchtaanvallen op Fallujah en acties op de grond bij Tal Afar hebben gisteren aan zeker 57 Irakezen het leven gekost. De meeste doden vielen in Tal Afar, waar zeker 45 mensen om het leven kwamen, meldde het lokale ziekenhuis. Meer dan 80 mensen raakten gewond. De Amerikanen voerden gisternacht voor de derde nacht op rij luchtaanvallen uit op Fallujah, een bolwerk van soennitische opstandelingen. Artsen in een lokaal ziekenhuis meldden dat er zich vier kinderen en twee vrouwen onder de slachtoffers bevinden. De Amerikanen spraken van precisieaanvallen op een basis van de gezochte terrorist Abu Musab al-Zarqawi in het noorden van de stad. Volgens de Verenigde Staten is die verantwoordelijk voor tientallen aanslagen met autobommen in Irak. Zij hebben een prijs op zijn hoofd gezet van 25 miljoen dollar. Door de luchtaanval om twee uur 's nachts (lokale tijd) werden twee huizen totaal verwoest. Minstens zestien mensen raakten gewond, onder wie acht kinderen. Gelijktijdig bestookten Amerikaanse toestellen doelen in de plaats Tal Afar, ongeveer 450 kilometer ten noorden van Bagdad. Gedurende zeven uur vielen er bommen. Militairen op de grond leverden strijd met opstandelingen. Volgens de VS is Tal AFar een toevluchtsoord voor opstandelingen die vanuit Syrië Irak binnendringen. Costa Rica heeft Amerika gevraagd van de lijst gehaald te worden van staten die de Amerikaanse invasie in Irak steunen. (ANP) er worden Turkmenen in Irak vermoord door Amerikanen en hun kontenlikkers(degen die maar een stukje kennis over irak heeft zal wel weten wie ik bedoel :o ). 50 duizend Turkmenen zijn verhuist van Tel Afar en mannen boven 18 jaar mogen de stad niet uit. Turkse leger heeft Amerika gewaarschuwd. Ik vind dat er iets aan gedaan moet worden. Jullie? :confused: |
Ja maar Saddam moet daar weg.
|
Genocide is stelselmatige uitroeiing, hetgeen hier niet het geval is. Het is natuurlijk niet zo dat soldaten elk huis binnendringen om systematisch burgers te executeren of hen op transport te zetten.
|
Citaat:
zou je het uit kunnen leggen? |
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik kan ernaast zitten. ;) Ontopic: Natuurlijk vind ik dat er iets aan gedaan moet worden. Maar ja, laten we realistisch blijven: het zijn de VS, die mogen toch maar alles... |
Citaat:
|
Citaat:
Ja inderdaad, die Amerikanen kunnen maken wat ze willen..worden toch door niemand op het matje geroepen.. :s |
genocide :rolleyes:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Genocide, whahaha.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
War komt dat Genocide vandana? Wat SuperSlobo gedaan heeft.. dat was pas Genocide (y)
|
Citaat:
dat voor zo'n klein incident direct het woord genocide wordt gebruikt zegt wat over de objectiviteit van de TS. voor de rest: zeikthread |
Citaat:
lees eerst topic titel, want blijkbaar heb je het niet gelezen! |
Citaat:
|
hopelijk doet balkenellende ook wat met die informatie :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
dat was niet bedoeld voor Tosyali. en wie vraagt om bewijs dat er geen genocide wordt gepleegd in Irak moet eens wat definities van genocide leren. in het hele bericht wordt gesproken van in totaal 102 doden en 96 gewonden. als dat geld als genocide, wat maakt dat de moordpartij is Beslan dan? of de aanslagen in Madrid? of op het WTC? volgens jouw definities geld dan zelfs de aanslag op het pentagon al als totale volkerenmoord. |
Bullshit, er is geen enkele reden om aan te nemen dat de Verenigde Staten doelbewust stelselmatig een bepaalde bevolkingsgroep ombrengen.
|
Citaat:
nee daarom moet balkenellende maar er nog maar eens over de situatie nadenken. |
Citaat:
|
Citaat:
Wat niet wegneemt dat iedere dode er één teveel is. (Duh!) |
Citaat:
Girls 76933, 28957 3142778 to go (sorry, te veel battle royale gekeken) |
Citaat:
|
Sinds waarneer is het bombarderen van terroristen genocide?
