![]() |
Conflict
Zo lagen we met zijn allen samen te vernikkelen in die ijskoude tenten
Zo is het weer als vanouds Voorzichtig schrijven en je mond toe En ik weet zelf dat dat niet waar is Maar het voelt ernaar. Twee meisjes, een foto een avatar. Met het meisje van de foto kan ik wel opschieten het meisje achter de avatar, daar kan niemand tegenin. Ze hebben wel gemeen en ik zie het ook wel Maar de grenzen zijn niet zo vaag als ze zouden moeten zijn. Overgeleverd. En dat is niet waar. Toch is het waar. |
Het heeft iets. Wat het heeft weet ik niet, maar het spreekt me wel aan, iets mysterieus, en ook een bepaalde manier van schrijven die in eerste instantie niet lijkt te kloppen maar eigenlijk best mooi staat. Het heeft iets kils, maar toch gevoelig, daar hou ik wel van. Leuk, maar vooral ook anders.
|
Het is idd erg anders, aan de ene kant meer een verhaaltje maar toch ook weer een gedicht. apart is denk ik het goede woord. maar wel leuk:)
|
Précies (wat lovetear zegt): het heeft iets. Misschien door die tegenstellingen en herhalingen die erin zijn verwerkt, zoals 'En dat is niet waar. Toch is het waar.', deze maken het gedicht namelijk mysterieus. Leuk gedaan.
Ik denk trouwens wel dat in deze zin: Zo lagen met zijn allen samen te vernikkelen in die ijskoude tenten nog een 'we' ergens bij moet, of ligt dat nu aan mij ;)? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:54. |