![]() |
Hoe warm word een gemiddelde videokaart?
Hoe warm word een gemiddelde videokaart? Want ik heb nu een fancontroller en temperatuurmeter waarvan ik 1 temperatuursensor bij me videokaart heb geplaatst. (bij de heatsink)
Maar nu staat me fancontroller (Enermax) op High dus bij de 65 graden slaat hij alarm. Maar nu geeft hij bij me videokaart 68 graden aan.. Is dit niet te warm voor een videokaart? Bovendien draait het fannetje op me videokaart niet, die wel aangesloten is. Maar hier heb ik verder niets aan gedaan, dat heeft Alternate (computerwinkel) gedaan dus neem aan dat het wel goed zit. Ik heb trouwens ook nooit geweten of die dus ooit gedraaid heeft aangezien me pc vergrendeld was. Nu dus wel omdat ik er een aantal caselights heb ingezet EN de Enermax fancontroller. Het gaat om een Geoforce 3 Ti200 |
Ik denk dat er geen gemiddelde ervoor bestaat. Verschilt per Merk en Product. Dus je kan alleen kijken naar het gemiddelde van je eigen product
|
Videokaart mag 120 worden, dusz..
|
Citaat:
Dus Someboy, ik zou absoluut niet van 120 graden uitgaan, totdat Jolt wellicht met argumenten(en bronvermeldingen) komt. |
Citaat:
een aantal kaarten kunnen enorm hoge temperaturen aan.. (de 6800 bv ,idle 60 graden en on load 80+) maar dat wil niet zeggen dat alle kaarten dat kunnen. voor het de meeste kaarten geld gewoon dat ze boven de 70 gewoon langzaam aan het afsterven zijn ;) @ TS zoon fan hoort natuurlijk gewoon te draaien , een belletje naar alternate lijkt me handig. |
GPU kan wel wat meer hitte aan dan een CPU.
Maar dat terzeide., (Ow, de kern van CPU en GPU kunnen allebei 120 graden aan, maar daarna is ie waarschijnlijk 'geroosterd'....) Een 6800/9800/X800/5950. Als die de temperatuur van 120 berijkt, dan clockt de kaart zich automatisch terug. Zodat de schade beperkt is, maar dat gebeurt alleen als de koeler kapot/niet meer draait. En doormiddel van de ingebouwde temperatuur meter, dat regelt ook de overdrive bij de Radeon series ... Ben nog een tabbelletje aan het zoeken, voor alle gpu's met bij behoordende temperaturen. Zolang je geen reboots krijgt, of nog geen artifacts is het toch goed :) ALs je toch bang bent, download powerstrip, of een andere clock programma, en clock je video kaart terug. (Btw, die nieuwe high en kaarten zijn idle rond de 30~40) Btw, terug gaan naar Alternate, en zeggen dat die fan het niet doet :) of een nieuwe kaart vragen :P |
Citaat:
|
Ehm, duh? Die ventilator op de videokaart zit er niet voor niets. Een Geforce3 Ti200 hoort nauwelijks warm te worden, maar als je de fan helemaal niet laat draaien is de kans wel groot dat hij te warm wordt en vastlopers gaat geven.
|
Citaat:
|
Garantie bewijs je natuurlijk ook echt via een bonnetje. :)
|
Die kaart heeft een serienummer, daaraan kunnen ze precies de manufacture date zien etc.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:32. |