Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Exacte vakken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=17)
-   -   [AN] vraagjes (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=954606)

sweetblondgirl 14-09-2004 13:49

ANW vraagjes

eeej mensjes!!ik hoop dat jullie deze voor mij willen beantwoorden!!!
verklaar waarom venus nooit midden in de nacht in het zuiden aan de hemel staat!

Leg uit hoe kraters ontstaan en hoe het komt dat er op aarde veel minder kraters te vinden zijn
volgens mij ontstaan kraters door kometen of niet?

Een zwart gat heeft een grote massa maar kan kleiner zijn dan een ster, je kunt een zwart gat niet zien, omdat het zwart is. het zendt dus geen licht.
Verklaar hoe je de aanwezigheid van een zwart gat toch kunt aantonen.

Ik hoop dat iemand het wil beantwoorden, want het is mij allemaal een beetje onduidelijk!!kusjes!!!

sweetblondgirl 14-09-2004 13:54

het zwarte gat heb ik al gevonden, maar als iemand een hele goede site weet is dat altijd welkom!!! :)

Aléantheriël 16-09-2004 16:17

volgens mij ontstaan kraters door brokstukken (bijv een komeet) in de ruimte die tegen een planeet of planetoide oid aanknallen en heeft de aarde er minder omdat ze wordt beschermd door de atmosfeer. (die remt ´kratervormers´ af) Dat gelóóf ik, ik weet het niet meer zeker, maar het leek me logisch.

En die van Venus weet ik niet

I love stars 16-09-2004 16:50

Citaat:

Aléantheriël schreef op 16-09-2004 @ 17:17 :
volgens mij ontstaan kraters door brokstukken (bijv een komeet) in de ruimte die tegen een planeet of planetoide oid aanknallen en heeft de aarde er minder omdat ze wordt beschermd door de atmosfeer. (die remt ´kratervormers´ af) Dat gelóóf ik, ik weet het niet meer zeker, maar het leek me logisch.

En die van Venus weet ik niet

de aarde wordt ook beschermd door de maan. De maan cangt volgens mij ook nog heel wat kometen en dergelijke op.

Kazet Nagorra 16-09-2004 17:06

Citaat:

sweetblondgirl schreef op 14-09-2004 @ 14:49 :
eeej mensjes!!ik hoop dat jullie deze voor mij willen beantwoorden!!!
verklaar waarom venus nooit midden in de nacht in het zuiden aan de hemel staat!

Omdat Venus tussen de aarde en de zon in staat. Midden in de nacht kunnen we dus alleen de planeten waarnemen die verder van de zon verwijderd zijn dan de aarde.
Citaat:

Leg uit hoe kraters ontstaan en hoe het komt dat er op aarde veel minder kraters te vinden zijn
volgens mij ontstaan kraters door kometen of niet?
Kometen, meteorieten inderdaad. Op aarde zijn er weinig doordat ze "opbranden" in de atmosfeer, tenzij ze heel groot zijn.
Citaat:

Een zwart gat heeft een grote massa maar kan kleiner zijn dan een ster, je kunt een zwart gat niet zien, omdat het zwart is. het zendt dus geen licht.
Verklaar hoe je de aanwezigheid van een zwart gat toch kunt aantonen.
Een zwart gat creëert een zeer groot zwaartekrachtsveld. Dit heeft invloed op de materie die zich buiten het zwart gat bevindt, en dit kun je waarnemen. (simpel gezegd)

onderkoffer 16-09-2004 17:10

Citaat:

I love stars schreef op 16-09-2004 @ 17:50 :
de aarde wordt ook beschermd door de maan. De maan cangt volgens mij ook nog heel wat kometen en dergelijke op.
niet echt ...

verder zijn er nauwelijks kraters op de aarde niet in de eerste plaats omdat het meeste geremd word maar omdat je op de aarde erosie hebt ..

:)

Kazet Nagorra 16-09-2004 17:14

Citaat:

onderkoffer schreef op 16-09-2004 @ 18:10 :
niet echt ...

verder zijn er nauwelijks kraters op de aarde niet in de eerste plaats omdat het meeste geremd word maar omdat je op de aarde erosie hebt ..

Nee. Erosie heeft er niets mee te maken. Je bedoelt waarschijnlijk (veel meer) wrijving in de atmosfeer.

I love stars 16-09-2004 17:15

Citaat:

onderkoffer schreef op 16-09-2004 @ 18:10 :
niet echt ...

Je zegt niet echt dus het helpt wel een beetje :confused: .?

Kazet Nagorra 16-09-2004 17:18

Citaat:

I love stars schreef op 16-09-2004 @ 18:15 :
Je zegt niet echt dus het helpt wel een beetje :confused: .?
Ja, maar niet significant.

I love stars 16-09-2004 17:22

Citaat:

Mephostophilis schreef op 16-09-2004 @ 18:18 :
Ja, maar niet significant.
ok, dus zo weinig dat je het niet merkt in normale taal.

onderkoffer 16-09-2004 17:31

Citaat:

Mephostophilis schreef op 16-09-2004 @ 18:14 :
Nee. Erosie heeft er niets mee te maken. Je bedoelt waarschijnlijk (veel meer) wrijving in de atmosfeer.
jawel
er komen minder meteoren aan maar de kraters op aarde die erzijn verdwijnen > erosie
in tegenstelling tot bv de maan

Kazet Nagorra 16-09-2004 20:16

Citaat:

onderkoffer schreef op 16-09-2004 @ 18:31 :
jawel
er komen minder meteoren aan maar de kraters op aarde die erzijn verdwijnen > erosie
in tegenstelling tot bv de maan

Excuses, ik dacht dat je het over de meteorieten die in de atmosfeer opbranden had.

onderkoffer 16-09-2004 23:16

Citaat:

Mephostophilis schreef op 16-09-2004 @ 21:16 :
Excuses, ik dacht dat je het over de meteorieten die in de atmosfeer opbranden had.
ok ik snap hem :)

zal ik nu heel flauw doen ?

ja ik doe heel flauw :)

ero·sie (de ~ (v.), ~s)1 afslijting van land door de werking van wind, ijs, stromend water en de zee => corrosie

Global 18-09-2004 20:48

Citaat:

onderkoffer schreef op 17-09-2004 @ 00:16 :
ok ik snap hem :)

zal ik nu heel flauw doen ?

ja ik doe heel flauw :)

ero·sie (de ~ (v.), ~s)1 afslijting van land door de werking van wind, ijs, stromend water en de zee => corrosie

wat flauw van je zeg

sweetblondgirl 21-09-2004 07:38

heeeeel erg bedankt allemaal :) !!!!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:06.