![]() |
begin jaren '90
Ik heb wat inspiratie nodig.
Wat vinden/vonden jullie de beste muziek (alternatieve muziek) van het begin van de jaren '90, '91 en '92? Shoot me! |
Check de Jabba Dabba dance cd's zou ik zeggen :o
(sorry ik moet me hier eerst ff in verdiepen :) ) |
swervedriver is hip. nummers als mustang ford en hands.
|
Toto - was natuurlijk wel minder dan daarvoor.
En 't is ook niet zo ontzettend alternatief. |
Soundgarden, Eleven Pictures, Ugly Kid Joe \m/
|
pumpkins
pixies |
Immortal, Emperor, Darkthrone etc etc.
|
digital underground
public enemy run dmc |
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben ondertussen nog bij dingen uitgekomen als L7, The Pixies, The Cure (Friday I'm in Love), Pearl Jam, inderdaad Soundgarden (was ik bijna vergeten), maar is wel een leuke zoektocht. Ik moet wel zeggen dat ik niet direct dance nodig heb. Swervedriver... wat is dat voor iets? He ik hier ook nergens liggen, en kan ik niet onmiddellijk iets over vinden. |
mudhoney
alice in chains melvins jesus lizard |
blind melon
r.e.m. RHCP weezer jane's addiction |
Citaat:
Nirvana Alice in Chains Faith No More REM PJ Bjork Blur Oasis Suede Stone Roses Happy Mondays The Charlatans Primal Scream The La's Whale |
Hadden ze toen überhaupt wel goede muziek?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
...en ga nu es leuke dingen uit die tijd downen :) |
Nirvana, Soundgarden, Stone Temple Pilots, zoveel andere goede bands.
Die gouwe ouwe tijd. <3 Kan iemand de huidige artiesten afschieten? |
Guns 'n Roses
Alice in Chains en idd Soundgarden maar ook Sepultura |
en laten we vooral: PANTERA niet vergeten ;)
1992 Vulgar Display of Power |
Citaat:
Nu, Suede, Oasis, Blur, andere Britpop is toch van net iets later. Suede van '93 dacht ik. Smashing Pumpkins is ook leuk en goed, maar van een paar jaartjes later. Defenitely Maybe is net 10 jaar uit. R.E.M. valt er inderdaad recht in met Drive. En U2 met Achtung Baby. Ik herinner me nog toen ik die cd'tjes ben gaan kopen... nostalgie. Blind Melon... helemaal vergeten. Maar dat was inderdaad een prachtig nummer. No Rain. Toch nog eens opzetten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Tori Amos (!)
R.E.M. Crowded House. |
Dwarves
Material Issue supercharger the mummies Mono Men T.V. Killers Green Day |
sonic youth.
|
Citaat:
|
Citaat:
;) |
Citaat:
|
|
Citaat:
en massive attack is nog niet genoemd :eek: ik verheug me er al op als over een jaar of 5 op duitse tv-zenders ineens van die verzamel-cd's opduiken met 'Das beschten von die Neunties!' :D ofzoiets :D |
Army of Lovers
|
|
Death
Entombed Anathema Paradise Lost Type O Negative Tiamat Cannibal Corpse Carcass En vast nog wel meer! Opkomst van veel goede Death en Doom Metal bands begin jaren negentig. Hoewel het voor mij nog beter wordt als de Göteborg scene echt op gang begint te komen, enkele jaren later. |
smashing pumpkins
pixies blur r.e.m. björk alles is al zo'n beetje gezegd eigenlijk. |
Amorphis - The Karelian Isthmus 1992
|
Citaat:
Pavement, Manic Street Preachers, Mano Negra, The Scene, ... Bryan Adams was toen ook nogal populair. Tuurlijk, Massive Attach, .. ben toch in de popencyclopedie moeten gaan snuizen, en blijkbaar hadden die in '91 al hun grootste hit. Jaren voordat ze me zijn opgevallen, ook. |
Screaming Trees
|
Mayhem
Darkthrone Burzum Abruptum Mercilles Morbid Autopsy Enslaved Ancient Rites |
oh madchester . zeker weten
<333 |
pfff wat ik zo kan bedenken zijn soundgarden, smashing pumpins, pearl jam...
|
Citaat:
Klinkt in mijn oren erg onbekend en vrij metal? |
Citaat:
|
Metallica
|
Citaat:
Jaren '90 begon dat met ZZ Top en Guns n' Roses, beetje Status Quo, maar dat noem ik eerder hardrock. Beetje daarna volgde wat ik 'bekende metal' noem. Shoot me if I'm wrong. Maar dat was dan een snuifje Iron Maiden, wat Sepultura, en urenlang Triuph of Steel van Manowar. Geen slecht woord op die dingen die ik daar niet herken. Ik heb er immers nog nooit van gehoord. Maar bekend zijn ze echt niet. Misschien wel binnen het metalmilieu, ok, maar daarbuiten? edit: En metallica luisterde ik toen ook nog wel eens, jep. En senser. Maar ik weet absoluut niet meer hoe dat klonk, laat staan of het metal was of niet. |
Wat dacht je van 90'er jaren hardcore??
Indian Summer, Navio Forge, Lincoln, Moonraker, Saetia, Swing Kids etc. |
Citaat:
|
De chaaaain.
En Nirvana :) |
alice in chains
soundgarden nirvana pearl jam g'n'r smashing pumpkins |
Back in de jaren '91 zag ik Terminator 2 waarin je het nr You Could Be Mine hoorde, sindsdien vind ik Guns 'n Roses vet(y) (En Arnie natuurlijk ook)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:13. |