![]() |
wat vind je tot nu toe van je nieuwe opleiding?
Na die langelange zomer en fantastische introductie is het studiejaar vorige week weer begonnen. Je hebt je boeken gekocht, veel mensen leren kennen en natuurlijk trouw (veel) aantekeningen gemaakt bij je eerste colleges.
Tijd om te vertellen wat je er van vindt! Zijn je colleges interessant, moeilijk, saai? Voel je je al een beetje thuis op de campus of verlang je stiekem terug naar je kleine vertrouwde middelbare school? Wat vind je van docenten en medestudenten? Is het een beetje wat je verwachtte of weet je nu al dat je eigenlijk liever tóch die andere studie wilt gaan doen? Misschien woon je op kamers, is dat een beetje leuk? vertelvertel :) |
Ook ik ben dit jaar weer begonnen met een studie...nadat het vorig jaar echt helemaal mislukt was...(ik deed MER) toen had ik vrijwel meteen door nee dit is niks voor mij...
maar nu vind ik alles zelfs leuk (!) heb wel moeite met bepaalde vakken maar dan ga ik rustig nog ff wat langer aan mijn huiswerk zitten. Ik wil het gewoon halen vind het echt heel erg leuk! |
Ik heb het al een jaar naar mijn zin.
|
Het bevalt me allemaal prima hier!! In m'n eentje aan de andere kant van het land wonen, nieuwe school, nieuwe bijbaantjes, nieuwe mensen, nieuwe omgeving.... Ik was heel bang dat het allemaal grandioos zou mislukken, maar tot nu toe vind ik mijn leven veel leuker dan dat het hiervoor was. Ik doe trouwens Chinees, in Maastricht.
|
Bevalt me prima, tis veel lezen maar tot nu toe is alles prima te volgen en bij te houden. Alleen het gebouw is echt té lelijk (zit op de VU), heb echt het idee dat het gebouwd is om een kernoorlog te weerstaan. :cool:
|
zit dr goed:)
|
Het is leuk, misschien moet ik eens op zoek gaan naar een kamer want de reistijden zijn lang en Utrecht is een leuke stad.. :o
|
Citaat:
|
Ik doe CE in Utrecht..super gezellig, leuke nieuwe vrienden gemaakt..leuke stad om uit te gaan..(wist ik al, want woon er vlakbij maargoed :o)
Tis opzich wel wat ik ervan verwacht had, dat je veel moet doen en dat de leraren anders zijn enzo blabla. verder ben ik niet echt tevreden over de school, de 1e hele week is al uitgevallen en nu gaan ze supersnel door de stof omdat we zo erg achterlopen... verder komen ze soms 1 dag van te voren aan dat je op je vrije dag een college hebt...erg lastig met werkplanning enzo. En ik vind de roosters ook superslecht, kan bijna niet meer werken. |
Ja, alleen is het wel veel lezen.
|
Mwoah.
|
Inmiddels heb ik 2 weken van mijn nieuwe studie er op zitten, en ik vind het tot nu toe SUPER!!
de klas is echt heel leuk, en de opleiding lijkt me tot nu toe ook gewoon heel leuk (bedrijfseconomie, windesheim) je moet wel heel veel al doen, maja dat hoort er bij. |
best ok om te doen, maar als ik iemand vertel wat ik voor opleiding doe, ben ik daar nou niet bepaald trots op. gewoon omdat t niet is wat ik uiteindelijk wil.
|
hmm de opleiding is best lastig.. maar de mensen zijn er top!! :cool: Het kost me btw wel errug veel tijd allemaal!!
(op dit moment niet veel tijd om er meer over te zeggen) |
nouw ik zit al ongeveer een maand op school
maar oke ksit op het spw de introductie week was niet zow super leuk maar in mn klas is het echt heel erg leuk en de opleiding ook tot nu toe |
tis zeker gezellig :)
doe bedrijfseconomie op de HHS, gezellige klas, altijd in voor een geintje en als dr gewerkt moet worden wordt dat ook gedaan :) Tijdens de introductieweek klasgenoten al goed leren kennen dus das wel een voordeel |
Ik ben bang dat ik toch de verkeerde keus heb gemaakt. Ik doe nu psychologie aan de UU, maar had waarschijnlijk toch beter voor rechten kunnen kiezen. Ik heb een stomme werkgroep [vol met alto's en vreemde figuren]. En mn studie is zo biologisch [ik heb nog nooit bio gehad na de brugklas] en zo veel engels leeswerk. Ik loop nu al zwaar achter. Omdat ik nu bijna alleen maar bezig ben met mn studentenvereninging [UVSV], zoals hospiteren voor een leden kamer, verplichte borrels, feestjes etc. En het reizen naar Utrecht kost erg veel tijd elke dag weer.
