![]() |
Helaas niet meer
Zinkend straalt het zonnelicht
Afgesneden land en lucht Bezorgen mij het gloren van Een allerlaatste zomerzucht Lekker starend in het niets De wind hard in mijn hoofd Zachtjes tikt de tijd maar door Althans in mij, ik ben verdoofd Verdoofd van pijn, van alles weg Mijn route van de kaart geveegd In mezelf gekeerd genietend Val ik langzaam en bedeesd Maar een hese stem wekt dan 't hart Mijn zomerkleur wordt langzaam grijs De bladeren die vallen weer Ik leef in jou maar jij, Jij leeft helaas niet meer.... ------------ Zo! Laat de stamppotten maar komen, de wind door de bomen, de kraag omhoog, wegwaaiende petten, warme chocomelk, brandend haardvuur en warme romantische nachten....dat dan weer wel... De bundel "De herfst, jazz en andere capriolen" is nu weer verkrijgbaar bij de betere dumpzaken.... Tataa! Ps: ik heb een hekel aan die voltooide deelwoorden, haal stiekem ff de spelfouten eruit dan ben ik ook weer tevreden...:) |
" Althans in mij, ik ben verdoofd"
"Verdoofd van pijn, van alles weg" :D |
Oh ik vind 'm zo mooi! Echt geweldig gewoon :o
Ik vind je woordgebruik erg mooi en sprekend en.. tja, gewoon goed (y) Het enige wat ik zou veranderen, is de hoofdletter waarmee elke nieuwe regel begint, zonder dat de vorige regel eindigde met een punt. Misschien kun je daar nog iets meer aandacht aan besteden? En verder, over die spelfouten: de wind hard met een 't' toch? Voor de rest kan ik er geen vinden. :) |
Citaat:
|
Haha.
Ja, ik heb 't nog eens gelezen :o en dat was eigenlijk best dom van me.. ik las 't als werkwoord, omdat die er verder niet instaat. Ik schaam mij diep... Sorry! |
Ja, zucht....
Kon je maar iets van die zin in de winter op mij overbrengen. Ik word alleen maar depri als ik dit lees. Ik wil zon en een lekker briesje... :( |
Oei, Re3m toch, hard met een t :D.
Maargoed, over het gedicht: ik vind het één van je betere gedichten, omdat hier meer structuur en opbouw inzit, en niet zo rommelig is. Goede verhaallijn, leuke ontknoping en een mooi woordgebruik. Vooral deze zin spreekt me aan: Althans in mij, ik ben verdoofd |
Maar een hese stem wekt dan 't hart
Dit vind ik ene minder mooi stukje, misschien kan je dat iest spannende maken ofzo. ik vind 't gedicht echt heel mooi! :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:48. |