![]() |
Een jaar
September
Mijn tanden klapperen onder mijn blote voeten het ijzige hout dat langzaam warm wordt zoals langzaam ook het besef doordringt hier sta ik tegenover iemand die toch werkelijk mijn mentor is het is half 4 's nachts en ik sta op verboden gebied. Dreigende ogen vuur daar komt mijn ijs niet meer tegenop het ijs van 'eigenlijk zou ik hier nu niet staan' want ik sta er. En nu moet ik ook blijven staan Mijn ogen wijken niet maar mijn geest geeft op Het verleden is geschied Het geeft niet waar je vandaan komt het gaat erom waar je naar toe gaat Oktober. De cirkels springen in mijn ogen rood schreeuwen zij hun boodschap en ik ben machteloos tegenover de kracht van het administratieve. December Ik lig op mijn buik mijn spieren verkrampen mijn verleden krampt mee die vrouw die nu zo'n anderhalve meter boven me is kan me laten doen wat ik totaal niet wil De schaamte kruipt en ik dank wie ik kan danken dat mijn vorige klasgenoten dit niet zien Ondertussen bedenk ik dat ik heel goed wist en heel bewust koos voor deze situatie omdat ik alles wist. En dat ik het diep van binnen heel erg veilig en zeker vind Juni Het onderzoek is gedaan het antwoord zal zo bekend zijn en ik durf niet. Ik durf al een maand niet. Toch moet het nu gebeuren en ik bijt mijn tanden op elkaar laat het een ander vragen Het ja weerklinkt door mijn hele lichaam en ik weet me veilig. Ik weet ook dat iemand heel erg gerustgesteld naar me kijkt en dat ik de opstandigheid heb overwonnen Augustus. Het is niet goed. Ik verbaas me het kan niet waar zijn alles was toch juist geregeld? een stille wanhoop komt naar boven het staat er, zwart op wit en ik beslis mocht dit ooit nog goedkomen dan heb ik genoeg om dankbaar voor te zijn. |
Vooral december vind ik leuk. Daarnaast vind ik het idee ook leuk, maar had dan van iedere maand iets geschreven, nu is er wel samenhang, maar meer in de zin dat het te verhalend wordt, dat vind ik jammer. Maar als je dit verder uitwerkt kan het wel wat worden denk ik :) .
|
ik sluit me bij lovetear aan, al vind ik december niet erg bijzonder.
het idee is leuk gevonden, zo'n soort gevoel heb ik ook bij een schooljaar. Toch staat het nog wat vaag op papier. Waarschijnlijk doordat het gedicht erg lang is, en soms wat eentonig. leuk gevonden maar kan beter. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:41. |