![]() |
Muziekstuk van een jaar
chaos wás het,
harde bonken: pauken speelden groot gevaar. stilte werd het: zachte tonen. klanken weefden in elkaar. en nu speel ik warme tonen. één viool strijkt door mijn haar. klanken klinken, liefste, hoor je mijn muziekstuk van een jaar? |
in 1 woord geweldig, het pakt me gewoon! (y) :)
|
*BOEM* die staat, en hóe! HEEL MOOI! (y)
Grtjs. |
het leest gewoon heel lekker. Dat is genoeg. (y)
|
ja het loopt heel lekker, dit gevoel heb ik zelf als ik muziek maak in mijn orkest.. echt goed verwoord!
|
Citaat:
Verder: :o Bedankt. |
Citaat:
|
Ik niets toe te voegen aan de reactie's boven mij en kan er eigenlijk ook niets zinnigs over zeggen, maar je gedicht pákt gewoon. Heel erg aangenaam om te lezen, echt één van de leukere dingen die ik laatst las :).
|
Super! Zoals de anderen hierboven uiteraard al zeiden.. Maar wat ik er nog aan toe wilde voegen: leuk hoe je schrijft van verleden tijd naar tegenwoordige tijd! :)
|
(y) :eek: (y) :)
|
:o :)
Ik ben benieuwd of jullie ook allemaal denken dat het om een echt muziekstuk gaat of meer? |
Nee, het gaat om meer, toch? Dat was mijn eerste gedachte althans. Mijn interpretatie is de volgende:
1. Chaos: een beschrijving van een vervelende periode, ruzie? 2. Stilte: de ruzie is voorbij, maar ook niet meer dan dat. Het is even heel rustig en je kunt 'bijkomen'. 3. Warme tonen: alles is goed. Jij en je liefste zijn bij elkaar. Je geniet ervan als een mooi stuk muziek. 4. Klanken klinken: de samenvatting van het gedicht: het 'muziekstuk van een jaar' speelt jouw gevoelens van een jaar. |
Citaat:
|
Hij is prachtig :)
|
Citaat:
|
dit is gewoon een van de beste gedichten die ik ooit gelezen heb :eek:
( zon kriebelinjebuikikwiljenogeenkeerlezen gedicht :) ) |
Citaat:
Gaaf! :cool: |
Haha, okay :)
Wil je 't uitleggen dan? |
Citaat:
1. Chaos: een beschrijving van een vervelende periode. Geen ruzie, wel erg chaotisch en vermoeiend. Vooral chaos (in mijn hoofd). 2. Stilte: einde van de chaotische periode. Rust en tijd om bij te komen en bij elkaar te zijn (klanken weefden in elkaar). 3. Warme tonen: alles is goed. Jij en je liefste zijn bij elkaar. (zie: één viool strijkt door mijn haar) Ik geniet er niet van als van een mooi muziekstuk. Ik probeer een jaar uit te beelden als een muziekstuk (in het gehele gedicht), het gaat niet specifiek om het genieten. |
Je moet het niet doodanalyseren of uitleggen, het is mooi genoeg zo :).
|
Citaat:
|
We want more!! :o
Heel mooi: loopt lekker, pakkende zinnen, gewoon heel mooi! |
Kippenvel.
Wauw, mooi! (y) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:49. |