Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Drugs & Alcohol (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=38)
-   -   xtc en risperdal (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=957930)

black tiger 18-09-2004 13:59

xtc en risperdal

Ik gebruik sinds een paar weken risperdal. nu wil ik vanavond xtc nemen. weet iemand of de combinatie xtc en risperdal gevaarlijk is?

Mir-idiotA 18-09-2004 14:10

wtf is risperdal

needlefreak 18-09-2004 14:12

gebruik je risperdal van 1, 2 of 3 mg? ik denk niet dat het veel kwaad kan. ik heb vroeger nog veel medicatie genomen in combinatie met XTC. maar ik ben waarschijnlijk meerr gewoon dan jou. je moet zelf weten wat je aankan. enkel van prozac (antidepressiva) had ik geen effect van die XTC pillen.

mind 18-09-2004 14:29

ik weet niet waarvoor ze jouw risperidone (de actieve stof in Risperdal) geven maar als het voor een behandeling tegen schizofrenie is zal ik zowieso geen mdma (xtc) gebruiken als ik jouw was.
Tis ook niet zo maar een medicijn, ik zou dit niet combineren met drugs (zelfs niet met blowen ofzo)

Precies weten ze het niet maar er wordt aangemomen dat risperidone een medicijn is dat oa een antagonist is op de 5-HT2 receptoren.
--------------------------------
mdma werkt ook op de 5-HT2 receptoren, hoe dit uitwerkt is moeilijk te zeggen, maar je zal wel eens serotine syndroom kunnen krijgen (ERG GEVAARLIJK!). Ook kan het zijn dat de werking volledig wordt geblokt en je alleen wat negatieve bij-effecten ervaart van de mdma (xtc).
-------------------------------
Ik ben geen doctor, dus wat tussen de lijntjes staat is meer speculatie dan dat ik echt harde referentie's ervoor heb. Het is erg jammer dat met de strenge wetten er weinig onderzoek naar verboden drugs kunnen worden gedaan :(

hier wat linkje voor je:
http://www.bluelight.nu/vb/showthrea...threadid=16693
^^ zie antwoord van BigTrancer (een admin van bluelight dus hij weet wel waar die het over heeft).

######################

om het nog even heel kort samen te vatten: ik zou het niet doen en raad het absoluut NIET aan. Dit kan mogelijk een erg gevaarlijke combo zijn, en ook is het nemen van xtc niet bevoorderlijk voor je ziektebeeld.

Risce 19-09-2004 21:05

(y)

Gebakken Lucht 22-09-2004 10:37

Heel erg mee oppassen. Mensen met andidepresiva of antipsychotica oid kunnen iig beter sterke geestensveranderende middelen laten staan. Al is de kans dat het misgaat niet groot, ik zou het risico niet nemen :)

mind 22-09-2004 18:39

Citaat:

Gebakken Lucht schreef op 22-09-2004 @ 11:37 :
Mensen met andidepresiva (..) kunnen iig beter sterke geestensveranderende middelen laten staan.
Therapeutisch mdma-gebruik kan goed werken (met nadruk op KAN).
(Therapeutisch gebruik is niet in een cafe of op een feest)

linkje:
The Therapeutic Use of MDMA uit Ecstasy: The clinical, pharmacological and neurotoxicological effects of the drug MDMA van GR Greer en R Tolbert

Zelf een beetje experimenteren en drugs mixen zonder daarvoor eerst veel informatie over te verzamelen is erg schadelijk imho.

madchen 26-09-2004 17:31

HEY KOM OP MAN ,

xtc is zowiezo al niet goed en dan ga je nog meer pakken
neej niet doen

EZBlade_temp 26-09-2004 18:31

Citaat:

madchen schreef op 26-09-2004 @ 18:31 :
HEY KOM OP MAN ,

xtc is zowiezo al niet goed en dan ga je nog meer pakken
neej niet doen

uhm, ik denk dat ze zelf wel oud en wijs genoeg is om te weten wel en niet kan.

Avalon_Mae 06-10-2004 15:04

Niet doen! :s (n) De kans dat je psychoses weer terugkomen/erger worden is heel groot. Ik neem aan dat je dat niet wilt...

girly18 09-10-2004 17:13

Je moet gewoon helemaal geen xtc gebruiken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Het is rotzooi
:mad:

Outlaw 09-10-2004 17:21

:rolleyes:

spreek je uit ervaring?

Neti 09-10-2004 17:39

Citaat:

girly18 schreef op 09-10-2004 @ 18:13 :
Je moet gewoon helemaal geen xtc gebruiken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Het is rotzooi

kan je mij uitleggen waarom dat zo is ?
de voordelen wegen zwaar op tegen de nadelen, imho.

JCG 09-10-2004 18:00

Citaat:

girly18 schreef op 09-10-2004 @ 18:13 :

Je moet niet zo opgefokt doen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! dat is slecht voor je hart :mad:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:15.