![]() |
Studiefinanciering
Ik ben nog geen 18 en heb dus vanaf oktober recht op studiefinanciering.
Nu hoorde ik dat je rond de 21ste a 23ste van de maand studiefinanciering krijgt. Weet iemand of ik dit nu de 21ste van september krijg (deze maand dus) of pas de 12ste van oktober? Alvast Bedankt! |
Je hebt recht op studiefinanciering vanaf oktober en studiefinanciering wordt 'achteraf' gestoord, dat betekend dus dat je het op 23/24 oktober krijgt.
|
Ik heb er recht op per `1 oktober dus als ik het de 23ste oktober krijg loop ik geld mis? Volgens mij klopt jou verhaal niet :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Je hebt er recht op vanaf 1 oktober en rond 23 oktober wordt de stufi van die maand gestort. Je krijgt dus eind oktober je eerste stufi.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Je hebt recht op studiefinanciering vanaf oktober en studiefinanciering wordt 'achteraf' gestoord, dat betekend dus dat je het op 23/24 oktober krijgt.
--> Ik snap het stukje met "gestoord" niet. Leren typen is misschien ook een groot goed ;) Maar als ik het de 23ste van oktober krijg, hoe moet ik deze maand, en de eerste weken van oktober dan in godsnaam rondkomen? |
Citaat:
of zoals de IB-groep het schijnbaar graag ziet: lenen |
Pff klote zeg...
Ik al me geld er doorgejaagd omdat ik er toch op gerekend had dat ik de 21ste september geld zou krijgen. Kan ik nu anderhalve maand zonder geld gaan leven :S |
Citaat:
Gestoord moet dus gestort zijn. Misschien kun je een baantje zoeken en/of je ouders of een ander familielid lief aankijken en wat lenen en/of bij anderen gaan eten oid. |
Je krijgt over de maand september ook nog kinderbijslag, dat is ook zo'n 100 euro, als je dat nou van je ouders vraagt dan heb je iig wat en verder eventueel werken of wat bijlenen, of nog ff op je spaargeld teren.
|
tja zowieso nooit slim om je geld er door heen te jagen als je iets niet zeker weet..
|
Hmm moeten jullie een op ib-groep site kijken, ziet er naar uit dat we het toch deze maand nog ontvangen?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Krijgen degenen die vanaf 1 oktober recht hebben op studiefinanciering geen overbrugging oid, of is dat alleen als je nog op de middelbare school zit?
|
Citaat:
Tegemoetkoming scholieren is voor mensen die al 18 zijn maar nog voortgezet onderwijs volgen. |
Citaat:
Overbrugging is wat anders dan tegemoetkoming scholieren. ;) Overbrugging krijg je, volgens mij, als je 18 bent en dan van de middelbare naar het hoger onderwijs gaat (de periode daartussen dus - dan stopt je tegemoetkoming scholieren in juli oid (ik zeg maar wat, 'k weet niet precies wanneer) en je krijgt pas vanaf september studiefinaciering, de maanden dat je die twee dingen dan niet krijgt, krijg je dan die overbrugging). Als je jonger bent dan 18 krijgen je ouders nog kinderbijslag. |
Citaat:
|
Okay, bedankt!
|
Citaat:
Dus vóór de zomer heet het tegemoedkoming, tijdens de zomer (van middelbare school naar hoger onderwijs) heet het overbrugging en na de zomer wordt het studiefinanciering. Tegemoedkoming en overbrugging is dan ook evenveel €94,- oid. |
Je moet het wel ook apart aanvragen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar wie weet is het sinds afgelopen jaar veranderd oid, kan. |
Citaat:
|
Maar bij mij werd het ook gewoon tegemoetkoming scholieren genoemd, op mn afschrift enzo :confused:
|
Citaat:
|
Citaat:
Klopt het trouwens dat je in augustus veel meer krijgt? :S |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat: