![]() |
huur betalen wanneer je er niet woont
MAg de huurder zeggen dat als je per 27 september een kamer huurt, je wel een hele maand huur moet betalen?
|
Ligt eraan of je vooraf hebt afgesproken dat je per 1 september er in zou gaan of dat je er echt pas per 27 sepetember in gaat
|
Citaat:
|
dan zou ik zeggen ik betaal van 27 sept. tot 27 october. En zo verder....
Je betaalt uiteraard niet vanaf 1 september en dat hoef je ook niet te doen. Jij staat ook in je recht want je kan aantonen dat je er niet woonde en je huurcontract per de 27e inging.Toch?! |
Ik weet niet hoe het zit met mogen of niet mogen, maar echt eerlijk is het niet, aangezien je er van die maand maar drie daagjes woont. Lijkt me niet dat je dan voor een de hele maand moet betalen. Ik zou het niet pikken iig, tenzij ik echt geen poot heb om op te staan.
Kun je niet met hem afspreken dat je gewoon een gedeelte van de huur betaalt? |
Het lijkt me dat hij dat gewoon mag bedingen, de verhuurder kan in principe de overeenkomst sluiten zoals hij dat wil. Ben jij het er niet mee eens dan moet je met hem onderhandelen, worden jullie het niet eens dan zoekt hij een andere huurder.
Ik zou gewoon bedingen dat je een evenredig deel van de huur betaalt, of anders één week, maar niet een hele maand. Dat is gewoon ongelooflijk zonde van het geld. |
Als die kamer al vanaf de 1e vrij is zou ik het niet meer dan normaal vinden dat je dan al die maand betaald :)
|
Citaat:
En als hij dan al vanaf de 1e vrij stond had hij sneller moeten zoeken naar iemand die er per direct in kon enz enz :) Ik heb mijn kamer trouwens wel vanaf 1 juni gehuurd terwijl ik er pas in augustus echt gebruik van ging maken (heb er zelfs 1 maand afweten te krijgen) maar daar heb ik zelf voor gekozen zodat ik tenminste de zekerheid had dat ik niet elke dag 3 uur op en neer hoefde te reizen :) Gewoon proberen om er bijvoorbeeld 1 week van te maken zodat je allebei wat inlevert. |
Citaat:
|
Als je het er niet mee eens bent doe je het niet, maar heb je wel de kans dat hij zegt: mooi, dan zoek ik iemand die er wel mee akkoord gaat.
Hij mag het dus wel vragen, maar jij bent niet verplicht het te accepteren. |
Citaat:
Daarover moet je gewoon een duidelijke afspraak maken met je verhuurder, dan vermijd je dit soort situaties. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb meerdere malen een tijdje op kamers gezeten en ik kon echt niet aarden, het voelt gewoon niet 'thuis'. Maar misschien komt dat ook wel doordat ik bevooroordeeld ben en Nijmegen haat. :p |
Citaat:
Tja, wat is thuis, zoals het thuis bij je ouders is is het nergens, maar een eigen plek kan ook een thuis zijn, alleen zal het zeker anders zijn :) |
Ja, natuurlijk kan een studentenkamer thuis zijn. Maar niet als je de stad en de omgeving hartgrondig haat en maar allerlei dingen gaat verzinnen om onder je verplichtingen tov. je huisgenoten uit te komen, dan zit er iets mis. ;)
Ik wil ook graag weg, terwijl ik het thuis ook absoluut niet slecht heb. Maar ik wil gewoon naar een andere stad. :) |
Citaat:
|
Blijkbaar willen we hetzelfde. ;)
|
Nu alleen het realiseren nog ;)
|
Ik ben bezig. ;)
|
Citaat:
|
:o
:) |