![]() |
Op wereldreis voor jou
Op wereldreis voor jou
Gure wind bedoeld voor gisteravond haalt de zachte morgen even in Intense kou vervloekt de ochtend en laat sporen achter op mijn huid Gesprongen lippen, droge handen tegenwind wanneer ik mij verplaats Slechts enkele meters kom ik verder na moeizaam trappen dichterbij Dichterbij mijn eindbestemming waarvoor ik keihard heb gefietst Met hartkloppingen en rode wangen omhels ik je als je me ziet |
Je hebt vaak mooie woorden en leuke ritmes, zinnen en rijm, maar eigenlijk verveel ik me stiekem altijd bij je gedichten :) Ik kan er niets aan doen, je verbaast me niet, je brengt geen emoties teweeg. Vandaar ook dat ik amper commentaar op je geef, ik kan wel blijven zeggen, ja wel leuk allemaal, maar het doet me niets... :|. Schrijf je ook wel eens in een andere vorm? Want daar zou ik best wel nieuwsgierig naar zijn.
Wat me wel opvalt deze keer is het 2x keihard fietsen, vind ik nix. Maar dat is puur allemaal mn mening he, gelukkig verschillen smaken. |
zo beter?
Ik schrijf vaak genoeg in andere stijlen...;-) Plaats ze niet allemaal, maar heb er wel eens enkel geplaatst. Mss bedoel jij iets compleet anders; maarja; ieder zijn ding natuurlijk....uiteindelijk blijft elke schrijver een beetje in zijn of haar vorm hangen ben ik bang. Grtjs! |
Ja, smaken verschillen. Want ik vind deze mooi, net zoals je andere gedichten (althans, de meeste).
Wel is het 'tegenwind wanneer ik mij verplaats', toch? Maar het loopt goed, en 't is gewoon weer zo'n goed gedicht van jou! :) |
Citaat:
Dat is uiteindelijk best jammer als iemand blijft hangen, er zijn zoveel dingen om uit te proberen, maar ja uiteindelijk ben ik er ook al lang genoeg mee bezig om zijsprongen te willen maken ^^. Maar ze zeggen ook: never change a winning formula, alleen is die niet voor iedereen geschikt :). |
Ik begrijp wel wat mutant bedoelt, het loopt wel, het klinkt ook, is niet echt cliché, maar het diepe gevoel komt niet altijd over. Zoals ook in dit gedicht, ik voel het niet echt, totdat je bij de laatste strofe komt, die zegt wel weer veel vind ik. Die laatste twee regels vind ik sterk (y) .
Je hebt het ritme, je hebt je inhoud(als ik het lees heb ik het idee dat je overal wel over kunt schrijven), maar het pure gevoel vat je niet altijd even makkelijk. Hoe je dat wel kan doen weet ik niet :o . |
Ik herken op zich het pure gevoel wel, ik mis alleen een beetje de vernieuwingsdrang waar ik van houd bij gedichten; je hebt veel gevoel voor verwoording en voor ritme, maar ik vind het jammer dat je altijd in dezelfde vorm schrijft. Mutant heeft natuurlijk gelijk in haar 'never change a winning formula', maar ik ben het ook wel eens met het tweede deel van de zin.
Imo zou het leuk zijn om de uitdaging eens aan te gaan; probeer eens heel iets anders! Dan raak je vanzelf beter bekend met allerlei andere kanten en technieken van het dichten, want imo heb je uit deze vorm wel veel gehaald wat er te halen valt (dat laatste is een compliment, btw). |
Ik vind je gedicht mooi, het raakt me en het komt heel herkenbaar op me over..!:bloos:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:34. |