![]() |
duisternis
niet het verdriet zal mij doden
de droefheid evenmin angst voor eenzaamheid zal mij niet verwoesten maar jouw afwezigheid geen licht dat mij beschijnt verdorren zal ik als een plant te gronde gaan voor eeuwig de duisternis valt over mij voor altijd... |
Hé, een oude bekende :cool:.
Wat ik me allereerst afvraag; gaat dit gedicht over het missen van Santiago, of verbind ik het onterecht aan je odes van toentertijd? |
Ja,dat klopt,dit gedicht is verbonden aan de odes van een tijdje geleden.
|
zoekend in de duisternis
tastend om me heen licht is leven licht schijnt en laat niets verborgen zoekend naar jou tastend naar leven jouw licht schijnt licht op mijn duisternis laat me tot leven komen in het schijnsel van jouw licht laat mijn hart warmen in jouw aangezicht |
Persoonlijk vind ik de tweede mooier dan de eerste...
De eerste loopt niet helemaal lekker -dat kan natuurlijk aan mijn leeswerk liggen, maar toch- De tweede krijg ik wel een prettig gevoel bij, ook al is het de omschrijving van het missen van iets, maar toch, de hoop die er in zit is mooi :) |
Leuk, ik vond het toen ook al erg leuke gedichten om te lezen. Ik krijg er zo'n apart gevoel bij, het doet me persoonlijk denken aan Florence vorig jaar, waar ik soms nóg weleens met heimwee aan terugdenk.
|
Citaat:
|
Citaat:
Een zoet en pijnlijk gemis,ik denk dat je dat bedoelt en dat zit ook in mijn gedichten.Aan de ene kant de pijn over het onmogelijke van onze relatie maar aan de andere kant zoveel liefde en geluk die ik mag ervaren in dit leven. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:42. |