![]() |
[school] Orchideeën sluiten
Hallo!
Ik zit in 4VWO en we moeten een tekst schrijven van ong. 200 woorden, met als doel gevoelens uiten. Ik heb een gedicht geschreven, wat vinden jullie ervan? Bedankt! Orchideeën sluiten Als ik doodga voordat jij sterft wie ben ik te zeggen dat je treuren moet? Zulke dingen… ja, die gebeuren het leven is niet altijd even zoet. Ik zal over je waken je beschermen, zoals ik altijd heb gedaan Natuurlijk geeft het niet, als je huilen zal Vaak zullen dingen niet meer als tevoren gaan. Maar ga verder met je leven stilstaan bij verleden, doet je niet goed Ik zal je kleine cadeautjes geven Bijvoorbeeld dat je plotseling lachen moet. De orchidee zal zich sluiten Ooit, niet nu, niet vandaag Sommige dingen vallen niet te besluiten Al wil je dat soms dolgraag Ooit zal het water opraken Zullen alle bloemen sluiten De kikkers zullen niet langer kwaken De vogels nooit meer fluiten. Sommige dingen heb je niet in de hand Gebeuren, zonder dat je het wil Zou je willen verdwijnen als een korreltje in het zand? Valt je leven even stil? Liever niet mijn dood betreuren Even mag, zelfs een lange tijd Op dat moment val je niet op te beuren Je bent jezelf heel even kwijt Maar op een dag zal de zon weer schijnen Verdwijnen de wolken en de regen Zul je nauwelijks meer onder mijn dood lijden De orchidee opent, ontluikt zich tot een prachtig wonder. |
Ik vind de inhoud erg mooi en sommige zinnen gaan ook prima, maar ik vind het jammer dat je zo geprobeerd hebt te rijmen...sommige rijmwoorden zijn te standaard en voorspelbaar en sommige zinnen hebben een beetje een vreemde opbouw of lopen net niet lekker doordat het per se op de zin daarvoor moest rijmen. 't staat soms wat geforceerd.
Ik weet niet of het expres of per ongeluk gedaan is, maar ik zou "wie ben ik te zeggen dat je treuren moet?" op één regel zetten. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:29. |