![]() |
[E-mail] Hoe IP adres te weten komen?
Iemand heeft me een spam mail gestuurd met een hotmailadres en nu wil ik graag een abuse zenden naar zijn provider. Hoe kan ik zijn IP adres vinden en daaruit zijn host (provider) afleiden? Thx! Ik weet nog niet of ik die abuse ga sturen, maar besides that ben ik benieuwd of het uberhaupt mogelijk is om dat IP te weten te komen als hij het stuurt van een hotmailadres.
Edit: ik had ergens op een advertentiesite een advertentie gezegt en vandaar heeft hij mij gecontacteerd, man man man, how lame, met zijn gsm nummer er nog bij. |
1 e-mail is geen spam, en er zal ook niks mee gebeuren bij de isp..
|
Citaat:
|
Volgens mij zet Hotmail dat adres in de X-Originating-IP header.
|
Okay, ik heb mezelf even een mailtje gestuurd om als voorbeeld te dienen. Je kunt in de headers zien (hoe je de volledige headers toont is afhankelijk van je mailsoftware) waar een mailtje allemaal geweest is:
Code:
Received: from dmz01.dmz.wcc.nl ([10.1.255.10]) by server01.savannah.wcc.nl with Microsoft SMTPSVC(5.0.2195.6713); De laatste is dus de start van de ketting, en daar vind je mijn IP-adres (62.58.41.242). Om achter m'n domainname te komen doen we met ping een reverse lookup: Nu weet je dat dat IP-nummer bij dat domein hoort. Hotmail maakt het je extra makkelijk trouwens; ze zetten het IP-adres zelf ook nog eens apart in de header: Code:
X-Originating-IP: [62.58.41.242] |
Citaat:
1-email is gewoon geen spam... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het gaat er meer om dat spam niet noodzakelijkerwijs meerdere mails hoeft te zijn. |
Citaat:
|
Ok, thx allemaal voor de reacties. Hij had mijn e-mailadres van een advertentiesite waar ik iets te koop had aangeboden. Omdat hij in zijn mailtje zijn mailadres had gezet, heb ik dat doorgegeven aan de admin van die advertentie site. Deze heeft hem een vriendelijk mailtje gestuurd met de vraag zich te houden aan de algemene voorwaarden. Case closed voor mij.
Nog iets: wat maakt het mij uit of ik 1 mailtje krijg of 100 mailtjes. Ik hoef echt geen mailtjes te krijgen om me aan te sluiten bij een of andere telefoonmaatschappij. Dat ze maar op een andere manier reklame maken ipv naar elk mailadres dat ze op internet vinden een mailtje te sturen. Thx Chimera voor het uitleggen hoe ik het IP-adres vind, het was hier nu niet nodig maar je weet nooit waar het ooit goed voor is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
veel leuker is, met name als je ergens op dient te reageren, om te zorgen dat die antwoord-box permanent vol zit. Andere ongewenste intimiteiten zijn natuurlijk ook goed, wees creatief :D
je gelooft het misschien niet, maar ik kreeg zelfs een keer een mailtje terug, bleek een groepje studenten te zijn die GSM's wilden verkopen: "Je kunt het mailtje toch gewoon weggooien? Waarom val je ons lastig?" :mad: :D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:34. |