![]() |
Wilders wil immigratiestop
Uitgegeven: 21 september 2004 08:45
AMSTERDAM - Kamerlid Geert Wilders wil een onmiddellijke immigratiestop voor alle niet-westerse allochtonen die naar familie in Nederland willen reizen. De komende vijf jaar mogen er in Nederland geen Turken en Marokkanen bij komen, zo zegt het Kamerlid in Algemeen Dagblad. Wilders stapte onlangs uit de VVD-fractie. Volgens Wilders zijn de problemen met de integratie zo 'immens en acuut' dat er onmiddellijk ingegrepen moet worden. "Alle aandacht moet worden gericht op de allochtonen die hier al wonen", zegt hij. Allochtonen met een Nederlands paspoort die de taal niet willen leren wil Wilders het land uitzetten. Datzelfde moet ook gelden voor criminele allochtonen en imams die haat zaaien. Het Kamerlid is verder voorstander van het 'three strikes and you're out' principe: zware criminelen die voor de derde keer veroordeeld worden krijgen automatisch levenslang en verspelen het recht op strafvermindering. Ik sluit me wel bij zijn idee aan. Momenteel zijn er 1 miljoen allochtonen waarvan het grootste gedeelte Turks of Marokaans is. Doordat over het algemeen de meeste van de Turkse of Marokaanse inwoners van Nederland hun vrouw of man in het land van herkomst zoeken zouden hier uiteraard maatregelen voor moeten worden genomen. Ook het feit dat de meeste delicten door allochtonen worden gepleegd en dat dit tot uitzetting moet leiden vind ik een prima idee! |
Wilders heeft een aandachtstekort?
|
Citaat:
hypocriet gezeik vind ik altijd dat de common wealth landen de vruchten plukken van de EU in dit soort zaken, maar niet tot de EU behoren (n) (beetje off-topic) |
Misschien kunnen we Wilders koning van Texel maken. Dan kan hij al z'n proefballonetjes uit laten voeren en z'n eigen paradijsje creëren zonder dat hij door de (s)linkse kerk® wordt gehinderd. Paar bordjes met slegs blanke voor de kust en klaar is Kees.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En zijn dat de meesten, lijkt me niet onoverkomelijk, al moet men wel gekant zijn op schijnhuwelijken. Citaat:
|
zie metro van vandaag aub. (Voorpagina!) 1 miljoen en ten aanzien van 1990 is dit verdubbeld !!
|
Toen ze WC's schoon mochten maken waren ze meer dan welkom. En dan achteraf huilen? Nee, staan voor je daden, als land zijnde!
het waren GASTarbeiders destijds.... met nadruk op gast |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat wilders hier iets anders doet dan (zoals voor het gemak maar weer gegeneraliseerd werd) moslims discrimineren mag duidelijk zijn. hij stelde voor familiemigratie te stoppen, dus wie hier komt werken kan daarna niet langer zijn hele familie hier naar toe halen. (en zal dus na het hebben van een baan eerder teruggaan) iets wat op zich niet slecht klinkt. |
Citaat:
het tijdperk van politieke correctheid ten koste van efficient bestuur was dacht ik toch echt voorbij. |
Citaat:
|
Citaat:
Ter verduidelijking: Criminele bejaarden: zijn er nihil Criminelen lagere soc. klasse, autochtoon: zeer zeker Criminelen lagere soc. klasse, allochtoon : zeer zeker Criminalitiet hogere klasses, allochtoon/autochtoon: beduidend lager dan bij de sociaal lagere klasse. De klasse waarin iemand verkeerd en ook de toekomstperspectief daarbij zijn de veroorzakers van de problematiek en niet de etnische afkomst. Men moet zorgen voor betere kansen, goedkoper onderwijs. Men moet verpaipering tegen gaan, de wijken in gaan en in contact komen met mensen. De eerste stap naar intergratie is de ruimte laten om te intergreren. Ben jij ooit op een AZC geweest? Heb jij je ooit ingezet voor gebroedelijk naast elkaar leven? Of kijk jij naar aantallen en concludeer jij daar uit? Ongeacht afkomst/geloof/klasse of wat dan ook moeten er kansen zijn. Zolang men zelf de mensen in een vergetel hoekje gaat drukken, ja dan, dan moet je achteraf niet huilen :) |
