![]() |
[ethernetkaart] welke zou ik kopen?
ik heb nu adsl besteld en aangekrege kom ik erachetr dat iik geen ethernetkaart heb
welke is een goede(niet te duur)? en zou ik hem zelf inbouwe of niet? tnx |
Een simpel ethernetkaartje zit op 8 euro. Die kun je krijgen van Edimax, Sweex, Linksys, Sitecom, 3Com, etc etc.
Ze zijn érg makkelijk in te bouwen, onder XP heb je vaak geen software nodig. :) Te koop bij elke willekeurige computerwinkel. |
Je kunt ieder kaartje gebruiken, goedkoop is prima. Zorg alleen dat je *GEEN* RTL8139B chipset hebt op de kaart. Dit typenummer staat op de chip op de kaart, in het midden. RTL8139C en D zijn prima. De B-serie is van mindere kwaliteit en heeft een aantal minder fijne bugs zoals in bepaalde gevallen een dode ethernet link. Erg vervelend omdat je dan lang bezig bent het probleem te achterhalen. Ze worden niet meer gemaakt maar oude voorraden zwerven nog overal rond. :)
|
ik heb weleens een cd rom vervange enzo maar waar op het moederbord moet ik de ethernetkaart aansluite?
|
Hij moet in een PCI-slot. Dat zijn die witte 'slots' die je ongetwijfeld ziet. Daar moet de kaast in. Het ijzertje met de aansluiting natuurlijk naar buiten gekeerd. Let erop dat je hem goed aanduwt en dat hij er echt goed (ver genoeg) in zit. Maar forceer niets! Soms moet je ff paar keer proberen voordat je voelt dat hij 'wilt'. Je mag de koperen pinnetjes bij een gemonteerde kaart niet of nauwelijks meer zien, zover moeten ze erin dus.
Welk PCI slot pak je: ik doe meestal of helemaal onderaan of in het midden. Doe in elk geval niet direkt onder de videokaart (die zit bovenaan) vanwege de ventilatie die die kaart nodig heeft. Houd hem ook verwijderd van je PCI geluidskaart mocht je die hebben, ivm storing. |
tnx ga het morge probere.
|
Offtopic:
Vraagje tussendoor: komt jouw nickname van de DNB groep "Alpha Omega" ? |
die ken ik niet; heb het ooit als qoute van een baas in een game gehoord:
"Surrender Foul! I am you Alpha and your Omega!" of iets zoals dat. |
Citaat:
|
Run Human!
Oke maar dan heb je wel wat gemist hoor, Unreal Tournament was superstoer voor zn tijd, Athlon 1100MHz had ik toen met GeForce 2 GTS, schattig. :p |
nou ik heb dat spel een tijdje gespeeld en ben het als nick gaan gebruike toen ik grieks kreeg op school :evil:
|
Heb ík nog een vraagje, is je signature van Everlast? :cool:
|
bedankt mense
ADSL ADSL ADSL Woei woei woei tnx weet ik ook weer hoe ik iets in me kmop moet stoppe en de sig in van Jay-Z: 99 problems |
Citaat:
|
Citaat:
Nouja eigenlijk de enige echte fout die ik heb gemaakt bij een aankoop, dat vergeef ik mezelf. :p |
Citaat:
|
Hier staat nog een oude Compaq (PIII 500) waar ik ten einde raad maar een PCI TNT2 kaartje in heb gezet... die onboard video was zo enorm brak. :|
Werkt nog best aardig :D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:48. |