Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Games (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Dawn of War demo, impressies. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=951646)

Havock 10-09-2004 21:35

Dawn of War demo, impressies.

ok, vandaag (?) kwam dus de demo uit, het is een rts gebaseerd op het WH40k universum.
als je niet weet wat dat is: google.

goed, in de demo kan je alleen als de mensen/good guys* spelen.
*good guys is vrij relatief, maar als jij een stelletje xenofoben die complete werelden uitroeien en waar het regime ongeveer het resultaat is van een driehoeksrelatie tussen Nazi-duitsland, Commie-rusland en de inquisitie-tijdperk middeleeuwen goed vind, dan zij het zo

in het uiteindelijke spel kan je ook met Chaos (mensen met een voorliefde voor spikes, death metal, rode ogen en slechte adem en soa's als je de verkeerden treft), Eldar (space elves, met corny hoofddeksels) en Orks (groot, groen en het intellectuele vermogen van een stofzuiger)

anyway, de demo geeft je de Tutorial, in de vorm van een 2-player skirmish map waarin enkelt wat extra uitleg bij komt, je krijgt genoeg op te blazen.... en terecht.
ook krijg je 1 campaign missie (ben je wel een uurtje of 2 zoet mee) en 2 skirmish maps (een 2 player en een 4 player)
geen multiplay, helaas.

eerste impressie is goed, zeer goed, speelt lekker weg, je units zijn goed te customizen en er zit ook daadwerkelijk verschil in wat je ze meegeeft.
je hebt voor je standaard marine squad bijvoorbeeld Flamers, Heavy bolters, Plasma Rifles en rocket launchers.
tip, geef ze mee waar je ze voor wilt gebruiken, rocket launchers doen het lekker op lange afstand, plasma is lekker allround, flamers voor als je er veel mee in close combat gaat, bolters als je ze lekker op hun reet laat zitten en van een afstand alles aan drek laat schieten.
- stop je Librarian bijeen squad marines vol flamers en zet ze op charge, het werkt :P

verder heb je nog dreadnaughts, welke meehobbelen met de rest en in close combat dingen doodslaan/fijnknijpen/weggooien/gewoon erg veel pijn doen.
(screenshot bijgevoegd daarvan)

hierbij kom ik bij het volgende onderdeel: graphics, die zijn gewoon goed.
ik heb hem op de standaardinstellingen staan (geforce 2mx, snif) en het ziet er goed uit en draait lekker.
artillerie ziet er nu eens eens UIT als artillerie, veel boem en rook en vuur en blaat en kabaal, zoals we het willen zijn dus.
de aniaties zijn zeer lekker, vooral hoe een closecombat dread tegenstanders kapotslaat en fijnknijpt is een genot om te zien.
gaat gepaard met bloed (vrij gory allemaal :P)

geluid is niks op aan te merken, is gewoon goed met veel gekrijs en geros in gevechten, muziek kan wat eentonig worden maar je hebt toch niet echt tijd om erop te letten want je bent meer bezig met aanvallen, verdedigen enzo.
skirmish gaat snel, heel snel, vooral met de optie met win op critical position overgenomen, meer dan 65% van de stategic points in handen...

tot slot, picje van een bende orks die klop krijgen van mijn dread.
paar seconden later waren ze allemaal dood (met wat assistentie van assault marines)
http://members.lycos.nl/durandalarw/DoW_smackdown.JPG

Levitating Nun 10-09-2004 22:54

joh!

Obi Wan 11-09-2004 00:24

Joah, 21 September in de winkel (of dat ook Europa is weet ik niet) dus mooi mooi mooi

Speelt wel lekker weg jah :cool:

DioS 11-09-2004 01:13

hmm, klinkt wel chill, zal ook us downen :p

Obi Wan 11-09-2004 12:10

Is dat trouwens je eigen screenie ja?

Vind het vreemd dat er een Relic logo rechtsonderaan staat.. dat is bij mij niet het geval

Havock 11-09-2004 13:05

Citaat:

Obi Wan schreef op 11-09-2004 @ 13:10 :
Is dat trouwens je eigen screenie ja?

