![]() |
Welke woorden lees jij altijd verkeerd?
TS begint: Ik lees altijd Enschédè en bommel-ding.
:D |
Enschédè Idd! :D
|
Ik werk bij een notariskantoor en daar komt het woord beding vaak voor. Maar ik lees vaak béding ipv bèding.
|
Citaat:
en nooit hoorde in een gesprek oid. :o :bloos: |
Citaat:
Enschede zei ik vroeger ook altijd verkeerd, nu niet meer. Verder valt het wel mee geloof ik. |
Ik heb nog steeds de neiging om díversen te zeggen i.p.v. divérsen. Inderdaad zo'n woord dat ik las voordat ik het hoorde.
Verder lees ik geen standaardwoorden verkeerd... mijn hersens vullen gewoon te snel tekst in waar dat niet moet. "Livejournal is having technical difficulties. Please try back in a few months." "We had mild wonkey sex." Dat idee. |
Weet ik veel.
|
Mmm verschilt, maar horeca spreek ik al-tijd verkeerd uit, en bommelding en pollepel lees ik vaak 'fout'. :/
|
Bommelding, en kantelen. Dat kan ook twee kanten uit. :o
|
Levendig. Ik zeg altijd levéndig.
|
Citaat:
Of eh...? :o Genezingen las ik een keer als "géne zingen"...IK dacht 'wat is dát nou weer voor zang?' En ik had de steden Stalingrad en Leningrad altijd in mn hoofd als 'Lening-rad'en 'Staling-rad'. Op een gegeven moment dacht ik: 'hm, dat zou best wel eens op Stalin en Lenin kunnen slaan...' :p |
Citaat:
|
ik was tot gister ervan overtuigd dat er een Verenigde Statenlaan was, tot ik het straatbordje goed las en zag dat het de Verlengde Statenlaan is :o
|
Ik dacht mijn hele leven dat er in de Bakker Staal staal gebakken werd ofzo, maar ineens besefte ik me dat die vent van die fabriek gewoon Bakker heet. :o
|
zoëven (ik weet niet of je het met de nieuwe spelling ook zo schrijft) Maar dat las ik vroeger altijd in boeken, ik had het dus ook nog nooit gehoord, en ik vond het altijd zo raar dat er dan ineens in een zin ''zoeven'' stond,...
En verder,...tja meestal ben ik gewoon te snel met lezen, en dan ga ik bijv. letters van namen omdraaien, en als ik het dan 's rustig nalees dan is het van: ''he? heet die zo??'' |
Ehm, ik lees nooit iets verkeerd. :o
|
Ik lees nooit.
|
zoëven, bommelding, Enschede en ik heb ook wel eens dat ik zeker weet dat er iets staat maar dat als ik het rustig lees dat er toch heel iets anders staat... :s
|
Xhlorydroxitocyde. Ik lees altijd Xlorydroxitocyde. :(
|
ik zie het verschil geeneens :D :p
|
Ik heb een keer menstruatie ipv restauratie gelezen, ja dan krijg je rare gesprekken.
Tis meer dat ik iets verkeerd lees als ik er te snel langs ga met mijn ogen, ik lees niet altijd iets verkeerd. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ik las zojuist breezersoort ipv beersoort :confused:. |
Citaat:
|
Citaat:
|
kan niet echt bepaalde woorden zeggen, maar soms als ik te snel lees dat ik gewoon iets heel verkeerds lees en dat het er dan heel stom uitkomt :bloos:
|
Enschéde
Bommel-ding indentiteitskaart (njah, alsk dat woord moet noemen, dan altijd zo van: Indenticatie-kaart-bewijs :p :rolleyes: ) :D |
Indentiteit?
Tja, bij biologie worden 'organisme' en 'orgasme' vaak door elkaar gehaald. Dat is nou eenmaal een fout die je soms makkelijk maakt, vooral als je leest. Een klasgenoot van me, ooit een tekst over seks voorlezend in de klas:"(...) Als de jongen en het meisje bepaalde stimulerende bewegingen maken, kunnen ze na enige tijd een organisme krijgen. (...)" |
Citaat:
|
is het nou revelatie of relevatie :o
|
Kan er niet opkomen.
|
Bommelding i.p.v. bom-melding.
|
Citaat:
bommelding idd ook.. ban-aanvraag als banaan-vraag.. en er zijn er nog wel wat meer waar ik nu niet opkom.. |
tienbadenkaart.
ik zeg altijd tienbanenkaart, om dat je baantjes zwemt in een zwembad. :( |
Citaat:
die twee dus :p en Horeca! als in Eureka! ? :D |
Citaat:
Verder lees ik neit altijd als niet. :rolleyes: |
Weet er nog eentje van vroeger: ik dacht altijd dat het maatverband was, omdat je verschillende maten hebt ;)
Maar het blijkt dus eens per maand gebruikt te worden... :rolleyes: |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Gelukkig heb ik het woord nooit gebezigd (ge-béé-zigd?) in een gesprek :p |
Op onze boter staat Halbfett, en ik lees altijd Halfbett. :confused:
|
bekentenis en betekenis
|
Citaat:
|
Ik lees altijd vragenvuur ipv vragenuur :o
|
net las ik geouwehoer in plaats van gouweouwe.
eigenlijk lees ik heel vaak verkeerd. |
Citaat:
deze ging bij mij dus ook al fout (n) en zo nog 23489 andere woorden. |
slap-lantjes.
onder andere... Oja en er is hier een forumster die phensicske heet, maar ik lees altijd peniscake :s |
Betekenis en bekentenis
|
bommelding idd.
paardrijkleding lees ik paard-rijk-leding en nog meer van die fouten maar, die kan ik neit herinderen. |
Alinea spreek ik vaak uit zoals je het schrijft. Alienééja. En multifunctioneel noem ik vaak fultimunctioneel; dat heb ik ooit eens expres gedaan en nu kom ik er niet meer vanaf. Het is zelfs zo ernstig dat ik vaak hard moet nadenken om me te herinneren of het nou multifunctioneel of fultimunctioneel was.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:13. |