Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eropuit! (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=73)
-   -   Thailand (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=959291)

The Charmed One 19-09-2004 21:32

Thailand!!!!

ik wil jullie hierbij even vertellen dat thailand een geweldig land is.!!
ik ben deze zomer 17 op rondreis geweest. En als je mij eenmaal erover laat praten hou ik niet meer op. Het is egt geweldig. Mocht je een keer op een verre vakantie willen, neem thailand.

Poor twisted me 19-09-2004 21:38

ik ben er ook geweest, ongeveer 2 jaar geleden. En het is inderdaad een heel indrukwekkend land. Wat bij mij vooral erg veel indruk heeft gemaakt, is de manier hoe de bevolking daar denkt, en leeft. Mensen daar zijn veel gastvriendelijker als hier, maar denken er ook heel anders als wij.

Owja niet in de zee gezwommen? :(
Ik ben (serieus) bijna verdronken daar in de zee, er stonden geen vlaggetjes en je kent het wel... toch eff zwemmen. Het laatste wat ik me nog kan herinneren is dat ik als een gek aan het zwemmen was, en de kust al niet meer zag. Daarna ben ik een tijd bewusteloos geweest, na gered te zijn door me eigen vader.
Maar de zee daar is heel anders als in Nederland. Er stonden ook nergens waarschuwingsvlaggetjes ofzo.

Ben je ook bij de bergstammen geweest? (longnecks)

RHCP_NAC 20-09-2004 15:31

Klinkt mooi..maar heb je foto's?
En je bent 17 op rondreis geweest ( dagen ) ?
Welke steden en gebieden heb je of jullie allemaal bezocht?

Mr.Oizo 20-09-2004 17:15

Mja, lijkt me wel eens mooi ja om daar heen te gaan. Al die cultuursverschillen vergeleken met Nederland...

Bruut 26-09-2004 22:15

Ik ga in februari een week naar bangkok :)

Fantôme 29-09-2004 22:11

ik ga 24 december 2 weken naar Thailand :D :D superveel zin in al :)

Xia 02-10-2004 13:59

Lijkt me echt een super mooi land ja!:)

Maar ja..money:o

Quiana 02-10-2004 19:39

Ik heb daar ook een rondreis gemaakt... Is een heel mooi land idd. :)

mill's mess 03-10-2004 10:21

Citaat:

Bruut schreef op 26-09-2004 @ 23:15 :
Ik ga in februari een week naar bangkok :)
(y)
ben helemaal weg van Bangkok, chaos!!

Souris 12-10-2004 19:21

m n broer en zus gaan over 2 weken voor 3 maanden naar thailand.
rondreizen enzo :cool:

whereeveryouare 18-10-2004 20:29

ben er deze zomer 3 weken geweest. Echt geweldig! Eerst week bangkok...I love that city so much!! Toen 1 1/2 week in Cha-am. Een of ander klein gehucht aan de zee.
Was eigenlijk ook best vet.
In die plaatsen als Phuket of Pattaya zitten echt zo veel toeristen. En daar heb je in Cha-am dus absoluut geen last van. Door de week is er echt geen kip en in het weekend komen er dan allemaal mensen uit Bangkok,maar dan wordt het gewoon gezellig druk.
De laatste paar dagen in Chang-Mai geweest. Ook geweldig. Gouden driekhoek....ben nog in Laos geweest! *helemaal niet toeristisch hoor :D* Bijna vliegtuig naar Nederland gemist omdat we vertraging hadden in Chang-Mai...Ik had het niet erg gevonden!

Vaj 18-10-2004 22:02

Als mijn budget het toelaat wil ik er graag heen, de vraag is dus of het ooit zal gebeuren

thunder110 20-10-2004 17:22

Citaat:

evil_angel schreef op 19-09-2004 @ 22:38 :
Ben je ook bij de bergstammen geweest? (longnecks)
haha, daar ben ik ook geweest met de rondreis. Ik vond het wel een beetje aapjes kijken, hoor.

per piacere 20-10-2004 17:39

mijn nichtje woont er nu, ze werkt in een dierenopvang
en ze was laatst bijna geplet tussen 2 olifanten...

tja

brittje 23-10-2004 10:24

Citaat:

Vaj schreef op 18-10-2004 @ 23:02 :
Als mijn budget het toelaat wil ik er graag heen, de vraag is dus of het ooit zal gebeuren
Tuurlijk! Het vliegticket kost even een smak geld, maar onderkomen, eten en excursies enz. zijn erg goedkoop. Bovendien kun je lekker je zomerkleren daar kopen!;)

Heerlijk eten en erg leuke mensen, die Thai!

