![]() |
lievelingsfilm en waarom?
wat is je lievelingsfilm? en waarom??
:D |
Titanic, omdat ik het verhaal mooi vind, het bevat allerlei genres en de special effects vind ik mooi.
|
Fight Club
|
kheb geen lievelingsfilm
|
Ran
|
10 things I hate about you :cool:
edit: waarom: - leuk verhaal - grappig - heath ledger - na 20x kijken nog steeds geweldig |
vind te veel films leuk
|
Gay Niggers from Outer Space
|
EN WAAROM stelletje sufferds, anders hebben we er toch niets aan :nono:
Ik heb er een paar: - Moulin Rouge omdat het verhaal goed is, decor prachtig, muziek geweldig, er zit humor in, en drama, en liefde..MR heeft het allemaal (y) (en hij is met Ewan McGregor, dus ja) - Groundhogday een man zit in een ontzettend suf dorpje en wordt elke dag op dezelfde dag wakker.. je ziet in de film hoe gestoord hij ervan wordt, en op een gegeven moment het keerpunt, hoe hij uiteindelijk toch iets van zijn leven maakt. Heel herkenbaar af en toe, erg grappig en veel "wat zou ik nu doen?"-situaties (en hij is met Bill Murray, dus ja) - War of the Roses een echtpaar begint geweldig aan hun relatie, maar langzamerhand takelt 'ie af en ontstaat er een echte oorlog, over het huis, de spullen, de hond, de kat. Erg grappig, origineel. - 21 Grams niet echt een 'leuke' film, maar ontzettend indrukwekkend, echte tranentrekker, heel apart verhaal, je leert eigenlijk hoe snel je zelf oordeelt, terwijl er misschien nog een hele andere kant aan het verhaal zit. - Fight Club vet verhaal, vet geacteerd. Heel surrealistisch :cool: |
Final Destination 1.
Waarom? makkelijk zat. een kei grappige thriller :) De moordscenes zijn soms zo vaag dat 't gewoon lachwekkend is. Daarom ;) |
|
Here we go again...
All time favourite: - Girl, Interrupted. :) Mooi verhaal, humor, drama, en natuurlijk Angelina Jolie (en Winona Ryder). Verdere favoriete films: - Kill Bill. Goed geacteerd, vette scenes, gewoon een superfilm. - Practical Magic. Omdat ik een zwak heb voor Sandra Bullock en Nicole Kidman. - Willy Wonka. De liedjes, de decors, alles is leuk in die film. - De Kleine Zeemeermin. Tja..gewoon prachtige disneyfilm. |
Niet 1 lievelingsfilm, maar ik vind Edward Scissorhands toch wel een briljante film. De sfeer is zo mooi neergezet, met het overdreven amerikaanse wijkje, en de muziek van danny elfman. :)
|
Ik heb er honderden.
Dus zal er niet aan gaan beginnen. |
Als ik er echt één moet kiezen, toch Being John Malkovich.
Geschift in al zijn briljantheid :cool: |
Magnolia van P.T. Anderson
Prachtige sfeer, je (ik iig) word er helemaal in opgezogen. Als ik de film kijk zit ik er dus helemaal in en dat heb ik niet bij veel films. Geweldige cast: William H Macy, John C Reilly, Juliane Moore. Mooie karakterontwikkelingen en opbouwende spanning (niet als thriller maar gewoon sfeerspanning). The Royal Tenenbaums van Wes Anderson Heerlijke zwarte komedie met supercast. Geschifte mensen maar op de een of andere manier voel ik veel voor ze. Ook geweldige karakters. |
ik heb geen lievelingsfilm
wel lievelingsfilms en dat zijn er best veel dus ik wil ze wel posten maar ik ga het niet uitleggen want dat kost me teveel tijd en ik heb er geen zin in. ze zijn gewoon goed american beauty, fucking åmål, amélie, dr. strangelove, requiem for a dream, donnie darko, idioterne, trainspotting, pirates of the caribbean, chocolat, cruel intentions, edward scissorhands, empire records, goodbye lenin!, kill bill, romeo & juliet, three kings, crouching tiger, hidden dragon, gattaca |
Road to Perdition.
Omdat het een goed verhaal is Het is zo zielig Tom hanks speelt een prima rol The Village De reggisseur is gewoon goed Mooi verhaal que liefde, drama enz Gladiator Zielig en mooi ohhh WHITE CHICKS Daar pis je echt in je broek van |
Rat Race, omdat:
- ie grappig is - ik na 15 keer nog dubbel lig - de acteurs/actrices - Rowan Atkinson |
Ik heb heel veel films die ik leuk vind...dus om nou te zegguh dat ik één lievelingsfilm heb, nou nee, maar Amélie, Kill Bill, A Time To Kill, Blow en Memento zijn erg goede films :)
|
Citaat:
|
As Good As It Gets
Met Jack Nicholson en Helen Hunt. Omdat het gewoon een goede drama is. Het echt leven. Goed geacteerd ook. Mooi verhaal. Good Times, Noodle Salad :D |
Citaat:
|
Citaat:
Heb m hier op video en hij blijft na de zoooveelste keer nog net zo grappig als de eerste keer (y) |
Drive Me Crazy:
Grappig, mooi op zijn manier, leuke mensen erin, leuk verhaal, vlot |
Memento, vanwege het concept, de uitwerking, de beelden en de muziek.
|
heb geen alltime favorite... het veranderd steeds weer
|
whaha ik heb zelf ook geen favourite...
