![]() |
ziek.. voorkomen// stage
Hallo, ik loop stage in groep 1/2
die kinderen niezen en hoesten nu zowat de hele dag wat kan ik er aan doen om het bij mij te verhelpen? ik merk nu al dat ik verkouden begin te worden en grieperig ben komt niet van de stage ben er pas een week.. maar het zat al in me, denk ik dan.. maar welke vitaminen zijn daar t beste voor? welke heb ej echt nodig? ik kan niet goed pillen slikken, zijn het er ook in andere vormen? groetjes Inge |
Vitamine C is goed, voor een goede weerstand.
Ik heb thuis gewoon van die pilletjes met sinaasappelsmaak die je kan opzuigen. Met vitamine C kan je griep niet echt voorkomen. Maar het kan de duur van griep wel verkorten. Zorg ook dat je vaak genoeg je handen wast, je handen zitten namelijk vol met bacterien. Door er tegenaan te hoesten bijvoorbeeld. Ook voldoende slaap is gunstig voor je weerstand. Succes! |
Je kunt ook van die desifecterende troep kopen, vermijd je ook de bacteriën van de handdoeken. En kiwi's zijn vitaminebommen.
Misschien een goed moment om de kinderen te leren hun hand voor hun mond te houden ;) |
Citaat:
wat heb ik toch een schattige oppaskinderen. maar inderdaad: vitamine pillen |
Of je gaat op de homeopatische tour en neem je echinaforce. Schijnt je weerstand te verbeteren.
Of nog beter en echinaforce en extra vitamine C. |
vitamine c, een multivitamine, biergist + gezond en vooral genoeg eten. En het natuurlijk niet op gaan zoeken door in een shirtje buiten in de wind te fietsen.
|
Waarom moet alles tegenwoordig in de vorm van een pil?
In 1 kiwi zit al 50% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid vitamine C. Of 2 sinaasappels uitpersen elke dag (doe ik, want ik lust geen kiwi) Ik zeg niet dat je hiermee niet verkouden wordt/griep krijgt, maar je moet ervoor zorgen dat je een goede weerstand gehebt, dan ben je minder bevattelijk voor dat soort virussen. |
Ach, meestal kun je zoveel vitamines vreten wat je wilt, maar duurt een stevige verkoudheid of griep nog standaard rond de 7 dagen. Maakt dus allemaal niet uit, als je 't eenmaal te pakken hebt, that is.
Voorkomen, kan eigenlijk ook niet, maar kan je proberen door goed te slapen (of beter gezegd, regelmatig) en vitaminerijk eten (dán helpen ze dus wel). |
Citaat:
maar bedankt he :) |
Citaat:
Dankjewel allemaal :) |
Citaat:
Ik gebruik het altijd als ik verkouden word ofzo en ik ben bijna nooit ziek. Toen ik laatst een beetje ziek was moest ik elk uur dat innemen en ik was ook heel snel weer beter (y) |
Echinaforce idd, kan je 'in de vooruit' gebruiken om je weerstand te verhogen en daarna op peil te houden, maar ook als je al ziek bent (zie post van Loontjuh).
En Nisyleen als je al verkouden bent. En idd voldoende vitamine C binnen krijgen, zit ook in sinasappels en ander fruit, dus hoeft niet eens per se via een pilletje oid, kan ook via de 'normale weg'. En het is er in bruistabletten. |
Citaat:
|
Citaat:
Het beste is gewoon zorgen dat je conditie op pijl blijft. Voldoende slapen, gezond eten ect. |
Citaat:
verder eeh KIWI's vreten honing schijnt ook goed te zijn de frisse lucht in op tijd naar bed :p eeeh sex ? :evil: (schijnt ook gezond te zijn ) |
Citaat:
|
Citaat:
in de klas waar ik stageloop heb je dr van die kleuters bij ;) en k lig om half 9 / 9 uur in bed en slaap vrijwel meteen laatste dagen.. :o |
Vitamine C verhoogt je weerstand en als je dat niet voldoende binnen krijgt via je voeding dan kan je extra vitamine C slikken in de vorm van pilletjes. Pas wel op met zuigtabletten want die zijn enorm slecht voor je tanden omdat ze heel zuur zijn, ik slik daarom ook gewone vitamine C tabletten.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:42. |