![]() |
stelling: de oorlog in Irak is alleen begonnen om economische redenen.
laat je mening horen! dit is bedoeld voor een discussie dus bedankt alvast!
|
Hmmmmmmmmmmm,
wat dacht je toen je een subforum hiervoor uitkoos? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ruik dat dit wordt verplaatst.
|
Hoe kun je dat nou zeggen op zo'n simpele vraagstelling? Verder moge het duidelijk zijn dat het niet om de economische belangen ging maar om de ideologische.
|
Laat me raden, de Michael Moore-film gezien?
|
je kan toch nooit zeggen dat de Irak-oorlog puur om economische redenen is begonnen. misschien hebben ze wel een rol gespeeld, wellicht zelfs een grote maar het is zeker niet het enige argument geweest om deze oorlog te beginnen.
|
beetje achterhaald misschien
maar ja misschien wel misschien niet bel bush en blair even die kunnen je vast het fijne er over vertellen |
Citaat:
Ik denk dat de economische belangen zeker een rol hebben gehad in de oorlog tegen Irak. Verder, wat Nare zegt, hebben de ideologische waarschijnlijk ook een grote rol gespeeld. |
Citaat:
|
Citaat:
Nu, onder het mom van terrorismebestrijding en het beschermen van de wereld tegen een maniak met chemische wapens, is Irak wel binnengevallen. Natuurlijk zijn er veel Amerikaanse bedrijven die daar een enorme smak geld aan hebben verdiend en zullen verdienen, maar dat betekent niet dat die oorlog is begonnen op instigatie van die ondernemingen ofzo. Het is gewoon een bijverschijnsel. |
Citaat:
|
Zowel economische als ideologische, met de nadruk op economische.
|
Nee, omdat ik lui ben.
|
niks ideologisch, gewoon economisch
Citaat:
Bush senior heeft irak aangevallen maar alleen sadam laten zitten, daarom moest jr. het maar afmaken. |
Niet economisch (het collectief is er niet bij gebaat, noch de Amerikaanse samenleving als geheel), en ook niet ideologisch. Het gaat simpelweg om de individuele financiële belangen van de machthebbers.
|
Citaat:
Natuurlijk heeft het Irakese regime objectief niets met de aanslagen op het WTC of met Al Qaida te maken, maar de regering-Bush ziet dat wel zo en dat is hun reden geweest. Citaat:
|
Godgod, anders bedenk je even een totaal afgezaagde en uitgemolken stelling.
Hier antwoord ik niet op. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:41. |