![]() |
pillen
een vriendin zegt dat ze vaak veel pijnstillers (iboprofen ofzo iets...) tegelijk neemt.. :(
kan je hier dood aan gaan of andere schadelijke dingen van krijgen?? (ze neemt er nog nog veel tegelijk :( ) |
Ja, van veel te veel heb je gewoon een overdosis en als je maag dan niet snel leeggepompt wordt kun je er inderdaad aan overlijden.
Van wat minder maar toch veel word je alleen behoorlijk misselijk. Hou je dus altijd aan het maximaal aanbevolen pillen (of minder), te lezen in de bijsluiter! Het staat er niet voor niets. ;) |
Tja, ik denk dat het alleen dodelijk is als je er echt verschrikkelijk veel neemt....
Maarja, tis iniedergeval niet goed voor je lichaam en t is dus geen goed idee ermee te gaan kloten... |
Hey,
Ik kan me idd. niet voorstellen dat het goed is .. ik weet natuurlijk niet hoeveel en hoevaak ze dit precies slikt maar alles waar je te veel van neemt is niet goed. Ik heb zelf een keer iets van 10 pijnstillers tegelijk ingenomen (ibuprofen ook) en was daar wel een nachtje behoorlijk ziek van. |
Pijnstillers zijn op de lange duur sowieso niet goed, want:
a) het werkt verslavend, wat leidt tot grotere doses, wat leidt tot vergiftiging. b) Het is een pijnstiller en (oh cliché) daarmee los je het probleem niet op maar stel je het alleen uit. Zorg dat ze zich er vanaf helpt, desnoods door professionele hulp te zoeken. Bovendien weet die wel effectievere middelen voor haar te vinden mocht ze die echt nodig hebben. |
--> L&G
Verder is het met sommige pijnstillers ook zo dat je na een flinke overdosis vanzelf overgeeft ivm een bepaalde stof die daarvoor zorgt, maar of het bij allemaal is... Geen idee. Dat het (absoluut) niet gezond is, lijkt me iig duidelijk... |
pijnstillers zijn puur gif en zeker heel dodelijk als je er teveel van inneemt in korte tijd. Hou het gewoon bij 1 of 2 pilletjes als je pijn hebt, meerdere pillen zorgen toch niet voor minder pijn. En als je teveel pillen op hebt, geloof me, dan crepeer je van de pijn. Niet doen dus.
|
Tja van een pil per dag ga je niet dood maar het is iig niet gezond voor de lever en de werkzaamheid neemt na verloop van tijd ook af.
|
heej,
ja dat is gevaarlijk, zeker als het ibuprofen is. ik heb een keer een overdosis genomen. (maag leeggepomt blah blah blah, maar daar gaat het nu niet om) die arts was erg duidelijk in de vraag of ik er ibuprofen bij had ingenomen, want van die pijnstillers hoef je er maar een stuk of 7 in te nemen en het is te laat. weet je waarom jouw vriendin dit doet? voor de aandacht? (want zo komt het wel een klein beetje over...) of voor iets anders? verder, 1/2 is niet echt heel gevaarlijk, maar nooit gezond voor je lichaam. groetjes, |
Citaat:
En van teveel inbuprofen word je niet alleen onwijs misselijk, maar ook onwijs slap en duf etc.. xxx |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:19. |