![]() |
Toen, voor het vroeger was.
toen de aarde nog niet rond was,
en de zon nog niet wou schijnen. toen een gedachten niet gegrond was, en een zin nog niet wou rijmen. toen dat dagen, eeuwen lang. voor dat gevoel een dicht was voor ons eerste woord. toen was ik te vreden, toen werd ik verhoord. |
Als je met dingen als punten en komma's werkt, dan ben ik ook altijd voor hoofdlettergebruik (en omgekeerd). Ik vind het lekker lopen, maar ik snap het laatste deel van de eerste strofe niet helemaal: "toen dat dagen, eeuwen lang"...?
|
De titel vind ik heel erg leuk, en daarom had ik eigenlijk meer verwacht van het gedicht zelf.
Ik denk dat 't op de een of andere manier niet goed afgewerkt is.. en ook de inhoud komt daardoor niet goed naar voren. |
wilde rijmen
|
Citaat:
dagen als in dagen wat dus helemaal niet kan want de aarde is nog niet rond dus dagen bestaan niet... iets wat niet bestaat duurt oneindig... in kleuter taal duurt dat wel eeuwen. mja dat is wel vergezogd ik wil ook met de onduidelijkheid van die 2 regeltje dat stukje eindigen in onduidelijkheden, zoals veel dingen onduidelijk zijn. want hoe toen er uit zag kun je je nog steeds niet voorstellen na het lezen van mn gedicht. maar ik heb niet berijkt wat ik zou willen met dit gedicht... daarom vind ik t zelf ook enorm slecht... Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:22. |