![]() |
Slechts een seconde
Daar danste hij,
over straat onbevangen en in een droom verzonken. Maar daar sloop zij, langs hem heen en zo stil, dat haar stappen niet eens weerklonken. De wind die hem vooruit blies en die zijn haren springen liet belemmerde juist haar passen, maar de tranen droogden niet. Dus zo ging hij, en zo ging zij zich nauwelijks bewust van elkanders bestaan. Elkaar beschouwend als slechts een schim zijn zij nietsvermoedend aan elkaar voorbijgegaan. |
Zoo, da's diep....
Mooi gedaan, dat je steeds een stukkie met de jongen, en dan weer het meisje ziet, en dat dan gelijk de toon een beetje veranderend (ze lijken een beetje elkaars tegenpolen...) Ik vind 'm mooi :) |
Het einde vind ik ietwat vreemd omdat ik juist dacht dat de zij-persoon hem wilde benaderen maar dat de hij-persoon niets doorhad, maar het lijkt nu toch te gaan om twee mensen die elkaar passeren en in die seconde elkaar net missen.
Goed geschreven, er zitten echt hele mooie stukken in waar ik echt van stond te kijken. Mooie sfeer (y). |
Bedankt! :)
Ja, Xineof, ik begrijp wel wat je bedoelt.. vooral door die zin: zijn kant uit. Ik denk dat ik dat even verander, om die verwarring te voorkomen. |
is langs hem heen beter of niet? Of toch anders?
|
Vind dit erg mooi .. je beschrijft met een paar woorden de sfeer erg goed .. ik vind de stijl en het thema goed uitgevoerd .. en ik hou sowieso wel van dit soort gedichten heh :).
|
Ik vind hem goed
Het eind heeft juist wel wat vind ik dan |
:) Vind het erg mooi en goed geschreven! Leuk, die rijm in steeds de laatste regel van de strofe. (y)
|
Dank je wel allemaal! Leuk om te horen! :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:01. |