![]() |
Opeth
heb op aanraden van een kameraad t nummer Bleak gedownload, en k moet zeggen, t klinkt errug goed!
(word k zeker weer helemaal geflamed..... :p ) |
misschien, je moet de andere albums ook luisteren (y)
mn top 5; 1. orchid 2. still life 3. my arms your hearse 4. morningrise 5. blackwater park damnation en deliverance zijn ook mooi. van orchid en my arms your hearse zijn onlangs nog re-issue versies uitgebracht.. |
Opeth is geniaal.
Maar ze hebben een tamelijk groot aantal albums, dus ik wens je veel succes met downloaden. Of nee, da's niet true hè. :( |
het album My Arms Your Hearse is ook wel mooi :)
|
Morningrise is de beste. (y)
|
Ik vind het zeurmuziek. en ik hou best van langzame metal, maar dit niet. Niet melancholisch, niet aggressief, wat mot je ermee?
|
Mijn top 5:
1. Blackwater Park 2. Orchid 3. My Arms, Your Hearse 4. Morningrise 5. Deliverance |
opeth is geweldig :D
*met dank aan een goede vriend waarvan ik de muziek kan downloaden* |
Citaat:
|
Ik vind Harvest(??) een erg mooi nummer. Verder houd ik niet van hun 'normale' zang.
|
Citaat:
|
(y)
Zal ik eens doen dan. |
Hij zegt toch juist dat hij níet houdt van hun cleane (/normale) zang.
Ik vind die Akerfeld dude overigens echt geweldig. Eén van de beste zangers allround. |
Citaat:
|
de stem van de zanger irriteert me, voor de rest ist wel te doen.
|
zeurmuziek
|
Citaat:
Logisch. :) |
Citaat:
Harvest ís idd prachtig. Rhinus, download ook es Benighted (y). Akkoestisch nr met uberhaubt geen grunts of watdan ook in. |
okay, nog ff vraagje, bleak duurde 9 minuten, duren al hun nummers zo lang? want k moet zeggen, dat beviel me wel, zo'n lekker lang nummer.....
|
Citaat:
|
Benighted heb ik ook al ooit gedownload, die is ook mooi en luister ik graag. Maar wel ietsje minder dat Harvest. (y)
|
Citaat:
|
Joh laat die jongen het lekker zeur muziek vinden. Ws luistert hij naar veel truiere kvlt methal
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Melancholisch en Homo-erotisch zijn verschillende zaken die niet met elkaar verward dienen te worden.
Citaat:
Aan hun kledinglijn stoor ik me niet hoor. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Opeth is níet homo erotisch. Niet dat ik iets tegen homo erotiek heb, maar Opeth is dat gewoon helemaal niet.
|
Citaat:
Luister bv eens naar de oude Immortal. Maar van de term 'koude sound', hoe truttig. Muziek kan niet koud 'klinken' als in: dat is een koud riff/intro/nummer, dat een warm. Koud overkomen kan wel, bijvoorbeeld als je geluiden van sneeuwstormen toevoegt of constant dingen schreeuwt als: 'everything here is so coooold'. Ja, dan ga je vanzelf die muziek(stijl) met kou associëren. |
Citaat:
|
Waarom zou je melancholiek wel met muziek kunnen uitbeelden, maar kou plots niet ?
|
Citaat:
edit: geen emotie dus. |
fantastische band, een hele poos mijn favoriet geweest. en dan vooral Orchid. dat vind ik nog steeds een meesterwerk.
Ook morningrise heeft iets van diezelfde sfeer. Daarna vind ik het minder, maar nog steeds geweldig. Na blackwater park heb ik me er niet echt meer in verdiepd en deliverance ken ik nauwelijks. Damnation vind ik dan wel weer erg goed, en hun laatste tour (cluboptreden 013) was adembenemend. Helaas geen enkel nr van Orchid toen. maarja alles wat goed is oud tegenwoordig. De heren zijn zelf fanatieke vinyl verzamelaars en ik snap dan ook niet dat hun eigen vinyl releases op Displeased Records zo pover zijn, zonder binnenhoes en (onoverkomelijk natuurlijk) een door elkaar gegooide tracklist hebben, wat me erg stoort aan die Orchid LP. Die nummers moeten gewoon op een bepaalde volgorde geluisterd worden en niet anders! |
geweldige band
blackwater park is mn favoriet. ook de eerste 2 albums zijn erg mooi |
serenity painted death blijft het vetste denk ik...
|
verder is het natuurlijk een geniale band.
|
Ik moet er wel voor in de stemming zijn, maar als je je laat meeslepen is het erg goed!
Ik heb zelf zelfs een album van hen, Deliverance. Voor een paar euro bij de videotheek gekocht. (heb verder niet veel metal met grunts). En Ischenbaert, muziek kan je op allerlei manieren beschrijven. 'koud' is er een van. Je slaat een beetje een modderfiguur door te beweren dat je muziek alleen koud (overkomend) kan noemen door dat iemand 'it's so cold' zingt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Hee waar is je uitleg-post opeens? ;)
|
Zal ik het dan wel ff uitleggen? Het is namelijk overduidelijk dat ik wel begrijp wat jij met je posts bedoelt, maar het er niet mee eens ben, terwijl jij overduidelijk mijn post niet begrijpt.
Muziek kan je beschrijven als koud, warm, mooi, lelijk, hard, zacht, bruin, groen, paars en weet ik veel. Je geeft een beschrijving aan het gevoel dat t je geeft. Ik snap wat men bedoelt met koude muziek. Jij niet? wat een armoede. |
daar.
|
Citaat:
|
Haha, toch zeg ik dat je van een 'koude sound' kunt spreken. Het klinkt 'koud'. Ja... waarom niet?
|
brr, tis koud hier (n)
Ik denk dat je met 'koude' toch wel muziek kunt omschrijven. |
Citaat:
|
"Ken je dat zwarte album?"
|
Citaat:
|
:D
Maar natuurlijk is het subjectief. 'Maar van de term 'koude sound', hoe truttig. Muziek kan niet koud 'klinken' als in: dat is een koud riff/intro/nummer'. Dat zeg jij. Ik zeg: Muziek kan wel koud klinken. (voor pietje dan). Voor jantje ms niet. Maar het kán wel zo omschreven worden. Klaar? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:01. |