Ik vind heel veel films wel mooi, ik hou vooral van films over geesten enzo, die vind ik mooi..Horrors ook, maar dan niet die bloedvergietfilms, gewoon een goeie spannende horror... tjahh uhhh :) |
hmm heb er teveel, licht er 1tje toe:
Snatch: Leuke verhaallijnen lekker chaotisch af en toe mooie camera beelden goede cast en ook nog eens goede humor |
Requiem for a Dream:
Ontroerende, sterke en goed gefilmde film. Memento: Orgineel, spannend, goed plot. Donnie Darko: Orgineel, ontroerend, spannend. 21 Grams: Triest, interesant, indrukwekkend. |
Citaat:
|
La vita e bella, vanwege het prachtige verhaal.
Chocolat, omdat ik de acteurs geweldig vind en het nog een leuk verhaal is ook. Danny the world champion. Omdat het een verfilming van Roald Dahl is, ik Jeremy Irons geweldig vind en het goed gespeeld is. Shrek, omdat ik me toch altijd weer kan rotlachen om die malloot. Belle en het Beest, all-time-favorite. What Woman Wants, omdat die man zo geweldig kan acteren en erg leuk is. *nog wel 100 meer, geen zin om nu te noemen* |
the Lord of the Rings: omdat de beelden prachtig zijn, het veel emoties bij me oproept, er goed in geacteerd wordt, ik van onrealistische films houdt en Viggo Mortensen is mooi (y)
|
Ik heb niet echt een lievelingsfilm, maar ik vind The Gladiator gewoon heel erg mooi. Vooral de sfeer die er in de film is. En door de karakters die erin spelen. Ik vind de soundtrack van deze film gewoon subliem, vraag me niet waarom.
Verder vind ik Pearl Harbor een erg mooi verhaal, erg mooi gemaakt. Ik vind deze film zo apart omdat de film een beetje 2 kanten heeft, namelijk de romantiek die je in het begin van de film ziet, en later de oorlog en het verdriet dat deze mensen doormaken. Ik vind het erg apart dat dit zo verfilmd is, op deze manier. |
Citaat:
|
Citaat:
Te groot om hier neer te zetten, maar net zo adembenemend :O. De film is onbeschrijvelijk prachtig, hoewel veel mensen hem als saai zullen betitelen. |
Citaat:
Heb denk ik een hoop symbolische betekenissen gemist.
Spoiler
|
Citaat:
De 3 liefdesverhalen die prachtig in elkaar zitten verworven, de prachtige kleuren, en de ondersteunende muziek... En over dat rode koord wist ik zelf ook niks. :bloos: |
Ik denk dat je Hero dan ook wel kan waarderen? :) Die maakte op mij meer indruk, komt denk ik omdat ik die wel in de bioscoop heb gezien.
|
Dirty Dancing!
Hoe ze dansen, prachtig! Heerlijke muziek! Lekker romantisch.. En Patrick Swayze is daar ontzettend sexy :) |
dr. Strangelove.
Heel intelligente en humorischtische film (hoe schrijf ik dat? :P). Blijft leuk. |
Citaat:
Verder heb je helemaal gelijk. |
Fucking Amal, goeie film, eens niet zo standaard, leuke taal.
Freddy got Fingered, Stealing Harvard, Road Trip...omdat..Tom Green :o [en de rest van zijn dvd's maar dat zijn shows dus geen films.] Dude, where's my car!? Leuke herinneringen aan, en die film is gewoon heerlijk stom. American Beauty. Gewoon goed. Sixth Sense, geweldig verhaal, eng [in mijn maatstaven dan]. etc. |
Citaat:
|
Als ik voor een film moet kiezen, ga ik toch voor Novecento.
Ik hou van epische films en een Italie onder het opkomend facisme is zeer interessant. Verder wordt er erg goed in geacteerd en zijn de personages erg de meoite waard. Het mooie van Novecento is ook dat de film zoveel dekking geeft aan verschillende onderwerpen. Ook roept de film enorm veel verschillende emoties op. Ook speelt mee dat ik mijn tweede naam heb te danken aan het hoofdpersonage uit de film. Maakt de film niet beter, maar wel apart voor me. |
American Beauty....Schitterende verfilming van de verveling van de mens en de oppervlakkigheid die in velen schuilt...Laat zien hoe mooi het leven kan zijn...Zo'n lekker feel good verhaaltje ondanks de dramatiek....
Dr. Strangelove...Geweldige parodie over de koude oorlog...Stereotypes die niet beter kunnen worden verbeeld...Gevestigde angsten die op een humoristische manier worden weergegeven...Briljant.... Snatch...Steekt gewoon perfect in elkaar... The Believer...Psychologisch, agressief, dramatisch, geweldig dus... |
En natuurlijk La vita e bella...Geen film die mij harderkan laten huilen...Een film van hoop, liefde, humor en drama...Wow...
|
lievelingsfilm?
een film die bijna niemand kent denk ik abre los ojos. mysterieus/vaag/psychologisch verhaal, maar wel vet en goede onbekende acteurs/actrices (behalve penelope cruz die toen ook nog niet bekend was, maar nu dus wel) verder vind ik scarface en the godfather trilogie erg mooi, omdat dit (naar mijn mening) een goede indruk geeft van het echte gangsterleven. fight club en snatch geen verdere uitleg nodig lijkt me :o |
Ik ben verliefd op Amélie.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:07. |