![]() |
hepatitis B
Weet iemand hoe groot is de kans dat je besmed wordt met hepatitis B?
|
Dat is natuurlijk niet te geven. Je hebt niet 20% kans om hepatitis B te krijgen. En verder is de kans natuurlijk veel groter als je onveilige seks hebt met iemand. Of als je seks hebt met iemand die het heeft. Alletwee is nog erger.
|
Maar zo bedoel ik het ook niet, ik bedoel het meer van hoe besmettelijk is hepatitis B.
Daarnaast, volgens mij, is het niet alleen maar via seks over te dragen hoor, |
Citaat:
|
Ik ben net begonnen met geneeskunde, en wij moeten ons verplicht laten inenten tegen hepatitis B (en ook tegen het Rubella virus). Anders kan je geweigerd worden door een ziekenhuis als je daar stage moet lopen.
Hmjah maar dat is geloof ik omdat je ook met naalden werkt van mensen die hepatites hebben. Maar anders is het niet zo heel erg gevaarlijk, anders zullen ze wel iedereen laten vaccineren :confused: . |
Kijk eens op de volgende site:
http://www.medicinfo.nl/%7Bb7405615-...72a5f5%7D.xml/ Ik hoop dat je er wat aan hebt? :) |
In mijn vorige stage, was er een cliënt met ...b en die mocht je alleen wassen met handschoenen, omdat de kans zeer groot is dat, als je een open wondje hebt, je het ook krijgt. Maar kan ook via speeksel(tandenpoetsen, zoenen enz.) Dus het blijft oppassen geblazen.
|
Citaat:
Maar ja volgens mij is de kans dat ik drager ben echt HEEL erg klein. Of het moet dus echt erg besmettelijk zijn. Thnx voor de reacties verder. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar idd, het beste wat ik kan doen is dus naar de dokter gaan (wat ik ook doe) want de dokter weet alles ;) |
Citaat:
Maargoed, hopen maar dat het goed afloopt maandag, het is wel erg vervelend voor je! |
Citaat:
Daarnaast, mss is er nog wel een verschil tussen een arts en een verpleegkundige... Maar ja joh, weet je iedereen weet er nu wel iets over, en zegt dat, maar eigenlijk weet niemand iets. En het is gewoon makkelijker als die intentingen goed gelukt waren :) Thnx voor je reactie iig. |
Uhm, volgensmij wordt de drager toch wel zelf ook ziek??
|
Citaat:
|
de kans dat je hepatitis b kijgt is iig veel groter dan de kans op hiv..
ik doe mbo v en heb me in het eerste jaar ook moeten laten in enten...zelfde reden (anders geen stage) de grootste kans om het te krijgen is door sexueel contact en bloed-bloed contact |
Weet iemand of als je biomedische wetenschappen gaat studeren (wat ik dus ga doen) of je dan ook moet worden ingeent tegen Hepatitis B want ik heb het niet zo op naalden enzo :s
|
Ik zit nu in het eerste jaar van HLO, er is mij ook aangeraden om me te laten inenten. Anders heb ik ook de kans om geweigerd te worden met stages enz. Maar het is bij ons zeker niet verplicht, eigen keuze/verantwoordelijkheid dus. Maar ik weet niet hoe groot de kans op besmetting is.
|
Citaat:
Maar kom niet bang zijn voor naalden, je bent toch een grote meid :p |
Citaat:
|
Citaat:
Maar niet zeuren! :) |
Citaat:
|
Citaat:
hmm zat toch ook zo'n heeeeele lange naald op ? :evil: :p :D |
Citaat:
Ik moet voor geneeskunde ook ingeent worden.. het enige waar ik tegenop zie zijn de lange rijen omdat 2 mensen 350 studenten gaan vaccineren :s |
Citaat:
Ik heb gisteren de eerste prik gehad en hij viel me enorm mee. Van de prik zelf voelde ik niet heel veel. Een paar uur een wat stijve arm gehad, maar dat is nu ook weg. |
Ik heb ook mijn inentingen gehad, minimaal 10 jaar hepatitis vrij (10 jaar geleden zijn ze er pas mee begonnen)
|
tegen ons zeiden ze minimaal 15 jaar beschermd
|
Citaat:
Gemiddeld risico op seroconversie na accident 1 op 3 Overigens is 0,3 - 0,5 % van de Nederlandse bevolking drager van het virus |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:53. |