![]() |
[hd] Seagate/wd/maxtor
Ik ga een nieuwe hd kopen ik zat alleen te twijvelen tussen:
-Seagate baracuda 160gb 8mb 7200rpm -wd 160gb 8md 7200rpm -maxtor 160gb 8mb 7200rom -beter idee? Wat raden jullie mij aan? Ikzelf denk dat het de seagate wordt, want ide schijnt stil te zijn. Ik heb een buget van +-100 euri, helaas geen sata controller. |
Geen van de drie. Koop gewoon een Hitachi Deskstar 7K250, 160 GB, 7200 rpm, 8 MB, ATA100. Hoppa, klaar voor 85 eurie en je hebt de snelste, stilste en meest betrouwbare 7200 rpm ATA-schijf van het moment.
En mocht je toch per se uit een van die drie merken willen kiezen, dan zou ik in ieder geval niet voor Seagate gaan. Die schijven zijn gewoon te traag om nog serieus mee te kunnen doen voor desktopgebruik. |
Twijvel nog 'ns iets.
|
Ik heb een maxtor en een wd harddisk in mijn computer zitten. Over beide merken heb ik niks te klagen. Ze werken vlot maken niet extreem veel herrie.
Uiteindelijk komt het toch vaak op eigen ervaring als je een bepaald merk koopt. Een ander kan wel zeggen dit merk is minder goed als die andere. Als je zelf goede ervaring hebt met een bepaald merk en een ander zou zeggen dat hij dat merk helemaal niks vind, dan zou jij daar niet zoveel van aantrekken. |
Citaat:
|
|
|
Citaat:
mja hoe voller ie word hoe slomer het uiteindelijk gaat. Hier heb je mijn benchmark met een drive die 90% vol is HD Tune: ST3120023A Benchmark Transfer Rate Minimum : 1.5 MB/sec Transfer Rate Maximum : 42.0 MB/sec Transfer Rate Average : 33.6 MB/sec Access Time : 14.5 ms Burst Rate : 78.1 MB/sec CPU Usage : 6.3% |
Citaat:
Verder is het eigenlijk bullshit dat een schijf 'slomer' wordt als hij vol staat. Natuurlijk moet hij meer zoeken als je meer programma's installeert maar de schijf zelf wordt niet fysiek langzamer, hij moet alleen meer doen. De cijfers die jij hebt gepost hebben verder ook niets te maken met hoe vol de schijf staat omdat het low level benchmarks zijn. Begin en end transfer rate van de schijf is gewoon sequentieel lezen (komt in de praktijk niet zo veel voor) en de access time verandert ook niet naarmate de schijf voller staat. Verder kun je geen Nederlands. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Volgens mij heeft ie nog trauma's van het Lifestyle forum. |
Dat is gewoon niet waar. Ik ben absoluut niet chagrijnig. Ik vraag me gewoon af hoe iemand die een HBO-opleiding schijnt te doen, zo ongelooflijk slecht Nederlands schijnt te typen. Wordt daar niet op gelet op die opleiding? Of krijgt hij ook daadwerkelijk alleen maar enen terug voor essays? Of typt hij gewoon zo omdat hij lui is?
Er zijn ook nog mensen die een goede taalbeheersing wél belangrijk vinden. |
Hmm,
het wordt zeker een Hitachi dekstar, ik ga hem denkik bij informatique.nl bestellen (5 euro verzendkosten!). Heeft iemand ervaringen met deze winkel? |
Ja, ik heb bij deze webshop in Bergschenhoek enkele jaren geleden mijn hele meuk gekocht (XP1700+, geheugen, moederbord en dergelijke). Het moederbord bleek niet meer leverbaar, maar ze hebben me prima geholpen met het kiezen van een nieuwe. Geen enkel probleem gehad met betaling of levering.
|
Ik heb die maxtor in huis... tja geen problemen mee gehad ofzo. werkt perfect. Hoor ook niet echt. maar dat kan ook komen door me cpu, HD en 2x system fannen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dopneus, zo'n signature staat natuurlijk hèèl 1337, maar for the love of God, het is CACHE in plaats van PECUNIA, DOEKOES, CENTEN, EURI, of wat dan ook. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar wel vet dat je em als nog 1337 vind man, dankje! (Y):) edit: ah... er konden geen letters meer bij. sig zat vol. heb geforce maar ff weggehaald dan. |
Citaat:
|
AMD Atlhon XP 2600+ @ 1917mhz | 2x 256MB DDR RAM | FX 5900 XT 128MB | ASUS 7N8X-X | 400W Zalman | 40GB Maxtor 2MB cache | 160GB maxtor 8MB cache
Meneer euh.. 'Dopneus', AMD heeft naar mijn weten nooit Atlhon processoren gemaakt. En als je bij ASUS vraagt naar de 7N8X-X zullen ze je ook niet kunnen helpen... Met een beetje mazzel is de medewerker technisch genoeg en kom je op de A7N8X-X uit. ;) Als we het dan toch over cash ed hebben. :P Maargoed. Waar ging het ook alweer over? Owja, HDD's. Ik heb 2 Hitachi 7K250's (weliswaar SATA) schijven, en die bevallen prima. Ik kan niet zeggen dat ze opmerkelijk sneller zijn dan mijn Maxtor HDD's, maar het is niet zo dat de een opvallend meer/minder herrie maakt. Waarschijnlijk heb je nog wat CPU fans ed in je systeem hangen; die maken ws toch meer geluid. Verder sluit ik me aan bij de opmerking dat Nare man chagereinig doet, én ik sluit me aan bij de opmerking dat een gemiddelde HBO student een foutloze post moet kunnen produceren. :p |
Citaat:
|
Oke zijn we klaar met de opmerkingen? :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:44. |