![]() |
Het regent Ideeen
Daar ligt hij dan op zijn kamer zonder inspiratie.
Fantasieen genoeg, maar aan woorden gebrek, als wolken zitten ze opgestapeld in zijn hoofd en het wil maar niet gaan regenen. Dan kon hij de druppels vangen in zijn emmer en de boodschappen uit zijn gedachten lezen. Nu spreken zij onderling echter een geheimtaal, die hem volkomen onbekend is. In zijn dromen plagen ze hem voortdurend maar als hij ontwaakt, vergeet hij de woorden. De zinnen slechts raadsels zonder oplossing totdat de donderslagen zullen slaan Dan regent het zijn ideeen vele hele dagen lang, hij schrijft totdat zijn fysieke conditie hem stopt. Hij weet dat deze moesson gevolgd zal worden door opnieuw eindeloze droogte. |
:cool:
Ik vind het vooral knap hoe je met zoveel woorden toch een heel rustig en 'stil' gedicht kunt schrijven. :) |
Leest heel erg lekker weg, knap geschreven, rustig inderdaad, maar toch ook niet saai. Herkenbaar en op een bepaalde manier raakt het me ook wel. Goed gedaan.
|
Ja, ik sluit mij in zijn gehaal aan bij lovetear (ik ben moe, vergeef me voor mijn ernstig korte commentaar :o).
Het doet me denken aan een zin die vandaag in me opkwam: 'En ik wilde dat ik al mijn gesproken woorden had opgeschreven, om ze later nog eens in te zien. Zou geluk te lezen zijn?' |
Dankjewel..... Knap dat jullie de rust erin gevonden hebben, dat was juist ook wat ik erin wilde leggen.
(gaat volgende week lekker vakantie vieren, morgen weg :D) |
Ja, gewoon heel erg fijn om te lezen :) En zeker herkenbaar!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:50. |