![]() |
11 september, waar was jij toen?
het is nu al weer 3 jaar geleden zeg... pfoeh...
nou kom maar op met die antwoorden zelf had ik de 2e er live in zien vliegen... |
Ik was in het winkelcentrum toen ik via de radio aldaar vaag iets hoorde over "een ramp in Amerika". Eenmaal thuisgekomen en aan het avondeten, belde een vriend me op: "Jongen, zet je tv maar aan! Dit wordt de Derde Wereldoorlog!" Daarop hebben mijn familie en ik de tv ingeschakeld en de hele avond alles aan ons voorbij zien trekken.
|
Citaat:
zaten ze er ff mooi naast zeg... |
Citaat:
|
's Avonds keek ik naar de actualiteitenprogramma's die allemaal hetzelfde onderwerp hadden natuurlijk. M'n pa ondertussen keek naar de uit-wedstijd van PSV.
|
Ik was een uur eerder uit en zat net achter de PC Dungeon Keeper 2 te spelen toen mijn vader riep dat er wat was gebeurd en dat ik de TV moest aandoen. Heb toen de 2e erin zien vliegen.
|
toen die tweede erin vloog zei ik zo van: kijk een explosie in die andere toren (wist ik veel dat het ook een vliegtuig was) en mn ouders maar zeggen dat het verbeelding was...
En ja bij mij gaat voetbal ook boven bijna alles.... maar ja niet te drastisch he ;) |
ik zat te zappen. toen me opviel dat op elke zender het zelfde was... toen ik doorhad wat er was, naar beneden gegaan en mijn ouder geinformeer, toen de 2e er ooknog in zien vliegen..
had later eigleijk pas door hoe erg het eigelijk was.. |
jah idd, maar ik was wel behoorlijk misselijk van al die springende mensen... :bloos:
|
Bij mij drong eigenlijk ook pas de volgende dag op school door hoe erg het eigenlijk allemaal was. Die eerste dag was toch 'n soort waas.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
btw, ik ben weg achter de computer dus ik kan ff niet meer posten |
Ik was op school volgens mij.
|
ik was water aan het scheppen uit de kelder die ondergelopen was.
|
Ik kwam net thuis van school, uit de geschiedenisles. Ik zapte een beetje en zag een toren roken..."oh", dacht ik, en zapte verder. Later kwam ik op CNN terecht en zag een paar minuten later het 2de vliegtuig (ook live) erin vliegen. De commentator flipte toen een beetje (wat ik niet gewend ben van CNN).Then, all hell broke loose.
|
Citaat:
|
Boeit me echt geen ene fuck.
|
Ik zat thuis met een vriend bier te drinken achter de tevee. We dachten in de eerste instantie dat het zo'n amerikaans "rescue"programma was.
maar dat bleek dus anders. |
als het je niet boeit reageer er dan niet op :nono:
|
Ik was een potje aant counterstriken toen er iemand iets er over zij en ik geloofde er eerst niks van maar ik zette toch maar ff de tv aan. En zag toen het 2e vliegtuig er zo in knallen toen echt 5 minuten gestaan zo van WTF en daarna me moeder op haar werk gebeld die er nog niks van af wist.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De commentatoren in de studio van CNN gedroegen zich uitstekend trouwens. Wel een beetje stil, maar professioneel. Anders dan die doos op Nederland 2 die - nadat alles was gebeurd - half zat te janken. Dat vond ik zo triest.
[edit: domme spellingsfouten] |
was een werkstuk aan het maken toen iemand zei dat er een vliegtuig in het wtc was gecrasht, ik vond het geen leuk geintje en ging door met werken totdat duidelijk werd dat het helemaal geen geintje was.
|
Bij de bbc hebben ze allemaal goed opgeleide commentatoren...
|
Citaat:
|
Ben ik vergeten...
Waarschijnlijk bij mijn vriendin of vrienden... Kan me eigenlijk ook niet zoveel meer schelen. 9/11 was niet erger dan Madrid of al die andere aanslagen. Maarja, het is Amerika, dus is het erg. :rolleyes: |
Citaat:
|
Citaat:
|
het was ongeveer 1530 onze tijd toen het nieuws doorkwam volgens mij... Ik was bij een vriend aan het draaien, toen we naar beneden zouden gaan om iets te drinken riep zijn broer dat er een groot ongeluk was gebeurd bij het WTC in New York.
