![]() |
ANW vraagjes
eeej mensjes!!ik hoop dat jullie deze voor mij willen beantwoorden!!!
verklaar waarom venus nooit midden in de nacht in het zuiden aan de hemel staat! Leg uit hoe kraters ontstaan en hoe het komt dat er op aarde veel minder kraters te vinden zijn volgens mij ontstaan kraters door kometen of niet? Een zwart gat heeft een grote massa maar kan kleiner zijn dan een ster, je kunt een zwart gat niet zien, omdat het zwart is. het zendt dus geen licht. Verklaar hoe je de aanwezigheid van een zwart gat toch kunt aantonen. Ik hoop dat iemand het wil beantwoorden, want het is mij allemaal een beetje onduidelijk!!kusjes!!! |
het zwarte gat heb ik al gevonden, maar als iemand een hele goede site weet is dat altijd welkom!!! :)
|
volgens mij ontstaan kraters door brokstukken (bijv een komeet) in de ruimte die tegen een planeet of planetoide oid aanknallen en heeft de aarde er minder omdat ze wordt beschermd door de atmosfeer. (die remt ´kratervormers´ af) Dat gelóóf ik, ik weet het niet meer zeker, maar het leek me logisch.
En die van Venus weet ik niet |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
verder zijn er nauwelijks kraters op de aarde niet in de eerste plaats omdat het meeste geremd word maar omdat je op de aarde erosie hebt .. :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
er komen minder meteoren aan maar de kraters op aarde die erzijn verdwijnen > erosie in tegenstelling tot bv de maan |
Citaat:
|
Citaat:
zal ik nu heel flauw doen ? ja ik doe heel flauw :) ero·sie (de ~ (v.), ~s)1 afslijting van land door de werking van wind, ijs, stromend water en de zee => corrosie |
Citaat:
|
heeeeel erg bedankt allemaal :) !!!!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:06. |