![]() |
Valentijn vooral een zaak van de
commercie. Massa's mensen die het niet verdienen, verdienen veel geld aan deze nepbisschop.
Ben je nu wel of niet gek als je je door hem laat meeslepen? |
tuurlijk is het hartstikke commercieel... dat zijn bijna alle feestdagen... maar om eerlijk te zijn vind ik al die dagen hartstikke leuk!!!!
|
Ik vind het een klote dag,al dat geklef.
Er wordt totaal geen rekening gehouden met mensen die niet zo happy in love zijn... |
Het is net als kerst en sinterklaas. Commercieel dus, maar je kunt het zelf leuk maken.
Ook toen ik geen vriendje had, kocht ik iets liefs voor mijn ouders en zusje. Gewoon, omdat ik van ze hou. Je hoeft geen vriendje te hebben om een fijne valentijn te hebben. |
Citaat:
Van Valentijn is niets met zekerheid te zeggen. Het Valentijnsfeest is dus fundamenteel anders dan Kerst en Sinterklaas. |
Valentijn is er om de liefde te vieren en dat vind ik toevallig wel iets fundamenteels.
|
Citaat:
|
Ik vind Valentijnsdag grote sjit. Door al die commercie der om heen, blijft er weinig romantiek over (zou die der al zijn). Het moet elke dag valentijnsdag, niet 1 keer in het jaar, zo afgezaagd.
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is juist goed, dat er een dag in het jaar is gereserveerd voor de liefde, voor vaders, voor moeders. Vergeet je in het daglijks leven nog wel eens je waardering uit te spreken, maakt deze dagen het makkelijker. |
Citaat:
http://forum.scholieren.com/smile.gif P'cies. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De kerstman heeft niet bestaan, en die denneboom die de meesten wel hebben met kerst, daar zijn ook nog meerdere verhalen over.
De Paashaas, dat is dan toch ook commercieel. Maar ja, als kinderen er blij van worden, wat maakt het uit. Net als met valentijnsdag, er zijn mensen die er heel blij van worden, wanneer zij een kado krijgen van hun liefje, daar is niets mis mee overigens. Ja in principe is het een overbodige dag omdat je toch elke dag van het jaar vanelkaar moet houden. Niet ineens extra veel omdat het valentijnsdag is... |
ja inderdaad pure commercie.
alsof er maar één dag in het jaar is dat je blijk mag geven van je liefde... het is zo zielig als je het hele jaar nooit cadeautjes of kaartjes van je vriend(in) krijgt, en dan met valentijn wel |
jahh.. tuuurljk is het commercie, want al die cadeauwinkels en de bruna ensoww die verdienen er goud geld aan..!! al die kaartjes en fotolijstjes enz enz... arww... egt TE erg.. en trouwens.. liefde moet je niet alleen 14 feb vieren, maar ALTIJD
|
Het is inderdaad wel erg jammer dat het zo'n commerciele dag is!
|
ja maar er is wel altijd geld en veel geld mee gemoeid, kijk en dat is niet zo leuk...
je kan toch op elke willekeurige dag de liefde betuigen aan je vriend/vriendin/ vrouw man....... dat hoeft toch niet speciaal op deze dag. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik had het over m'n vriendin verwennen geloof ik, en niet de miep achter de toonbank. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar wat ik me afvraag is of men het verschil doorheeft tussen Valentijnsdag, Moederdag, Vaderdag, Dierendag enz., enz. enerzijds, en Sinterklaas anderzijds. Achter Sinterklaas steekt een authentieke heilige, te weten bisschop Nicolaas van Myra (uit de 3e-4e eeuw na Chr.). |
Citaat:
als je het objectief bekijkt is het een groot meeloopfeest, maar zo kun je bijna alle feesten wel gaan afkraken, en dan heb je ineens een stuk minder lol zie het maar net als carnaval: iedereen doet gek, en iedereen doet mee |
Citaat:
|
Citaat:
Er was ook een Sint Valentijn hoor. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
http://forum.scholieren.com/biggrin.gif |
Citaat:
|
Citaat:
|
De enige oorspronkelijke inhoud van valentijn is het versturen van anonieme kaarten. De definitie is dus eigenlijk ook al veranderd door het commerciele, maar ach ja... that's planet earth.
|
interesseert me geen reet wat iedereen van valentijn denkt, ik heb me keigoed geamuseerd vandaag, ben gaan uit eten met m'n lover en m'n lovers best friend + hare boyfriend, en daarna nog met z'n allen een pint gaan drinken, en da was coooooooooooooooooooooooooooooooooooooolllllllllllllllllllllllllllllll lllllllllllll
heb een geweldige dag achter de rug en dat pakt niemand me nog af. punt amen en uit. *blue* (wie wel wat aan valentijn vindt: geniet er dan ook dubbel en dik van, wie er niks aan vindt: have it your way.) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Jezus is ook verzonnen http://forum.scholieren.com/smile.gif |
Ja 't is heel commercieel. Ik stuur alleen kaartjes en als ik vriend zou hebben (net als vorig jaar) naar de bios. Maar verder niets... te nuchter voor ofzo
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:17. |