![]() |
Nederlandse samenstellingen
Ik moet voor school samenstellingen maken maar ik geraak er niet aan uit. Wie kan mij helpen?
Maak samenstellingen die voldoen aan deze omschrijving: 1. verschijnsel waarbij een gevoel van overzadiging aan informatie ervaren wordt 2. economische situatie waarin internetabonnementen, tijdschriften, treinkaartjes gratis verspreid worden 3. het terroriseren van collega's met ongewenste computerboodschappen 4. schade aan bv GSM door overvloedige speekselafzetting in microfoontje 5. relatie met collega 6. een file die ontstaat omdat chauffeurs willen kijken naar de gevolgen van een ongeval op het andere rijvak 7. commercieel bedrijf uit de internetbranche waarvan de domeinnaam eindigt op .com 8. correspondentie via internet, die stilaan de 'snail mail' of 'slakkenpost' verdringt 9. met de vingers op een mini-skateboard spelen 10. iemand die grof geld verdient door bv veel asielzoekers een mensonwaardig onderdak te verschaffen. te gebruiken woorden: bedrijf - informatie - wisseling - vermoeidheid - com - spraak - beeld - finger - syndroom - economie - kijk - romance - huisje - dot - scherm - file - e-mail - werk - weggeef - water - board - terreur - schade - melker Ik heb tot nu toe alleen maar nr 6 (kijkfile) en nr 9 (fingerboard) gevonden. Wie kan me helpen bij de rest? Alvast bedankt! |
Citaat:
1. informatievermoeidheid 2. weggeefeconomie 3. bedrijfsterreur 4. waterschade 5. werkromance 6. kijkfile 7. dotcom 8. ? 9. fingerboard 10. huisjesmelker (zeker!!) Ik ben eredelijk zker dat ze juist zijn, maar andere meingen zouden wel een niuttig kunnen zijn... Veel succes ermee!! ;) |
1. informatievermoeidheidsyndroom?
2. weggeefeconomie? 3. beeldschermterreur 4. waterschade 5. werkromance 6. kijkfile 7. dotcom 8. e-mail (e-mailwisseling?) 9. fingerboard 10. huisjemelker Ik weet niet of je alle woorddelen moet gebruiken? anders blijven bij mij de volgende over: bedrijf - spraak |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:16. |