![]() |
rationeel denken
Tja, t klinkt alfsof deze topic hier niet hoort, maar toch plaats ik hem hier.
Een van de grote filosofen, Aristoteles om precies te zijn, heeft gezegd dat het verschil tussen mensen en dieren zit in het feit dat wij rationeel kunnen denken. Dus dat wij situatie's kunnen overzien, inschatten, en achteraf weer kritisch kunnen bekijken. Wie is het hier mee eens? |
we weten niet wat dieren denken en weten dus kunnen we ook niet bepalen of we beter wij beter zijn dan zij. misschien weten dieren wel veel en kunnen ze via telepatie met elkaar comuniceren. maar ik denk dat als ze dat kunnen ze wel al tegen ons hadden verzet, maar je weet het nooit.
|
Tis maar wat je rationeel denken noemt. De moeder van onze katten kan deuren openen door aan de deurklink te gaan hangen. Deurklink->deur open is ook rationeel denken.
Maargoed. In de tijd van Aristoteles hadden ze nog geen deurklinken, dus het is 'em vergeven http://forum.scholieren.com/wink.gif |
et verschil tussen dier en mens is niet groot. wij claimen de slimste te zijn, maar bewust de planeet verkloten valt mij mij niet onder een woord 'slim'...
|
dat is een heel interessant vraag, waar ik laatst ook overna dacht, nadat ik iets van Seneca had gelezen
Homo animal rationale est de mens is het rationele dier hele goeie vraag je zou kunnen zeggen dat dieren enkel op emotionele, lichamelijke pulsen reageren en wij zaken kunnen rationeel overdenken zit wel een waarheid in de vraag is dan natuurlijk waar em dat verschil inzit de geest oid dieren hebben toch echter wel degelijk een geest naar mijn mening er zal ongetwijfeld iets missen in de hersenen van dieren... iemand die hier meer over weet? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:16. |