![]() |
Meisje in een witte jurk
dansend in een rode wolk van bladeren in de herfst Jongen in spijkerbroek komt het meisje tegemoet Als in een mooie reclame Glimlachen samen tegelijk Zwaaien en rennen hun toekomst tegemoet Mooie pianomuziek vult hun harten totdat de regen valt ... Meisje in een oude jurk slenterend over stenen paden met alleen maar in haar hoofd Een hele mooie droom Hou je niet vast aan dromen want dan vergeet je om te leven |
Houdt vooral vast aan dromen, anders kom je alleen maar waar je al bent. Gedicht is ok, al staat de boodschap me helemaal niet aan.
|
Citaat:
|
Misschien is het te lang. Iemand een idee hoe ik dat kan verbeteren?
|
Het einde komt te abrupt. Ik zou er nog een strofe tussen hebben gezet. Verder wel mooi:)
Hou je alleen vast aan dromen, als je daardoor de realiteit niet uit het oog verliest. Het is goed om te dromen, idealen te hebben. Maar laat ze alsjeblieft realistisch zijn.. :) |
Citaat:
|
Dromen behoren tot het dagelijks leven, en als je niet droomt, leef je niet. Het is goed je dromen te hebben en daaraan vast te houden, dus de titel klopt niet vind ik!
|
Citaat:
vind het gedicht heel mooi, beeldend... maar dromen moet altijd kunnen als je de realiteit ook nog maar onder ogen durft te komen... XXXX Fan |
Citaat:
|
Citaat:
Misschien moeten we maar weer eens gaan bellen. Ik dacht nl wel dat je t over ons msn-gesprek had :) |
Mooie, aparte & orginele vorm-gedicht !!!:)
Ik had die laatste zin er niet in gezet>>misschien zelfs weggelaten en 't gedicht laten eindigen met "een hele mooie droom"?>>>met die laatste zin geef je de 'clue' van het gedicht meteen al weer....vink jammer... liefs, Mariamne |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:25. |