Vaj 25-10-2004 19:13

Citaat:

brittje schreef op 23-10-2004 @ 11:24 :
Tuurlijk! Het vliegticket kost even een smak geld, maar onderkomen, eten en excursies enz. zijn erg goedkoop. Bovendien kun je lekker je zomerkleren daar kopen!;)

Heerlijk eten en erg leuke mensen, die Thai!

Ik weet dat, maar een vliegticket valt niet in mijn budget vrees ik. Nou ja, ooit vast nog wel, als ik iets meer te besteden heb dan momenteel als student :p

sharinijman 18-11-2004 20:42

jaaaah vorig jaar een maand in thailand geweest echt supermooi land! mijn oom woont in thailand en mijn (thaise) tante en mijn superschattige neefje.
we hebben beetje toeristisch/ beetje ontoeristisch gedaan. omdat mijn tante thais is nam ze ons (mijn familie) de hele tijd mee naar plekjes in bangkok waar haast geen toeristen komen, zoals restaurants enzo, echt vet!
en we zijn in chiang-mai geweest en daar omheen, vond ik niet zo heel super, bangkok vond ik leuker! iid chaos! :D en we zijn drie dagen de jungle ingetrokken met rugzak en een gids...wwow echt wel in the middle of nowhere zit je dan snachts... op een bergtop * drootm even weg*
Bangkok is echt heerlijk, de laatste dag zijn mijn vader en ik per ongeluk in het niet-toeristische deel van china town verzeild...ik wilde nooit meer weg!
misschien dat ik zomer 2005 weer ga...

sharinijman 18-11-2004 20:43

owwja en we zijn verdwaald in bangkok, midden in de nacht, we hadden geen mobiel, geen adres van mijn oom en tante en bijna geen geld....uiteindelijk maar naar een thais politiebureau gegaan...we waren om 4 uur snachts weer thuis, de hele nacht door bangkok gezworven... :D achteraf wel een vet avontuur!

Fleurop 25-11-2004 15:34

Moet je van tevoren nog spuiten halen?
Hoe is de temperatuur er in de zomer?
Kun je er als vrouw veilig over straat?

Het lijkt me echt helemaal geweldig. :)Ik wil er volgende zomer heen, maar eerst flink wat geld sparen :s

frozenfountain 27-11-2004 14:55

je moet je van te voren inenten inderdaad. ik was er twee zomers geleden het is er ergg warm, in Bangkok merkte ik het niet zo, want je zit vaak in airco gebouwen enzo. maar op de eilanden is het heel warm. 30+ graden
oh en in de zomer is het regenseizoen dus in de avond heb je soms wel een flinke hoosbui.
hmmm en als vrouw veilig over straat, weetniet, op de markten trekken ze wel aan je naar hun kraampje als je langsloopt om iets te kopen.

Fantôme 11-12-2004 23:12

Citaat:

water willowglo schreef op 25-11-2004 @ 16:34 :
Moet je van tevoren nog spuiten halen?
Hoe is de temperatuur er in de zomer?
Kun je er als vrouw veilig over straat?

Het lijkt me echt helemaal geweldig. :)Ik wil er volgende zomer heen, maar eerst flink wat geld sparen :s

je bent niet verplicht spuiten te halen, ik heb het wel gedaan, het wordt wel aangeraden.
De temperatuur in de zomer weet ik niet...
Ik denk dat je er als vrouw goed over straat kunt (maar ik moet dus nog heen, waaah!! nog minder dan 2 weken. Wat ik heb gelezen zijn de mensen er over het algemaan heel beleefd en respectvol.

