![]() |
[Koeler] CPU-Koeler
Vraagje:
Wat is op het moment de beste koeler voor een Socket A processor? |
Dat hangt af van de vraag wat jij onder 'beste' verstaat.
|
Zalman CNPS7000-Cu
Wel duur 40 euro, maar is muistil en koelt goed, maar past soms niet op het moederbord. |
Ik vind veertig euro best veel voor een koeler die niet eens op elk moederbord past, daarom stelde ik ook de vraag wat hij onder 'beste' verstaat:
- stil? - goede koeling? - goedkoop? waarschijnlijk een mix van die drie. |
Zalman's zijn over het algemeen wel het stilst...
En het beste, dat is natuurlijk eentje die goed koelt... Je kan er een die muisstil is hebben maar als die niet genoeg koelt is die niet 'best' vind ik.. |
Goed bij mij is:
-Op de eerste plaats goede koeling. -Op de tweede plaats stil -Op de derde plaats goedkoop. Ofwel: Ik ben best bereid meer neer te tellen voor betere koeling en ook stilheid mag wel wat inleveren voor betere koeling. Ik wil geen f-16 in mijn pc, maar ik hoef ook geen speld te kunnen horen vallen |
Citaat:
|
Een Arctic Copper Silent 2 TC is ook wel fijn.
Heb ik hoor je ook niet echt, temperatuur controled is ie. 14, 95 geloof ik, miss goedkoper. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als ik het geld heb, doe ik dat zeker! |
Citaat:
|
Citaat:
Zou je daar misschien -alsjeblieft- wat meer over kunnen vertellen? :o |
Citaat:
Offtopic: blijf het raar vinden: water en electriciteit |
Citaat:
De pomp in een vijver of aquarium loopt ook niet op spierkracht van de vissen ;) |
Citaat:
radiator bij de sloop voor 10 euro, pompje van een aquarium, voor het reservoir neem je het aquarium :p . Dan moet je nog een koelblok voor je cpu hebben. daar begint de ellende, want een blok koper kopen en zelf gaan hakken en plakken is voor velen een stap te ver. dus zit je al aan 30 à 40 euro voor zo'n blok. dan nog slangetjes (bij de doehetzelfzaak) kortom: als je 50 à 60 euro uittrekt moet je een heel eind kunnen komen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zijn er geen eenvoudigere alternatieven die ook niet al te duur worden -dan spreek ik over onder de 100 euro- |
Phase Change/Peltiers :D
:P Ben je wel 'wat' duurder uit :P |
Citaat:
kosten nog geen 10 euro en zijn lekker stil. |
Citaat:
|
Citaat:
koeling van asetek bij sallandautomatisering: radiator: 47,00 pomp: 24,00 reservoir: 21,00 cpu block: 41,00 2 meter slang: 10,00 143 euro. dan kan je zelf nog zien welke onderdelen je zelf goedkoper kan krijgen. bijv. die radiator van de sloop of pomp en reservoir van aquarium. |
Thermalright SP-97, is zo ongeveer het beste luchtkoelblok (wordt geleverd zonder fan)
Beter dan bijvoorbeeld de zalman 7000 serie voor waterkoeling kun je bijvoorbeeld voor het goedkoopste asetek setje gaan. Iets meer dan 100 euro en toch verrekte goede prestaties voor die prijs |
Arctic Copper Silent 2 Pro Rev 2.0 - euro 15 bij www.gistron.com
Stil en vrij goede koeling. De "beste" koeler is het niet, maar qua prijs/prestatie prima ding, ook goed verkrijgbaar. |
Citaat:
Ding is lekker stil. en cheap :D |
Citaat:
Ik vind goede koeling het belangrijkst, want mijn computer werkt niet bepaald lekker doordat hij steeds te warm wordt. Vooral in de zomer kan hij het niet goed aan. -Ben ook op zoek naar een andere CPU want, er is mij verteld dat degene die ik heb sowieso heter wordt dan bepaalde andere Athlon XP's- |
Tja zalman koelt toch nog altijd een van de beste, hij zit bij mijn broer in zijn atlon 64 systeempje houd hem stressed mooi op rond de 38 graden. :D Ook al zijn amd 64tjes wat koeler dan een atlon xp.
Die artic houdt mijn 2600XP op idle rond 38 en stressed rond de 48~50 heb kut airflow, shit kast maarjah :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:04. |