![]() |
[Videokaart] Gaat dit werken?
Ik heb hier twee dingen:
1) Een (noname) GeForce4 MX440 AGP videokaart (gekocht in januari dit jaar ofzo). En: 2) Een redelijke oude PC: een Pentium 3 1GHz met een OEM MSI 6318 moederbord. Gekocht in 2000. In die computer zit een Geforce2 MX (AGP). Als het kan wil ik die dus vervangen door die GF4 MX die hier stof ligt te verzamelen. Maar dat is dus mijn vraag: gaat dat werken? Ik weet dat er verschillende "generaties" (correct me if I'm wrong) AGP kaarten bestaan die allemaal verschillende voltages vereisen en ik loop liever niet het risico dat ik die GeForce4 sloop doordat er ineens een te hoog voltage op komt te staan. |
AGP is volledig backwards compatible, dus je kunt makkelijk die (AGP4X) Geforce4 in jouw oude MSI-bordje zetten. Ik heb ook gewoon een Geforce4 MX gehad in een (nog veel oudere) Celeron 366 met dito oude plank.
|
Je verschillende voltages van de agp poort, daarbij zou je op de site van je moederbord en videokaart kijken of ze passen.
|
Pas op als je een 3V AGP kaart hebt! 1.5V is normaal en kun je vrijwel overal in gebruiken. Maar je moet geen 3V kaart in een 1.5V socket doen, of andersom.
|
Citaat:
|
Ik zou het niet weten, geen ervaring mee. Enkel informatie op fora en die schattige stickertjes in gebrekkig engels op het AGP socket bij een nieuw moederbord. :p
Wat een schatjes zijn die taiwanezen. :bloos: :p |
Citaat:
molex stekker verkeerdom te plaatsen cpu coolers verkeerdom te plaatsen ide kabels op hun kop cpu's in de verkeerde socket etc etc etc denkje nu echt dat die mensen zich tegen laten houden d.m.v. een pinnentje :D |
lol....
Wil ik wel eens meemaken, als je dan je pc zou opstarten... boem :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Goed... uiteindelijk werkt het dus niet. De PC begint luidkeels te piepen als je hem opstart met die GF4 MX erin maar geeft verder geen beeld. Nou ja, het was het proberen waard :)
|
Heb je wel goed genoeg aangedrukt? Moet opzeker werken. Als het voltage overeenkomt tenminste.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik zal het vanavond nog wel eens proberen, als nare man een GF4 MX in een oud Celeron-systeem kan stoppen dan moet dit toch ook werken. :| Het is overigens wel een AGP8X kaart, maar dat zou toch geen verschil moeten maken? |
Citaat:
|
Nee AGP8 kun je ook in AGP1 moederbord steken. Enig probleem kan het voltage zijn. Check de handleiding (al dan niet op internet).
|
Ik heb na wat gezoek een handleiding gevonden op de site van MSI en daar staat idd in dat dat moederbord 3.3v AGP-kaarten ondersteunt. Jammer dus :)
|
Schietpeleton?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:17. |