TopDrop 11-12-2004 23:21

ik ben deze zomer ook naar thailand geweest, en heb daar ook een rondreis gemaakt en het was echt supervet. ik zal morgen wel ff een paar foto's plaatsen. we zijn in bangkok begonnen, en toen 2 weken door het noorden een rondreis gemaakt, toen weer terug in bangkok en daarna nog een week naar het zuiden. ik vond het noorden het mooist onder andere omdat we daar bijna de enige toeristen waren. hele mooie natuur en geweldig om te zien hoe alle mensen daar wonen en hoe het bhoedisme daar in elkaar zit. ik hoop zeker dat we er nog een keer heen gaan..

RHCP_NAC 11-12-2004 23:48

Citaat:

TopDrop schreef op 12-12-2004 @ 00:21 :
ik ben deze zomer ook naar thailand geweest, en heb daar ook een rondreis gemaakt en het was echt supervet. ik zal morgen wel ff een paar foto's plaatsen. we zijn in bangkok begonnen, en toen 2 weken door het noorden een rondreis gemaakt, toen weer terug in bangkok en daarna nog een week naar het zuiden. ik vond het noorden het mooist onder andere omdat we daar bijna de enige toeristen waren. hele mooie natuur en geweldig om te zien hoe alle mensen daar wonen en hoe het bhoedisme daar in elkaar zit. ik hoop zeker dat we er nog een keer heen gaan..
Van de andere kant, als je terug gaat kan het alleen maar tegenvallen.

TopDrop 12-12-2004 17:31

Citaat:

RHCP_NAC schreef op 12-12-2004 @ 00:48 :
Van de andere kant, als je terug gaat kan het alleen maar tegenvallen.
nou, tis maar hoe je het bekijkt. als je weer terug gaat naar een land weet je wat je kan verwachten, je weet hoe bepaalde dingen gaan en je hebt al ervaring met bepaalde dingen.

aan de andere, als je weer terug gaat en een aantal dingen zijn minder dan de vorige keer, valt het tegen, maar als bepaalde dingen nou juist weer beter zijn is het alleen maar leuker.

je moet alleen niet precies dezelfde reis weer gaan maken, want dan zie je alles nog een keer, dan valt het wel tegen denkk.

Mexx_M 26-12-2004 12:13

Thailand is idd geweldig!!
Ik ben 2x een maand geweest en ga deze zomer weer een maand :D

Bloem 28-12-2004 16:32

Citaat:

Mexx_M schreef op 26-12-2004 @ 13:13 :
Thailand is idd geweldig!!
Ik ben 2x een maand geweest en ga deze zomer weer een maand :D

Ook na wat er nu gebeurd is?

Sylph 31-12-2004 02:02

Waarom niet? Als je in Duitsland op vakantie bent kun je ook door een auto overreden worden.

Gothic 02-01-2005 16:49

Citaat:

Bloem schreef op 28-12-2004 @ 17:32 :
Ook na wat er nu gebeurd is?
Nu juist moet je daarheen, die mensen leven van toerisme... en de meeste reizen gaan naar het noorden en zullen niets meekrijgen vd ramp... behalve hier op tv.

el manuel 02-01-2005 17:06

lijkt me cool om door muay thai(soort van kickboksen) te doen daar in zo`n trainingskamp. maja waarschijnlijk heb ik niet genoeg geld

Henk Biertank 03-01-2005 13:58

veilige bestemming lijkt me niet thailand aan zee..
himalaya aan zee misschien?

Bloem 04-01-2005 13:36

Hoho, zo bedoelde ik het ook niet, ik vind ook dat je nu juist zou moeten gaan enzo, zodat het toerisme dat er nog kan bestaan in elk geval door loopt. Maar ik was gewoon benieuwd of ze dus nog steeds zou gaan :)

Bloem 04-01-2005 13:37

Citaat:

Gothic schreef op 02-01-2005 @ 17:49 :
Nu juist moet je daarheen, die mensen leven van toerisme... en de meeste reizen gaan naar het noorden en zullen niets meekrijgen vd ramp... behalve hier op tv.
Hmm, er zijn toch ook een heleboel toeristen om gekomen. Niet in vergelijk met de lokale bevolking natuurlijk, maar het toerisme aan de kust was ook groot opgezet.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:40.