|
'k Zit nu in m'n tweede jaar, maar vind het nog steeds veel fijner dan op de middelbare school. Veel fijner :)
Het gebouw is veel mooier, ook wat groter, veel schoner ook. Mijn opleiding is veel interessanter dan middelbare school- vakken :) Mensen zijn leuker :) |
Citaat:
|
Eigenlijk bevalt het me best wel. De campus is wel groot, maar na een paar dagen had ik m'n weg al behoorlijk gevonden. M'n studiegenoten zijn gezellig en de stof is op zich best interessant. Ik kan het best goed bijhouden, al moet ik me er bij sommige vakken echt toe zetten. Het eerste jaar is algemeen, waardoor ik ook een paar vakken heb die me minder kunnen boeien. Maar goed, dat overleef ik ook wel weer.. Ik ben wel van plan om binnenkort op kamers te gaan want het reizen komt me nu al m'n neus uit.
|
wel leuk, alleen allemaal nog een beetje vaag enzo.
|
Citaat:
|
Ik ben begonnen aan de Uni, vergeleken met een Hogeschool moet je nog meer dingen zelf uitzoeken. Medestudenten vind ik over het algemeen veel serieuzer dan op de Hogeschool, ook best wel rustiger.
De eerste weken zijn wel rustig, maar het is echt veel dingen uitzoeken (inschrijven colleges, boeken kopen, vrijstellingen vragen, veel op blackboard en de studiegids op internet kijken, printen etc.). Andere communicatiemiddelen dan blackboard en de studiegids zijn er bijna niet, als je dus nieuws mist en je er niet snel achter komt, is dat gewoon klote. Verder denk ik dat de moeilijkheidsgraad van de stof wel meevalt, maar de hoeveelheid zal wel veel meer zijn. Tweedejaars studenten hebben gezegd dat als je alles netjes bijhoudt van week tot week, er veel tijd in steekt en veel oude tentamens leert het wel te doen is. Ik zie dat veel op me af komt, maar ik ben best wel een harde werker, dus het zou wel moeten lukken. Er komt ook veel op me af omdat het in een nieuwe stad is, ik zit er dus op kamers. Vet relaxed, geen ouders (niet dat de mijne erg zijn, maar ja je hebt lekker de vrijheid en privacy) en aardige medebewoners, al zijn die meer de deur uit dan ik. Komt omdat die er al langer zitten uiteraard. Maar wat frappant is, is dat al na 2 weken ik gewoon zie dat de weekenden zelfs stressender zijn dan door de weekse dagen. :o Maar dat komt omdat ik minder vrije tijd door de week heb, ik in het weekend te veel dingen wil doen. |
Inhoudelijk vind ik de studie echt mega-interessant, behalve het echte bio-gedeelte..
Het is alleen zo ontzettend veel. Heel erg veel lezen, het engels valt gelukkig erg mee maar ik probeer het meteen goed te snappen en dat kost veel tijd. Maar ik vind het wel erg leuk en Utrecht blijft leuk he :) |
De colleges zijn erg interessant, op taalkunde na (hoewel het vak echt heel leuk is, is de docent zo iemand die het verschrikkelijk saai weet te brengen) en syntaxis, dat gewoon nog te gemakkelijk is.
Helaas zijn er vervolgens de opdrachten, die ik wel vaak saai vind. Dom werk. Onnuttig. Wel nuttig, maar oninteressant. Gewoonweg teveel werk. Dat idee :P |
Saai. :|
|
ZIt er een beetje tussen in. De mensen zijn wel aardig enzo, groningen is leuk om te studeren, dat zeker. (y)
Alleen de opleiding blijft vaag en slecht georganiseerd, en daar loop ik steeds tegenaan. Het moet echt de komende tijd wat duidelijker gaan worden. :s |
Saai, het gaat de hele tijd over de Grieken aaarghhh...
Echt, de Oude Grieken komen me mn strot uit... zoals een gast die naast me zat al zei "ik voel me gewoon anaal verkracht door de Oude Grieken" Echt, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed, grrrr |
Tot nu toe vind ik er jammer genoeg niks aan, ik had me er erg op verheugd. Maar blijf het van de postieve kant bekijken, het is pas het begin van het schooljaar dus hopelijk kan het alleen maar beter worden.
|
Het bevalt me tot nu toe goed. Ik merk wel echt dat het heel veel is, niet speciaal moeilijk ofzo, maar lastig om alles bij te houden. Mensen zijn veel serieuzer, er wordt minder melig gedaan zeg maar. Ik heb wel echt nadeel dat ik niet in Tilburg op kamers zit, merk ik nu al. Feestjes van mijn studievereniging worden bijvoorbeeld op dinsdag altijd gehouden en ik moet woensdag werken in Eindhoven. Gelukkig heb ik al wat mensen leren kennen waar ik kan blijven crashen. Al met al vind ik de studie heel interessant...:)
|
Het bevalt me heel goed, leuke mensen, veel in groepjes werken en veel zelf uitzoeken. In het begin was het wel even wennen om weer huiswerk te moeten maken (deed ik op de havo nauwelijks) maar alles went. De colleges en lessen zijn ook erg interessant, alleen komt PGO nu al mijn strot uit, nog 2,5 blok te gaan :( .
|
Citaat:
|
Nou, zal ik ook maar wat reageren op dit topic.