"Hmm shit.. er zal wel een vliegtuig tegenaan zijn gevlogen" dacht ik nog, maar ook toen we naar beneden kwamen en op de nieuwsflashes hoorden dat er een vliegtuig het gebouw had geramd dacht ik "oh.. ja kut.. maar ze blijven wel staan". Toen ik thuiskwam rond 6 uur en mn vader zei dat het WTC was ingestord geloofde ik het niet, het kon gewoon niet, onmogelijk! "Nee, het zal wel gedeeltelijk zijn ingestord" "Het is echt helemaal ingestord" zei mijn vader. "Dat kan toch niet! Er zal wel een deel zijn ingestord.. hoe zag het eruit dan" "Beide torens zijn helemaal ingestord, er is echt niets meer over" :eek: echt... ik geloofde er niks van... ik heb de beelden 4x moeten zien voordat ik besefde dat er iets structureels was veranderd in de wereld, zowel fysiek (het WTC zelf) als de start van een nieuw tijdperk :( (n) |
ik was trouwens 4 maanden daarvoor nog OP het WTC geweest en kennissen van me zijn er 3 September nog op geweest :|
ps: iedereen die er geweest is ooit, weet en voelt dat die gebouwen gewoon constanten zijn geweest in het wereldbeeld. Die gebouwen kunnen gewoon niet ineens weg zijn; onmogelijk. |
Ik heb die dag gewerkt zoals normaal doordeweeks.
Hoorde opeens dat er aanslagen waren gepleegd in Amerika. Opzich ben ik niet zo op de hoogte van het WTC gedeelte van New York. Had me er eigenlijk ook nooit in verdiept dus wat het WTC was wist ik niet precies. Ja om de zoveel minuten hoorde je weer een extra nieuws bericht op de radio. Tja en die Ruud de Wild was toch wel emotioneel dus er was iets behoorlijk mis. Toen ik thuis kwam heb ik de hele tijd voor de tv gezeten. Die momenten blijven je bij. |
Ik stond koffie te zetten ofzoiets, ik weet wel dat het voor college was. Ik zette de tv aan en zag net dat tweede vliegtuig erin knallen.
|
kwas die dag voetballen en toen ik trug kwam, zagk het op journaal. Dacht eerst dat het een film was :bloos:
|
Ik was thuisgekomen van school en was naar boven gelopen om iets te pakken. Dan zet ik uit gewoonte de radio op radio 1, om het journaal van 3 uur te luisteren. Daarbij hoorde ik iets over Amerika en vliegtuigen dus toen ben ik naar beneden gelopen, heb ik de tv aangezet en toen was net de 2e naar binnen gevolgen.
|
Was net thuis en had alles live zien gebeuren. Op CNN schonk ik er eerst geen aandacht aan, daar is zoveel breaking news, maar ineens had elk kanaal de beelden en ja toen zag ik idd ook dat tweede vliegtuig er live inknallen :s
|
Ik denk dat die originele amateur footage van de inslag wel redelijk wat zal opbrengen bij Sotheby's :cool:
|
Citaat:
Ik was min of meer weg aan het fietsen van school, toen ik thuis kwam zaten m'n ouders voor de tv en zag ik het dus gebeuren. Daarna ging ik alweer weg en kreeg ik de rest van het nieuws die avond pas. |
Dit is meer iets voor de kantine.
|
Uhm, kwam net uit school, en mijn moeder stond in de keuken te koken met radio aan en ik zat met thee op de bank te hangen. Toen kwam ze nogal verward de kamer binnen en zei: "ik weet niet wat ik allemaal hoor, maar in Amerika zijn twee vliegtuige in torens gevlogen en blabla" *tv aan*.
Het drong tot mij niet echt door, kon me er niet zoveel bij voorstellen, ik dacht nog: er storten wel vaker vliegtuigen neer. Zelfs nu kan ik me er nog weinig bij voorstellen. En ik denk idd dat er even erge dingen ergens anders gebeuren, maar dat dit veel meer aandacht krijgt. |
Thuis, ik kwam uit school en zette het nieuws op. Toen zag ik het.
|
Ik vond 't best wel een stoer gezicht.
|
Ik dacht: het is hun verdiende loon. Maar dat mag ik niet denken, dus ik dacht snel: wat erg.
|
pfff ik weet niet meer waarik was :/ :bloos:
|
Thuis, ik zat te computeren en ik werd opgebeld dat ik de TV aan moest doen :eek:!
Citaat:
|
Ik was op kamp.
|
Thuis, op het Day of Defeat forum en met de radio aan.
|
Op het moment dat het eerste vliegtuig in het World Trade Center vloog was ik onderweg op de fiets naar huis. Toen ik thuis een of ander tijdschrift aan het lezen was, kwam mijn moeder net thuis en zei tegen me dat er een vliegtuig in het World Trade Center gevlogen was. Toen heb ik de televisie meteen aangezet om te kijken wat er nou allemaal precies gebeurd was. Het tweede vliegtuig heb ik er live in zien vliegen. Ik heb verder de hele dag voor de televisie gezeten.
|
Volgens mij net uit school, ik zat toen in de 1e klas en had het al moeilijk genoeg met mezelf :o dus ik was niet heel erg geschokeerd ofzo, maar ik heb het tweede vliegtuig er op het nieuws in zien vliegen, echt heel erg als ik daar nu aan terug denk wat er is gebeurd... De dag erna 2 minuten ofzo stil zijn in de gymzaal en een hele preek in de aula door de rector...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:19. |