Citaat:
wat jij voortstelt zou na een jaartje of 10-20 ook kunnen werken, Wilders stelt hetzelfde voor, met de toevoeging in de komende jaren niet nog meer 'probelemen' te importeren. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
En ga eens na een azc om je oude fiets te brengen, of ze helpen een band te plakken. Ja, dat kan ook..... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben het wel met Wilders eens. Een immigratiestop geeft de overheid de mogelijkheid om zich te concentreren op de integratie van allochtonen die zich al in ons land bevinden. Immers, hoe kan je schoon schip maken, wanneer je een voortdurende aanwas krijgt van nieuwe mensen die moeten integreren?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Tegen: Het zou voor alle allochtonen moeten gelden of voor niemand. Citaat:
Tegen: Als die zogenaamde criminele allochtonen en imams hier geboren zijn, dan worden ze hier maar aangepakt. Citaat:
Voor: hier heb ik in principe niks op tegen, al is het misschien wat drastisch. En ik mag aannemen dat dit voor ZWARE criminelen telt en niet voor ZWARTE criminelen. |
Wilders wil alle xenofobe randdebielen achter zich krijgen, en past daarvoor dezelfde tactiek toe als (on)Fortuyn. Helaas werkt dit vaak.
|
Citaat:
|
Een complete stop gaat me te ver, een beperking van de instroom van met name analfabete of algemeen laag opgeleide importbruiden klinkt me wel goed in de oren.
Verder is het natuurlijk onzin om te zeggen dat Nederland een 'immens en acuut' probleem heeft. Ik kom regelmatig in Utrecht, Amsterdam en Rotterdam en heb nog niet voor mijn leven hoeven vrezen, terwijl ik echt niet alleen in het centrum kom. |
|
Kun je even kort samenvatten wat daarvan de relevantie is?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
*Pakt zijn aardrijkskundeboek* (malmberg)
Verhouding vluchtelingen op de totale bevolking: Jordanië: 1 op 3 Armenië: 1 op 12 Ivoorkust: 1 op 49 Slovenië: 1 op 69 Nederland: 1 op 282 (Eerste oplage van het boek: 2003) Oooh god, wat hebben wij een immens probleem. Nederland heeft wel zooo veel last van allochtonen! Naja goed, het idee om de immigratie stroom stop te zetten vind ik absurd! hoe kun je in godsnaam zoiets bedenken? Alsof nederland vol zit! je kunt het misschien beperken, misschien niet. Een ding is zeker, stopzetten is iets waar de niet nadenkende nederlander voor valt, zoals al eerder gezegd. De bruid(egom) Uit het land van herkomst halen, mag van mij verboden worden. Als de cijfers verder terug in dit topic kloppen, zijn er zon miljoen allochtonen hier, daar kunnen ze er ook wel eentje uit zoeken! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
daar doelde ik meer op in dit soort gevallen kun je dan vaak beter vertrouwen op cijfers dan je eigen ervaringen ik deel jou defenitie van immens en en acuut overigens niet :) |
Citaat:
Asociaal. Helemaal om zo te redeneren. Leve de intergratie :) |
Citaat:
|
Citaat:
om minder problemen te veroorzaken is het uist een zeer goed criterium |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nederland heeft immigratie nodig omdat we anders over een deccenia hele erge vergrijzing hebben:s |
Citaat:
|
Citaat:
Overigens is Nederland altijd een immigratieland geweest, dus ach, het loopt vast wel vlot. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:05. |