![]() |
Vervlogen passie
Vervlogen passie Mijn laatste zinnen zijn al lang gestorven, geen pen raakte nog het zo lege papier. (Losse) woorden en letters bleven maar zweven vormden in gedachten geen stille muziek. Mijn laatste verzen al maanden geleden, poëtische nachten beleef ik in slaap. Het verlangen te schrijven volledig afwezig; ik mijmer niet meer in zingende taal Het wonen in tijd lijkt illusie geworden zonder reflectie in een gedicht. Mijn leven is leeg als de regels hier voor me, de deur tot poëzie onherroepelijk dicht. live |
:eek: Heel erg goed :eek:
Hopelijk is de passie niet echt weg..... |
Wat mooi, je gedicht spreekt zichzelf meteen al tegen doordat er wel zo ongelofelijk veel gevoel voor poëzie inzit, terwijl je eigenlijk verteld dat dat niet zo zou zijn. Dat is dus een groot compliment :).
Ik vind het altijd mooi om te lezen over 'verbittering van het schrijven', vooral als het op een goede manier gebracht is. Leuk wat je met het rijmschema hebt gedaan; niet persé a b a b, maar wel die structuur en dan de tweede/vierde regels klankrijk bevattend. De slotzin vind ik qua ritme iets minder, op zich heel erg mooi maar ik vind het woord 'deur' wat stroef staan, 'de deur' is een vrij harde klank en daardoor wordt de zin nét wat te lang en leest 'onherroepelijk' wat minder, wat jammer is omdat dat woord nu juist zo mooi is. Maar verder fijn om weer iets van je te lezen, en het is weer prachtig (y). |
Citaat:
|
Volgens mij klemt 'deur' gewoon; misschien is het een idee om te schrijven:
'De deur tot dichten onherroepelijk dicht.' Maar ik weet niet of je dat wel een mooie woordspeling vindt? |
Citaat:
Ik vind hem heerlijk lezen verder, verwoording, klankgebruik en lengte zijn precies goed, inhoud ook goed, niet origineel, maar wel origineel verwoord, daar hou ik wel van. Ja, je zou vaker moeten posten. |
Citaat:
Lovetear-> dank je wel! Ik zou wel vaker willen posten... maar er komt weinig uit. Gelukkig draaien er wel weer wat ideetjes rond in mijn hoofd, dus misschien dat daar wat van te maken valt... x live |
Nee, ik vond het zelf ook geen succes, maar het was meer om aan te duiden dat ik vond dat het woord 'poëzie' in combinatie met 'deur' niet zo mooi stond. Dan zou ik idd het woord 'de' weglaten.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:30. |