Vind het vreemd dat er een Relic logo rechtsonderaan staat.. dat is bij mij niet het geval

is idd mijn eigen screenie ja.
tijdens het spelen geen logo though :p

Diary of Dreams 11-09-2004 19:35

warhammer 40.000 is cool bruut gaaf wouws goor bloederig en voor de rest heeft het ook nog goede graphics (Y)

Rollo Tomasi 12-09-2004 02:42

Vandaag even gespeeld, ziet er veelbelovend uit.

Jolt 16-09-2004 08:32

Ik heb hem ook gespeeld, zeer ruig.

Vooral die rondvliegende mennekes.
Wel jammer dat ze geen schaduw hebben, of jah, wat anders dan blob. maar jah.

Alles high draait bij mij nog soepel.
Vond het wel stoer dat je je units zelf nog moest upgraden..

Hendig kicken! :D

Samaris 19-09-2004 22:19

Heerlijke game, ook goed vormgegeven richting de tabletop game.

Ik ga een legale versie halen. :D

Marcade 23-09-2004 11:54

hij .. is .. *kuch*suprnova*kuch* uit :bloos:

Obi Wan 23-09-2004 13:35

+/- 12 uur nog :o

Jolt 23-09-2004 17:16

pff duurt lang zeg :P wordt weer 2 dagen wachten net zoals Star Wars Battlefront :o

Obi Wan 23-09-2004 17:17

Citaat:

Jolt schreef op 23-09-2004 @ 18:16 :
pff duurt lang zeg :P wordt weer 2 dagen wachten net zoals Star Wars Battlefront :o
Achja, hiervan weet ik al dat het het wachten waard is ;)

Jolt 23-09-2004 18:17

117 uur , leuk zeg :P

Heb nog meer geupload dan gedownd :P

Marcade 24-09-2004 09:01

Dat ding probeert als je opstart gelijk verbinding te maken met internet. :|

Rollo Tomasi 24-09-2004 16:17

Heb het complete spel nu, ben bezig met de SP campaign (alleen space marines, helaas). Bevalt me nog steeds erg goed. Het blijft een kick geven als je Dreadnoughts zich een weg door een squad hakken. De afwisselende animaties geven de gevechten een realistisch tintje.

Obi Wan 24-09-2004 18:24

Citaat:

Rollo Tomasi schreef op 24-09-2004 @ 17:17 :
Heb het complete spel nu, ben bezig met de SP campaign (alleen space marines, helaas). Bevalt me nog steeds erg goed. Het blijft een kick geven als je Dreadnoughts zich een weg door een squad hakken. De afwisselende animaties geven de gevechten een realistisch tintje.
Alleen Space Marines?

Ik ben nu ook bezig maar zat eerder te hopen dat ik straks ook de andere rassen kon commanderen als het campaign vordert :(

Jolt 24-09-2004 18:31

meteen skirmisch doen :D

Maar bij Warcraft III was dat toch ook niet, eerst orc, dan humans, dan undead, dan orcs dan night elf, vind ik wel stoer, ga je helemaal mee met het verhaal :)

Anders speel je dadelijk 4 campagns doorelkaar :P

Baaaaaaaaah Cd 3 corrupted :P DOwnload nooit meer wat!!

Rollo Tomasi 25-09-2004 01:51

Citaat:

Obi Wan schreef op 24-09-2004 @ 19:24 :
Alleen Space Marines?

Ik ben nu ook bezig maar zat eerder te hopen dat ik straks ook de andere rassen kon commanderen als het campaign vordert :(

Helaas, slechts Space Marines.

Which races do I get to play in Warhammer 40,000: Dawn of War?

Players experience the single-player campaign from the perspective of the Blood Ravens, an entirely new chapter of the Space Marines created by Relic Entertainment and Games Workshop specifically for Warhammer 40,000: Dawn of War.

The epic single-player story has the player commanding the Blood Ravens through Brother-Captain Gabriel Angelos, and his trusted sub-commander, the powerful psychic Librarian Isador Akios. Over the course of the single-player game, Gabriel and Isador will encounter the barbaric Orks, the mysterious Eldar, and the malevolent Chaos.

In the multiplayer game, players can select any of the four full races included in the single-player game: Space Marines, Orks, Eldar, and Chaos Space Marines.

Dat is meteen het grootste minpunt dat ik aan het spel heb kunnen ontdekken. Verder niet zoveel te klagen. Muziek is nogal afgezaagd, wat ook geldt voor de voice-casting. Orks zijn grappig, rest is ongeïnspireerd.

Havock 25-09-2004 12:09

orky accent is ge-wel-dig.

en de squiggoth ook :p

Obi Wan 26-09-2004 00:50

Citaat:

Rollo Tomasi schreef op 25-09-2004 @ 02:51 :
Helaas, slechts Space Marines.

Which races do I get to play in Warhammer 40,000: Dawn of War?

Players experience the single-player campaign from the perspective of the Blood Ravens, an entirely new chapter of the Space Marines created by Relic Entertainment and Games Workshop specifically for Warhammer 40,000: Dawn of War.

The epic single-player story has the player commanding the Blood Ravens through Brother-Captain Gabriel Angelos, and his trusted sub-commander, the powerful psychic Librarian Isador Akios. Over the course of the single-player game, Gabriel and Isador will encounter the barbaric Orks, the mysterious Eldar, and the malevolent Chaos.

In the multiplayer game, players can select any of the four full races included in the single-player game: Space Marines, Orks, Eldar, and Chaos Space Marines.

Dat is meteen het grootste minpunt dat ik aan het spel heb kunnen ontdekken. Verder niet zoveel te klagen. Muziek is nogal afgezaagd, wat ook geldt voor de voice-casting. Orks zijn grappig, rest is ongeïnspireerd.

Zeer jammer, maar ik moet zeggen dat ik ook steeds langer bezig ben met een missie

Jolt 28-09-2004 20:18

Vette game, alleen jammer van de orcs met hun whaa, snap daar nog geen hol van :P

Vind wel skirmish leuk, ff een lannetje regelen binnekort :D

Obi Wan 28-09-2004 21:01

Citaat:

Jolt schreef op 28-09-2004 @ 21:18 :
Vette game, alleen jammer van de orcs met hun whaa, snap daar nog geen hol van :P

Vind wel skirmish leuk, ff een lannetje regelen binnekort :D

Hoe meer je van die defense towers hebt, hoe meer je van die Whaa punten krijgt, als die Whaaa banner rood is (vol dus) kun je dat ultieme beest bouwen wat flink wat schade aan kan richten :cool:

DioS 28-09-2004 21:10

Citaat:

Obi Wan schreef op 28-09-2004 @ 22:01 :
Hoe meer je van die defense towers hebt, hoe meer je van die Whaa punten krijgt, als die Whaaa banner rood is (vol dus) kun je dat ultieme beest bouwen wat flink wat schade aan kan richten :cool:
ja vond het wel vet

heb het sinds vandaag, wel un leuk spel
en dat zeg ik niet snel :p

Jolt 28-09-2004 23:11

Nu weer ff gespeeld.

Loopt nog redelijk goed op alles hoog.
Ziet er wel grappig uit die orcs, meesterlijk, morgen ff de Eldars checken.

Obi Wan 29-09-2004 00:21

Eldar vind ik persoonlijk zwak, ziet er allemaal gaaf uit maar ze worden zo in de pan gehakt (n)

Chaos Space Marines hebben wel leuke extra's maar die vind ik weer jammer vanwege de vele units en gebouwen die zowat hetzelfde zijn als de normale Space Marines

Voor de rest, Orks roeleren :D

Jolt 29-09-2004 00:45

Ik vind de gewone space marines toch het fijnste :D

Dreadnoughts owne :P

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:18.