![]() |
voetbalquiz
Ik heb een leuk ideetje. We houden een quiz over voetbal en iedereen mag 1 vraag stellen. Maar dat mag pas als hij de voorafgaande vraag correct en al eerste heeft beantwoord.
Vraag: Door wie en met hoeveel werd Nederland tijdens het eerste WK waarop zij meededen uitgeschakeld? |
mike tyson ?
hij nam een grote hap uit iedere speler en uit de bal, en zo verloor nederland... :rolleyes: |
Uruguay volgens mij
|
Citaat:
|
Luxemburg 1-4 ?
|
Citaat:
|
Citaat:
Het eerste Wk waar NEderland aan mee deed was in Italie in 1934, Nederland verliest met 2-3 van Zwitserland.. |
Citaat:
|
Citaat:
mijn vraag gaat over Formule 1 (offcource ;) ) Wie won in 1990 de Gp van Spanje...? :) Edit: ik antwoord ook alleen wanneer iemand het goed heeft :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
hey, die weet 'k geloof ik wel. over voetbal moet je me nix vragen maar GP is wat anders.
1990, spanje. Was dat niet die gast waarna ook z'n racespel is vernoemt, Frost of zo, nee Prost, Alain Prost in z'n ferrari geloof ik. |
Citaat:
Nu mag jij en vraag stelen, en laten we er gwoon een Algemene sportquiz van maken, zodat iedereen mee kan doen, want niet iedereen is lang geinterreseerd in voetbal, of heeft er kennis in :) |
oke, vraag over m'n eigen sporten.
Welke sport hoort niet in het volgende rijtje thuis, en waarom niet ? Judo, Jiu-Jitsu, Taekwondo, Aikido. |
niet andtwoorden ofpozoeken btw!
esfsorry btje beopen :p |
Zou het nie tweten D:
|
Citaat:
|
Citaat:
:D Het juiste antwoord had moeten zijn : Taekwondo. Judo, Jiu-jitsu en Aikido zijn alledrie Japanse sporten, en horen in dezelfde klasse (de budo sporten) thuis. Taekwondo is een koreaanse sport. Maar deze was misschien wat moeilijk voor buitenstaanders, 'k verzin wel een nieuwe vraag. Toch maar over voetball dan (ookal vindt 'k een domme sport en weet 'k (bijna) nix van af). Welk land won in 2000 de Africa Cup ? |
Citaat:
met welk rugnummer speelde bert konterman bij feyenoord ? |
3
Waar wordt het WK 2006 gehouden? A) Zwitserland/Oostenrijk B) Schotland C) Duitsland D) Portugal |
Citaat:
|
juist (y)
|
Citaat:
Waar gaat B. Ditewig, reserve keeper van Heerenveen, heen? |
Emmen
weet ff geen vraag, verzinnen jullie maar ;) |
Welke speler scoorde in de WK finale 78 voor Nederland?
|
volgens mij was dat Rensenbrink :confused:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Mijn vraag, wat was de uitslag van de gespeelde wedstrijd PSV - RBC voor de beker in het seizoen 1956-1957
|
Citaat:
Vraag: Welke keeper werd door de legendarisch penalty van Johan Cruijff gepasseerd? |
Citaat:
ff opnieuw dus (mag wel he ;) : Welk land won in 1998 de Africa cup. hint : zelfde prachtige land won ook in 1957, 1959 en 1986 die cup. |
Zuid Afrika?
|
Citaat:
|
Citaat:
Vraag: Welke keeper werd door de legendarisch penalty van Johan Cruijff gepasseerd? |
Citaat:
Was tegen helmond sport antwoord op de vraag moet ik schuldig blijven :( |
Citaat:
|
Citaat:
fout 16 |
Citaat:
Maar was ook nie zo moeilijk he, gezien de hint, en een hint ín de hint, "prachtige land" wie zou dat zeggen, juist een egyptenaar en hey, wat zegt mijn nickname...... :D Trouwens moet alles over voetball gaan ? daar weet 'k zo goed als nix van af. |
t loopt nu al door elkaar (n)
|
Citaat:
Citaat:
|
Ja welke keeper was dat nou he...
Kweenie... weet geen ouwe keepers van Helmond Sport op te noemen, althans de namen die voor Rein van Duijnhoven het doel verdedigden :D |
Niemand?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:05. |