![]() |
tips gevraagd voor bekender maken van studie
Ik werk aan de universiteit van Groningen bij Informatiekunde. We proberen meer studenten te trekken voor onze studie. Probleem is volgens mij dat de studie tamelijk onbekend is. Hebben jullie hier misschien tips hoe we onze studie bekender kunnen maken?
|
Posters hangen in middelbare scholen?
|
...en dus leg je hier uit wat informatiekunde inhoud...
|
Ga dat lekker zelf bedenken. (y)
|
Citaat:
|
Misschien helpt het eens om als student langs te gaan bij middelbare en hoger onderwijs en een boeiende presentatie te houden met leuke dingetjes erin om te laten zien dat Informatiekunde leuk is. :) ........Ik hoop dat je er iets aan hebt en wat betreft die posters....Dat is ook een goed plan..... :D Suc6
|
Citaat:
En om op allumans verzoek in te gaan: In tegenstelling tot wat veel mensen denken is informatiekunde in Groningen een letterenstudie. We kijken naar hoe we de computer kunnen gebruiken bij het bestuderen en presenteren van taal, literatuur, kunst en geschiedenis. Bijvoorbeeld: Hoe zorg je dat een computer gesproken taal begrijpt of hoe maak je voor een museum een website? ( website informatiekunde ) Wat ik er o.a. positief aan vind is dat je wel bezig bent met taal, cultuur en geschiedenis en toch na je studie makkelijk een baan kan vinden. Verder iedereen bedankt voor de tips. Ik ga binnenkort maar eens wat middelbare scholen bezoeken. :) |
Misschien de naam van de studie veranderen?
Bij informatiekunde denk ik direct aan een technische studie... |
Citaat:
Nee, sorry, beetje bot van mij. :o |
Citaat:
Ga naar van die onderwijsbeurzen en dergelijke die voor middelbare scholieren worden georganiseerd. In Utrecht heb je zoiets elk jaar geloof ik? En indd voorlichting geven op middelbare scholen in de buurt, vraag of je ergens folders neer kan leggen in de kantine enzo.. |
Citaat:
|
dit is de studie die ik al jaren onbewust zoek :cool:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:01. |