Btw ik kan in die krantenknipsel van jou niks vinden dat de amerikanen en hun 'kontlikkers' , turkmenen systeematische uitroeien? Wel kan ik vinden dat er 45 mensen om het leven zijn gekomen(ik denk dat dit allemaal terroristen zijn) Ik weet niet waar jij je zo druk om maakt. |
Citaat:
Wanneer is iemand een terrorist? Waarom noem je die Amerikaanse bommenwerpers bijvoorbeeld geen terroristen? |
Citaat:
Het doel van die bombardementen zijn aanhangers van die Abu Musab al-Zarqawi te raken(de terroristen). |
Citaat:
Bovendien wordt door middel van bombardementen het terrorisme keihard de kop ingedrukt. Er is dus totaal geen sprake van het kweken van een voedingsbodem voor nog meer terrorisme - verre van dat. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Terroristen oppakken, eerlijk berechten en opsluiten? Prima. Bombarderen? Barbaars. |
Citaat:
tot die tijd zullen we het ouderwets moeten aanpakken. waarom zeikt iedereen over die opstandelingen? ze wilden vechten, ze kregen een gevecht, iedereen blij zou je zeggen. (nee, eigenlijk niet, omdat deze 'verzetshelden' zich graag verschuilen tussen de mensen vallen er onnodig burgerslachtoffers, hoewel ik moet zeggen dat het gezien de omvang van de gevechten tot nu toe vrij beperkt is gebleven) |
Citaat:
Is het soms verboden voor de Irakezen om samen te werken met de Amerikanen/Israeliërs? Ik word ziek van dit soort mensen. De Turken zijn net zoals de Egyptenaren. Die beschuldigen de Irakezen ook ervan samen te werken met de Israeliërs terwijl ondertussen de vlag van Israëlische ambassade doorwappert in het hart van Cairo. De Turkmenen kunnen er gewoon niet tegen dat de Koerden zelfbestuur genieten onder de nieuwe regering. Net zoals de Turken geen zelfbestuur toekennen aan de Koerden in Turkije, zal er ook nooit zelfbestuur komen voor de Toerkmenen in Irak. Je kan zeggen wat je wilt, de Koerden zijn in de meerderheid in plaatsen zoals Kirkoek, Arbil etc. :D :D Turkije bedreigt Amerika :D :D |
(niks genocide, maar het klinkt wel stoer)
|
Citaat:
edit:wat een gruwelijke avatar |
Was Saddam er nog maar, was t iig een stukje rustiger daar :P
En wat betreft die mensen die vluchten; logisch, Amerika geeft de meeste macht aan de Koerden nu daar en Turkije blijft als schoothondje van de VS maar lekker toekijken hoe de Turkmenen weggejaagd worden. Tsja, net als tijdens de oorlog toen Turkije 120.000 vluchtelingen in 2 dagen had opgevangen, terwijl NL moeite heeft met 20.000 per jaar :rolleyes: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
en kinderen zijn zeker ook teroristen :rolleyes: |
Citaat:
|
Citaat:
ze beschuldigen niet irakezen, maar koerden, want die werken ook samen met israeliers(ooit gehoord dat israeliers koerdisch rebellen trainen in noor irak) en amerikanen. je we kunnen niet tegen dat koerden steden over nemen terwijl alle arabieren daar vluchten, want wij weten wat daar gaat gebeuren. Kerkuk en Musul was vroeger turks, maar na jaren is het niet meer. owja, je weet niet wat TSK is, dus praat ook niet erover voordat je info over ze hebt. |
Citaat:
|
wie heeft topic titel veranderd en wat bedoelen zre met "klinkt wel stoer"??? :s :confused:
|
Citaat:
maar dit is off topic, ik ga niet over tsjetsjenie praten, daar heb ik geen zin in. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:09. |