Het bevalt me uitermate prima. :cool: Ik werk 4 dagen in de week en 1 dag in de week gaat ik naar school. Werken doe ik bij Van Der Slot in Noordwijkerhout (Transportbedrijf, bloemen), maar ben nu bezig op de bloemenveiling in Rijnsburg. Daar ben ik bezig met vrachtwagens laden/lossen en bloemen weg rijden naar de verschilldende kopers in en rondom de hele veiling. Ook zo af en toe rijd ik eens mee met een vrachtwagen. |
helemaal geweldig/top
dit is helemaal wat ik wil gaan worden :D |
mijn studie is kut,interreseert me niet op een paar kleine dingen na,mijn intro ging wel alleen mijn klas is saai en volgend jaar ga ik (na het hopelijk behalen an mn propedeuse) iets anders doen(y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mijn studie valt een beetje tegen. Ik heb het idee dat ik nog half vakantie heb. Het aantal colleges dat ik per week heb is gemiddeld 3, dus met 6 uur heb ik mijn week er al weer op zitten. Voor even is dat leuk, maar ik zit niet op de universiteit om niks uit te voeren, ik wil het idee hebben dat ik ook echt iets leer. En dat ontbreekt dus nogal. Voor thuis is er wel zat leeswerk, maar dat is vooral veel droge stof die je nergens in kan toepassen. Dat ik het ooit zou gaan zeggen, maar: ik mis huiswerk :o. Gewoon iets praktisch doen (maar niet alléén maar, zoals op het HBO). Maar ja, over een paar weken beginnen weer andere vakken en ik geloof dat dat wel iets praktischer wordt. |
Ik vind het wel leuk. De studie is zeker interessant, alleen bestaat driekwart gewoon uit lezen (duh) en daar moet ik me echt toe zetten. Ik loop dus ook nu al achter. Ik heb tot nu toe nog maar twee vakken, en een daarvan is inleiding culturele antropologie, heel algemeen zeg maar en dus zijn de colleges best saai. Ook omdat er veel dignen worden gezegd die best logisch zijn enzo. Tja.
Maargoed, de mensen zijn echt ontzettend leuk. Afgelopen weekend heb ik eerstejaarsweekend gehad en dat was heel erg leuk. Ik heb woensdag al met een paar mensen samen gegeten. Ook handige mensen leren kennen waar ik af en toe kan blijven slapen, aangezien ik nog thuiswoon. Dat thuiswonen gaat op zich goed, ik heb toch maar 8 uur per week college, maar als er 's avonds iets is is het lastig, aangezien de laatste bus om 10 voor 12 gaat. Maargoed. Het valt me wel een beetje tegen wat ik aan informatie krijg over 'studeren' eigenlijk. Ik weet bijvoorbeeld niet eens waar de bibliotheek is. Ik weet helemaal niks over de mogelijkheden van het gebouw. |
Citaat:
Ons werd verteld dat boeken hoofdstukken hebben, dat tijdschriften meerdere auteurs hebben en dat uitleenbare boeken uitleenbaar zijn. Té triest voor woorden was dat. (en voor de bieb moet je achter de trap die naar beneden gaat, naar rechts toe). |
Citaat:
|
Citaat:
en bijna elke studie heeft heel veel Engels lees- en stampwerk. - mijn studie is wel zwaar als het je allemaal niks interesseert.., als het je wel interesseert dan soms ook, want je krijgt intensieve colleges en het studietempo is vrij hoog |
Citaat:
|
Studieverenging =/= corps
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En krijg je straks ook werkgroepen ofzo? En heb je uberhaupt al wel iets practisch gedaan, of alleen maar naar docenten geluisterd ofzo? :s 'k ben namelijk ook een beetje bang dat die studie voor mij te theoretisch en te weinig 'nieuws/leerstof' is, hoewel de inhoud ervan me wel interessant lijkt. |
Balance: get used to it. Het feit dat iemand VWO kan afmaken zegt geen drol over zijn intelligentie. Meer dan de helft van de universitair studenten is echt te dom voor woorden.
|
tutjes waarom zet niemand erbij over welke opleiding het gaat :nono:
Ik wil ook even vertellen over bestuurskunde :o het is tot nu toe heel okee. Ik heb nu 3 vakken: economie van de management (best pittig omdat ik nooit economie heb gehad en dus alles nieuw is), academische vaardigheden (gezellige werkgroep verder tot nu toe niet nuttig omdat ik tijdje psychologie heb gestudeerd en dus wel weet hoe ik een verslag moet typen) en kernthema's bestuurskunde (heel erg saaie colleges, boeken zijn niet om door te komen) Het is dat ik weet dat het eerste jaar van de meeste studies nogal saai en droog kan zijn omdat je nou eenmaal eerst een soort basis moet hebben voor je verder kan, anders zou ik echt heel sterk gaan twijfelen of ik niet beter over kan stappen naar een andere managementopleiding. Tis een heel kleine studie, maar 30 1e jaars. Het is heel gezellig, en doordat het zo'n klein groepje is is het heel makkelijk mensen te leren kennen. en Nijmegen is natuurlijk ontzettend gezellig ;) Ik moet wel heel erg wennen aan het studeren zelf, ik heb al zo lang niks geleerd en veel zelfdiscipline heb ik niet :o |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:20. |